de nieuwe regeltjes van Europa beginnen me, hoe goed bedoeld ook, serieus de strot uit te komen.
In 2006 waren er 163000 zelfdodingen in Europa ! Als je bedenkt dat het aantal pogingen 10 tot 15 keer hoger ligt, wat gaan ze dààr dan eens aan doen ipv het aantal verkeersdoden op 0 te willen brengen ? 0 is trouwens een utopie, zolang er verkeer is, zels al is het met paard en kar
Mogen we ook nog van het leven een beetje genieten ? Of mogen we enkel werken tot ons 70ste, meer dan de helft van onze inkomsten afstaan en verder geen voet meer buiten de lijntjes, die steeds dichter bij elkaar staan, zetten ?
Een andere regel die ze willen invoeren is 30/u in alle woongebieden, gaat heel Vlaanderen dan 30/u worden ?
Let op, op zich ben ik niet tegen deze regel omdat ze hem nog genuanceerd laten in die zin dat 0-tolerantie zou gelden voor beginnende chauffeurs en professionele rijders. Ik ben alleen bang dat veel landen weer strenger zullen willen zijn dan wat Eu dicteert. Zeker als je reacties leest als "beter 0-tolerantie voor iedereen"
Dit zou willen zeggen dat je na bvb een wandeling op een hete zomerdag niet op een terrasje ergens een pintje kan gaan drinken of je moet eerst nóg eens een uur gaan wandelen eer je mag naar huis rijden
Bij een alcoholslot heb ik trouwens ook bedenkingen over de praktische uitvoering, meer bepaald om de "die-hards" tegen te houden:
camioneurs kunnen bvb drinken nadat ze de motor gestart hebben, niet ? En dat laten ze de motor gewoon draaien overal waar ze moeten stoppen totdat ze aan hun rustpauze toe zijn. Of ze nemen balonnetjes mee met adem in van vóór het nuttigen van drank
Als ik zie wat hier soms op onze parkings ligt denk ik trouwens dat er nogal wat drankmisbruikers rondrijden met vrachtwagens. Dus in die zin is de regel wél op zijn plaats, maaar ...