Auteur Topic: Waar vind ik een radiocode? (Opel)  (gelezen 2990 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Waar vind ik een radiocode? (Opel)
« Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 15:47:32 »
Ik heb een Corsaatje van 1999. Nu is die voor onderhoud binnen bij de garage, waar ze net bellen dat ze de radio moeten demonteren om een of ander licht te herstellen en of ik de code (van de radio dus) nog ken. Nu heb ik die code nooit gehad, die auto heb ik tweedehands gekocht bij een zelfstandig garagist. Ik kan hem natuurlijk opvragen bij Opel of proberen of de garagist die kan achterhalen bij de vorige eigenaar. Maar misschien is er een andere manier om die code terug te vinden?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Waar vind ik een radiocode? (Opel)
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 18:37:08 »
Heb je de handleiding van die radio?

Zo ja, kijk dan eerst goed na of het wel de handleiding van dat type radio is.

Zo ja, kijk dan in die handleiding na of die radio wel een code heeft.

Met mijn Jaguar kon ik destijds ook de code van de radio niet opgeven. Toen de chef van de werkplaats erbij kwam, bleek dat de originele radio vervangen was door een ouder model dat nog geen code had.

Heeft de radio wél een code, dan zal die moeten opgevraagd worden bij de radiofabrikant. Het probleem daarbij zal waarschijnlijk zijn dat het serienummer van de radio wellicht niet vermeld staat op de aankoopfactuur van de wagen, en je dus niet kunt bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar van die radio bent.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar vind ik een radiocode? (Opel)
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 19:32:10 »
Blijkbaar werkt hij nog, dus het zou goed kunnen dat hij inderdaad geen code heeft. Toch 1 voordeel aan een ouder autootje ;) .

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Waar vind ik een radiocode? (Opel)
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 10 september 2011 - 14:41:24 »
Oef... eind goed, al goed (mag wel eens als afwisseling met jouw beroep als pathologe, hé Rozeke).  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."