En een puinhoop is het.
De Duitsers verbieden het filefilteren niet zomaar ...
« 16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.
Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.
Slechte vertaling uit het Frans.
De uitzondering inzake 17.2.5° resulteert dus ook hier in de onmogelijkheid om dit artikel toe te passen .
Er is nergens gesteld wanneer inhalen begint - ook al omdat inhalen nergens bepaald is.
Van het moment dat er een auto vertraagt voor een oversteekplaats, haalt de motorrijder die dus gelijk in - ook al heeft hij nog een heel eind te gaan tot de oversteekplaats.
In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.
Taalkundig, slaat "In dat geval" terug op het vlak voordien vermelde "geval", ttz. de uitzondering bij 17.2.5°
Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden. »
En zij ?
Sexisme .
« Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen. »
Geen enkele verwijzing naar CE gekeurde protectoren, naar de aard van de stoffen, ... noppes.
Een zijden broek en vest met handschoentjes voor de fanfare zijn dus OK ...
Met sommige kunststoffen kledij heb je nog beter niets aan, die beschermt niets maar brandt wel in je vel bij een val.
Als ik zie hoe mijn pakje verbrand was ...
Dat was geen brol, en toch waren de stof en plastic gespen nog samengesmolten