Auteur Topic: Da's duidelijk, toch?  (gelezen 2728 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Da's duidelijk, toch?
« Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 19:58:20 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Da's duidelijk, toch?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 20:28:00 »
't Is niet alleen hier dat het dringend simpeler moet.

Reglementitis is wel iets verstaanbaarder in ex-commie landen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 22:32:37 »
Allez jongens als Belg kun je zo een bord toch ff rap in het voorbijrijden lezen, zeker als het volledig op de hoek van het kruispunt staat..... :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 20 juli 2011 - 22:08:05 »
Ook hier in den Belziek kennen we er wat van:

Er zat géén handleiding bij.  Ne normale mens moet hier waarschijnlijk éérst effe uitstappen en al die bordjes analyseren.

Volgens mij betekent dit: "Einde van het woonerf, behalve voor fietsers.  Voor fietsers blijft dit een blijkbaar een woonerf.  Men dient hier verplicht rechtsaf te rijden, waarbij men voorrang moet verlenen"

Toch simpel hé, die Belgische wegcode.
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 juli 2011 - 22:11:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 20 juli 2011 - 23:23:39 »
Volgens mij betekent dit: "Einde van het woonerf, behalve voor fietsers.  Voor fietsers blijft dit een blijkbaar een woonerf.  Men dient hier verplicht rechtsaf te rijden, waarbij men voorrang moet verlenen".  

Ik gok op:
Verplicht rechtsaf te rijden, behalve voor fietsers.

Onderborden met uitzonderingen behoren logisch gezien eerder bij gebods-/(verbodsborden).
http://wegcode.be/secties/mb/mb-111076/865-hs2art10
( http://wegcode.be/secties/mb/mb-111076/864-hs2art9 )

Is maar een gok* hoor.  ;D
- Voorrang verlenen behalve fietsers lijkt me zeer gevaarlijk.
- Einde woonerf behalve voor fietsers heeft geen zin.

*Want aangezien het M2-onderbord niet onder het gebodsbord hangt (of aanvullend is) is het geen (betreffend) onderbord...  :P

Citaat
65.2. De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen :
     M.2.
Behoudens plaatselijke omstandigheden vullen de onderborden M2 tot M5 respectievelijk de borden C1 en F19 aan.

69.4.1° Een onderbord van het model M.2. bedoeld in artikel 65.2. moet het verkeersbord D1 aanvullen wanneer het gebod niet geldt voor fietsers.

http://wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/252-art69
M.a.w het M2-onderbord moet onder de D1 hangen...
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 juli 2011 - 23:54:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 20 juli 2011 - 23:39:02 »
Ik gok op:

Ik vermoed ook dat dat de bedoeling was.

Maar dan had dat onderbord wél ergens anders moeten hangen, namelijk: onder dat gebodsbord.  Nu hangt 't enkel onder het bord: "einde woonerf", wat zoals je idd stelt, geen enkel zin heeft.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 20 juli 2011 - 23:53:48 »
Ik gok op:

Ik vermoed ook dat dat de bedoeling was.

Maar dan had dat onderbord wél ergens anders moeten hangen, namelijk: onder dat gebodsbord.  Nu hangt 't enkel onder het bord: "einde woonerf", wat zoals je idd stelt, geen enkel zin heeft.
idd, ik heb nog net de artikels aangevuld.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I