Auteur Topic: Snelheidsduivel vrijuit, want frontaal geflitst  (gelezen 6185 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Snelheidsduivel vrijuit, want frontaal geflitst
« Gepost op: vrijdag 29 juli 2011 - 18:06:49 »
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 augustus 2011 - 21:50:58 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Snelheidsduivel vrijuit, want frontaal geflitst
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 juli 2011 - 13:05:51 »
En terecht lijkt me.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 juli 2011 - 14:22:42 »
Ik ben ook vooraan geflitst. Maar wel in Vlaanderen.

Ik denk toch dat Vlaamse politierechters heel anders zouden oordelen.

In elk geval is dat de eerste keer dat ik zoiets hoor.

Van Waalse rechters ben ik helemaal niet meer verrast sinds men daar vrijgesproken kan worden voor een zware snelheidsovertreding (87 kmh ipv 50) omdat de radarhandleiding maar 3 Franstalige blz had...  ::)
Citaat
http://www.dhnet.be/infos/faits-divers/article/343910/acquitte-car-le-mode-d-emploi-du-radar-est-en-neerlandais.html
...

Avant d’acquitter l’automobiliste, le juge a mené une véritable enquête. Il s’est fait communiquer le manuel d’emploi du radar (un Gatso 24C-1P) par le service de police l’utilisant. La police a dû convenir que le mode d’emploi fourni par le fabricant “existe uniquement en néerlandais, sauf trois pages sur les septante qui sont en français” .

Et le juge acquitte : la police de Soignies “ne peut garantir dans ces circonstances que les modalités particulières d’utilisation du cinémomètre ont été respectées”.

Et pourtant, la zone de police de la Haute-Senne apportait la preuve que “le bon fonctionnement du radar avait été vérifié avant et après le service”.

Le jugement a été rendu le 1er février dernier par le tribunal de police de Mons. Nous avons attendu, pour le publier, l’expiration du délai d’appel : le parquet n’a pas interjeté appel. La décision est donc définitive.
...]
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 juli 2011 - 14:35:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 30 juli 2011 - 18:07:15 »

Ik weet niet of langs achter flitsen voor elk type meettoestel voorgeschreven is.

Maar als de Politie de voorschriften van de fabrikant niet naleeft (en dat is al meermaals gebeurd), dan heeft de meting geen bewijswaarde. Wordt daar door een politierechter geen rekening mee gehouden, dan wel in beroep.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

• Doorzetter
  • **
« Reactie #4 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 11:29:54 »
En terecht lijkt me.

Anderzijds: stel dat hij die snelheid rijdt op een plaats waar het gevaarlijk is voor andere weggebruikers, dan zou ik het heel spijtig vinden dat hij er zo mee wegkomt.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 15:49:01 »

Ik weet niet of langs achter flitsen voor elk type meettoestel voorgeschreven is.

R
« Laatst bewerkt op: zondag 31 juli 2011 - 16:12:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 16:07:27 »
Anderzijds: stel dat hij die snelheid rijdt op een plaats waar het gevaarlijk is voor andere weggebruikers, dan zou ik het heel spijtig vinden dat hij er zo mee wegkomt.

Inderdaad. Dat hebben we dan te danken aan het geklungel van de politie, die om de haverklap meent zich niet aan de regels te moeten houden.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 16:14:12 »

Inderdaad. Dat hebben we dan te danken aan het geklungel van de politie, die om de haverklap meent zich niet aan de regels te moeten houden.
Daar komt het idd op neer.
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 23:02:31 »
Vandaar ook terecht.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 02 augustus 2011 - 15:03:33 »
Een paar rechters zijn de laatste houvast om politie en overheid de wetgeving te doen respecteren.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 02 augustus 2011 - 19:13:51 »
Een paar rechters zijn de laatste houvast om politie en overheid de wetgeving te doen respecteren.

Ja, maar het blijft helaas meestal bij een vrijspraak van de betrokkene, en het komt niet tot een veroordeling van de politiebeamte die aldus valsheid in geschrifte gepleegd heeft door in zijn PV te verklaren dat hij de voorschriften van de fabrikant heeft toegepast.