Auteur Topic: Tweehonderd betogers klagen Mechels parkeerbeleid aan  (gelezen 2243 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Tweehonderd betogers klagen Mechels parkeerbeleid aan
« Gepost op: maandag 04 december 2006 - 01:24:06 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Waar is de goede oude tijd, toen ik voor mijn plezier op een zomeravond even naar Mechelen reed, waar je op de Grote Markt kon parkeren en er een terrasje gaan doen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Tweehonderd betogers klagen Mechels parkeerbeleid aan
« Reactie #1 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 08:57:32 »
Jozef, dan raad ik je aan om dringend terug te komen. Je kan nog altijd naar de Grote Markt komen en een terrasje komen doen. Nu heb je een prachtig overzicht over de Grote Markt (zonder al de geparkeerde auto's) terwijl je een 'Gouden Carolus' of een 'Mechelse Buine' drinkt op één van de terrasjes. Je auto staat onder de Grote Markt voor minder dan de helft dan je zou moeten betalen in Antwerpen. Op een 10-tal minuten wandelen zijn er gratis of zeer goedkope parkings. Wandel even via de keizerstraat langs het paleis van Margaretha van Oostenrijk, via de Veemarkt, langs de zijgevel van het stadhuis en je staat op de Grote Markt.
Na een zielige periode in de jaren tachtig en jaren negentig is Mechelen de laatste vijf jaar terug sterk aan het opbloeien. Er zijn terug mensen op de been, om echt van het uitgaansleven te proeven moet je echter niet op de Grote Markt zijn, maar op de nabijgelegen Vismarkt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: maandag 04 december 2006 - 18:32:53 »
Het is doch toch niet zo een drama als het krantenartikel liet uitschijnen.

Bedankt voor de info, JC. Een leuk vooruitzicht voor volgende zomer!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 11 januari 2007 - 21:20:28 »
Moet ik mij bij JC (helaas) aansluiten.
In Mechelen is het verwijderen van de kriskras geparkeerde auto´s op de Grote Markt een zegen voor de lokale horeca.
Het historische stadsbeeld, het overzicht (vooral ´s avonds) is er écht op vooruit gegaan.

Dat vraagt echter wél wat dapperheid van de lokale politici, hetgeen helaas heden ten dage dun gezaaid is.

Beware the barrenness of a busy life.
Socrates