Auteur Topic: De bouw van een nieuwe website is gestart  (gelezen 10752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 04 mei 2012 - 11:17:03 »
Welk CMS ga je gebruiken om je site te onderhouden?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 04 mei 2012 - 12:19:45 »
Als je -zoals je beweert- toch te weten komt wat er achter de schermen zoal over jou gezegd wordt, dan had je intussen al lang geweten dat men daar elk initiatief aangaande verkeersveiligheid toejuicht ....

... zolang het maar niet van mij komt, zoals ik al mogen ondervinden heb toen ik wees op een draad waarin bokken van formaat geschoten waren.

Een oude aap moet je geen smoelen meer leren trekken. Sint-Job kent zijn volk en laat zich niet misleiden door wolven in schapenvacht. Daarvoor zouden ze vroeger moeten opstaan, zelfs al vóór ze gaan slapen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 04 mei 2012 - 12:25:49 »
Welk CMS ga je gebruiken om je site te onderhouden?

Ik wil een CMS dat voor minstens 80% aan mijn wensen voldoet, en zo ken ik er momenteel geen enkel.

In de toekomst zal het dan ook hoogstwaarschijnlijk een gepersonaliseerde versie van eZ Publish worden, ook al wijkt het Noorse Engels in de documentatie nogal wat af van het Britse Engels.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 09 mei 2012 - 09:54:17 »
Wat zijn dan je wensen?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 09 mei 2012 - 20:15:14 »
Wat zijn dan je wensen?

Misschien is het korter om enkele elementen te schrijven die ik mis.

Kwaliteit van de HTML code. Er wordt XHTML 1.0 Transitional in plaats van Strict ingezet, en zelfs die Transitional is dan dikwijls syntactisch, en vaak ook semantisch niet correct. Het HTML document wordt niet aangeleverd met het Content-Type "application/xhtml+xml" wanneer de client dit ondersteunt, doch met "text/html", wat een onding is voor XHTML. Editoren generen dikwijls erbarmelijke HTML code. Sommigen gebruiken al HTML 5, wijl daar nog steeds geen definitieve aanbeveling voor bestaat.

Snelheid. De regel is dat een webpagina dient te verschijnen binnen de 7 seconden (zoniet verlaten vele bezoekers de site), doch ik vind dit nog veel te lang. Soms tracht men dit probleem te omzeilen met caches die geen onmiddelijke bijwerking van de afgeleverde documenten meer toelaat.

Veiligheid. Een CMS zoals Jommla! wordt door heel wat hostingbedrijven niet geduld vanwege zijn onveiligheid.

Architectuur. Die is dikwijls van meetaf aan niet voorzien op de latere uitbouw van het CMS, zodat dit slechts kan verwezenlijkt worden met onontwarbare spaghetti-code. Voorbeeld: TYPO3.

Bakcwards compatibility. Ontbreekt bijvoorbeeld bij Drupal. Als je een upgrage naar een recentere versie uitvoert, moet je je eigen ontwikkelingen aanpassen.

Je vraag doet me vermoeden dat je kennis van deze materie hebt. Daarom verneem ik ook graag jouw adviezen.   :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: De bouw van een nieuwe website is gestart
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 16 februari 2013 - 21:01:23 »
Wordpress.