Auteur Topic: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd  (gelezen 1816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 03:21:46 »
Citaat van: GVA
1.300 ton afval van fietspaden geveegd

Voor de start van het nieuwe schooljaar heeft de Vlaamse overheid de fietspaden langs de gewestwegen laten schoonvegen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1075524/1-300-ton-afval-van-fietspaden-geveegd.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 09:05:36 »
Maak het deponneren van afval in de containerparken nog wat duurder voor de bewoners.  En geef vervolgens het geïnde geld drie keer weer uit aan het opkuisen van sluiikstorten.  Als je al de moeite doet om het op te kuisen tenminste.  Ik merk dat trouwens bij mij thuis ook goed genoeg.  De keren dat we hier een stortcontainer lieten zetten voor steenpuin bijvoorbeeld.  Dan was het zaak om die te laten afzetten, vullen, en liefst dezelfde dag nog weer te laten ophalen.  Laat zo'n ding daar aub geen twee dagen staan, of je kan er een hoop andermans afval gaan uitvissen.
Eenzelfde lot is een aannemer in de nieuwe verkaveling achter mijn tuin beschoren.  Daar zie ik ook 's avonds in het donker ook vaak genoeg volk passeren met hun rommel.

Een tweede reden is natuurlijk een absoluut gebrek aan elementaire opvoeding.  Raampje open en hoppa.  Daar vliegen de klokhuisjes van appels, drankblikjes, afval van fastfood, noem maar op.  De inhoud van de asbak wordt niet leeggemaakt in de vuilbak (nochtans even makkelijk, en neemt in de vuilzak quasi geen plek in) maar gewoon: raampje open en hopla.  En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 09:11:19 »
De max. 70 km/u is nog maar 3 dagen in voegen op de Prins Boudewijnlaan en wat gebeurd er? Iemand komt tergend langzaam uit de Villermontlaan de weg opgedraaid op misschien 30 m voor het verkeer dat toekomt tegen 70 km/u. Hij had zelfs niet door wat er mis was. Een duidelijk stopbord en witte lijn zijn wsl. niet duidelijk genoeg.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 09:13:04 »
De max. 70 km/u is nog maar 3 dagen in voegen op de Prins Boudewijnlaan en wat gebeurd er? Iemand komt tergend langzaam uit de Villermontlaan de weg opgedraaid op misschien 30 m voor het verkeer dat toekomt tegen 70 km/u. Hij had zelfs niet door wat er mis was. Een duidelijk stopbord en witte lijn zijn wsl. niet duidelijk genoeg.

Zou het kunnen dat dit in het topic "Wat heb je vandaag weer meegemaakt?" thuishoort?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 15:30:56 »
1.300 ton afval waarvan 1250 ton steentjes, zand en onkruid zeker?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 1.300 ton afval van fietspaden geveegd
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 19:26:48 »
Daar vliegen de klokhuisjes van appels,
Niks mis mee als je dat tot in het groen keilt, de vogeltjes en insecten zijn daar binnen de kortste keren mee weg.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder