De waarheid is dat als je uiterst rechts op je rijvak rijdt, je eigenlijk de minste rechtszekerheid hebt tov een filefilterende motorrijder: elke aanraking met een motorrijder zal een aanwijzing zijn dat je je rijvak verlaten hebt, en dat is een manoever.
ik wil niet moeilijk doen, maar dat moet je me eens verklaren
als een voertuig rechts op zijn rijvak rijdt, zoals voorzien, en een moto rijdt ertegen, omdat er niet genoeg plaats overblijft, doet de bestuurder van de wagen een maneuver?
en als je dan toch de wet wil weten die bestuurders verplicht om rechts te rijden
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
het feit dat een bestuurder op het linker vak rijdt, ontslaat hem niet van deze verplichting
gezien hij in zijn rijvak moet blijven, moet hij zo dicht mogelijk bij de rechterrand daarvan rijden
ik zal maar alvast opmerken dat het hier gaat over filerijden, dus moet die bestuurder niet zo snel mogelijk terug op het rechtse vak