Auteur Topic: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?  (gelezen 13972 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #15 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 15:24:52 »
Michel, als hij op zijn dashboard altijd 4 schijven heeft liggen, en bij aankomst maar 1 schijf manipuleert, hoe kan je dan een PV maken voor de schijven die hij niet heeft aangeraakt? De artikels spreken namelijk over het moedwillig fout instellen van de schijven, niet over het laten rondslingeren van schijven die ie niet aangeraakt heeft.
Amai.

Citaat
Maar men kan mag ook geen 4 parkeerschijven leggen voor éénmaal 2 uren te parkeren
« Laatst bewerkt op: zondag 26 juni 2011 - 15:26:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #16 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 16:04:27 »
Michel, als hij op zijn dashboard altijd 4 schijven heeft liggen, en bij aankomst maar 1 schijf manipuleert, hoe kan je dan een PV maken voor de schijven die hij niet heeft aangeraakt? De artikels spreken namelijk over het moedwillig fout instellen van de schijven, niet over het laten rondslingeren van schijven die ie niet aangeraakt heeft.


Doordat de bestuurder (zogezegd "per ongeluk") die schijven niet gecorrigeerd heeft ifv het juiste tijdstip van aankomst, laat hij er wel degelijk een foutieve aanduiding op verschijnen.  

Dat hij ze op dat ogenblik "toevallig" niet aangeraakt heeft, speelt geen rol.  Er staat een foutieve aanduiding op, en hij raakt de schijven niet aan, teneinde de aanduiding te corrigeren.  Dus laat hij er een foutieve aanduiding op verschijnen.  Weze het dan -akkoord- op een passieve manier.
« Laatst bewerkt op: zondag 26 juni 2011 - 17:11:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #17 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 17:08:42 »
Per ongeluk mijn plaat onderste boven hangen mag dus ook niet? ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #18 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 17:12:49 »
Een overtreding, is een overtreding.  Of dat nu "per ongeluk" gebeurt of opzettelijk, het tarief gaat hetzelfde blijven.

Enne, met die nr plaat, zou ik toch een beetje opletten.  Als men je ervan beticht dat je de opsporing gaat bemoeilijken, kon dat wel eens duur uitvallen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #19 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 17:52:02 »
Was ook bedoeld voor je eerste zin. ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #20 Gepost op: zondag 26 juni 2011 - 22:34:59 »
De wetgever zegt niet dat het niet toegelaten is om schijven te laten liggen zonder ze te manipuleren. De wetgever zegt enkel dat het niet toegelaten is om op een gemanipuleerde schijf een foute aanduiding aan te geven :).

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 17:02:47 »
Per ongeluk mijn plaat onderste boven hangen mag dus ook niet? ;D
Dat wijzigt de leesbaarheid niet, en je voert ook geen handelingen uit op de plaat, die volledig ongewijzigd blijft...

Wreed lastig te verbaliseren  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 17:05:40 »
De wetgever zegt niet dat het niet toegelaten is om schijven te laten liggen zonder ze te manipuleren. De wetgever zegt enkel dat het niet toegelaten is om op een gemanipuleerde schijf een foute aanduiding aan te geven :).
Neen, de wegcode stelt dat het verboden is een foute aanduiding te laten verschijnen.
Daar staat niet bij dat de schijf daarbij gemanipuleerd moet worden.

27.1.3. Het is verboden onjuiste aanduidingen op de schijf te laten verschijnen.

Als het aangegeven tijdstip niet overeenstemt met het werkelijke tijdstip, is er dus een foute aanduiding.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 23:10:19 »
Artikel 31

§1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.
Is dat verwarrend de plaat ondersteboven hangen? Ja
Geeft dat verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift? volgens mij niet. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 29 juni 2011 - 00:38:24 »
Inazuma, aangezien de stad Beringen over gaat tot een extra artikel in hun politiereglement dat stipuleert dat er maar één parkeerschijf op het dashboard mag liggen, ga ik ervan uit dat je argument in het verleden al niet bleef plakken...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 10:44:45 »
Inazuma, aangezien de stad Beringen over gaat tot een extra artikel in hun politiereglement dat stipuleert dat er maar één parkeerschijf op het dashboard mag liggen
Dan is dat politiereglement op dat punt al gelijk strijdig met het KB wegcode ...

27.1.1. Elke bestuurder die, op een werkdag of op de dagen vermeld op de signalisatie, een auto parkeert in een zone met beperkte parkeertijd, moet op de binnenkant van de voorruit of, als er geen voorruit is, op het voorste gedeelte van het voertuig een parkeerschijf aanbrengen, die overeenstemt met het model dat bepaald is door de Minister van Verkeerswezen.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 juli 2011 - 22:44:54 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 21:23:46 »
Moet ik dus ook een parkeerschijf op mijn motorfiets aanbrengen? En wie zorgt ervoor dat die niet gestolen wordt? :)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #27 Gepost op: zondag 03 juli 2011 - 03:41:30 »
Moet ik dus ook een parkeerschijf op mijn motorfiets aanbrengen? En wie zorgt ervoor dat die niet gestolen wordt? :)
Ja Niemand
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #28 Gepost op: zondag 03 juli 2011 - 22:45:30 »
Moet ik dus ook een parkeerschijf op mijn motorfiets aanbrengen?
Neen.
Had verwacht dat je dat toch zou weten ...

Zie het aangehaalde stukje wegcode hierboven.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Meerdere parkeerschijven. Magda of magdani?
« Reactie #29 Gepost op: zondag 03 juli 2011 - 22:54:18 »
 ;D