Auteur Topic: De Padt wil boete voor misbruik pechstrook verhogen  (gelezen 2047 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
De Padt wil boete voor misbruik pechstrook verhogen
« Gepost op: zondag 21 augustus 2011 - 20:42:28 »
Citaat van: autokanaal.be
De Padt wil boete voor misbruik pechstrook verhogen

Elk jaar beboet de politie ruim 7.000 automobilisten voor een foutief gebruik van de pechstrook. Volgens Guido De Padt, senator voor Open Vld, moet de huidige boete van 50 euro verhoogd worden.

In de provincies Antwerpen (28 procent), Vlaams-Brabant (23 procent) en Oost-Vlaanderen (12 procent) werden de meeste overtredingen vastgesteld.

De politie vermoedt dat het werkelijke misbruik van de pechstrook echter nog hoger ligt.

Een studie van VAB toonde al aan dat een op de drie bestuurders die de pechstrook gebruiken ze slechts correct aanwendt: bij pech of in bepaalde noodgevallen zoals ernstige medische klachten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: De Padt wil boete voor misbruik pechstrook verhogen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 21 augustus 2011 - 20:52:07 »
Daarstraks nog even op de pechstrook gereden of toch niet? Dit door de toch wel verwarrende signalisatie op de werken op de E313 t.h.v. Ranst.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 21 augustus 2011 - 22:13:13 »
Wat dat is maar 50€? Maak daar eens 500€ van!!!
Je ziet het constant, nu weet ik waarom. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 03:37:38 »
Citaat
De politie vermoedt dat het werkelijke misbruik van de pechstrook echter nog hoger ligt.

Ik niet, ik weet het zeker. ;D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 22 augustus 2011 - 10:52:54 »
Daarstraks nog even op de pechstrook gereden of toch niet? Dit door de toch wel verwarrende signalisatie op de werken op de E313 t.h.v. Ranst.

Deze nacht op de E17 thv afrittencomplex Sint-Niklaas (N16, en even verderop N41), daar zijn ze ook aan het her-asfalteren.  De bewegwijzering dààr is ook een ramp.  Ik zag er de ene na de andere vertwijfeld kijken welke kant ze nu op mochten/moesten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 27 augustus 2011 - 18:27:54 »
En ongestraft over de witte doorlopende streep, wegens de aanwezigheid van voorlopige markeringen.

Je kan daar dagelijks zien wat de mensen echt van de wegcode kennen.
Een gele doorlopende streep, daar mag je over als er witte onderbroken strepen naast liggen - mooi staaltje misleiding ook.

De verplichte signalisatie op afscheidingen ? Nooit van gehoord ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 27 augustus 2011 - 18:54:30 »
En ongestraft over de witte doorlopende streep, wegens de aanwezigheid van voorlopige markeringen.

Je kan daar dagelijks zien wat de mensen echt van de wegcode kennen.
Een gele doorlopende streep, daar mag je over als er witte onderbroken strepen naast liggen - mooi staaltje misleiding ook.

De verplichte signalisatie op afscheidingen ? Nooit van gehoord ...

Euh die witte meten zijn op dat moment waardeloos. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 27 augustus 2011 - 19:02:55 »
Euh die witte meten zijn op dat moment waardeloos. ::)
Yup, maar zo worden ze niet aanzien door de modale weggebruiker ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder