Inderdaad. Belgische bestuurders zullen er zich uiteraard moeten aan wennen. Doch voor buitenlandse bestuurders zullen deze nieuwe verkeersborden, aangezien niet-Europees, uiteraard nog veel onbegrijpelijker zijn. Maar België streeft er nu eenmaal naar om alsmaar meer een buitenbeentje te zijn. Binnenkort heb je het als buitenlander eenvoudiger als je je naar een voormalig Oostblokland wenst te begeven, dan naar België.
Inderdaad.
Kijk bvb maar naar de dynamische verkeersinfo, boven de snelwegen.
"Ongeval in Boom. Bxl via E19" En dan zie je de Nederrlandse, Duitse, ... en andere chauffeurs vaak al twijfelen. Geen kat die begrijpt dat 't om Brussel gaat.
Kijk bvb maar naar de benaming die we de opritten en afritten geven. Op de E19, heb je bvb de afrit
"Kleine Barreel", ipv Schoten. "Kleine Barreel, verwijzend naar 1 of andere historische barreel die er zelfs niet eens meer staat intussen. Iets wat een buitenlandse chauffeur dus ook niet in zijn wegenatlas zal vinden. Die moet maar eventjes niet opletten en de afritnummer niet opmerken, en die zit al grandioos verkeerd.
Op de Antwerpse Ring heb je bvb de verkeerswisselaaar Antwerpen Zuid, en bijna aan de Kennedytunnel heb je de afrit "Het Zuid". En als nen Antwerpenaar 't over "Het Zuid" heeft, waarover heeft hij 't dan? Juist: over de omgeving van 't Eilandje, zeker?
En wacht tot de nieuwe Ring in Becht er ligt, en de oprit/afrit verplaatst wordt. Wedden dat ook daar buitenlandse chauffeurs met een iets oudere wegenatlas verkeerd zullen rijden?
En dan is men er hier nog over verwonderd dat er zoveel (ook Belgische) bestuurders de verkeerde afrit nemen, en zich daarna hopeloos verloren rijden.