1) Ik rij met m'n eigen wagen (geen bedrijfswagen dus), momenteel ga ik daar elke dag mee werken. Vorig jaar ging ik in de winter met de trein, maar nu woon ik een eind verder van het station en ben ik al die vertragingen en verrotte sporen beu. Ik denk dus: ik neem winterbanden. Goed plan of niet? Ik rij wel altijd langs grote wegen (E17 of A12), het werk is vlakbij een afrit... Daarbij komt dat mijn zomerbanden ook nog nieuw zijn. To winterbanden, or not to winterbanden?
2) Ik heb dus winterbanden besteld, al een aantal weken geleden. Nu blijkt dat ze mij daar aan het lijntje houden en dat de bestelde (Dunlop) banden wellicht nooit geleverd zullen worden. Althans, dat vertelt men mij bij Dunlop, de zaak waarbij ik de banden besteld heb durft mij dat niet te vertellen. Ze hebben nog wel een paar Firestone banden in een ander filiaal liggen, moet ik me daarmee tevreden stellen aangezien er niks anders meer te krijgen is? (Ja, wellicht wel, maar ik vind het toch niet kunnen...) Als ze gewoon eerlijk waren geweest, dan had ik ergens anders ook die Dunlop banden kunnen krijgen, wellisbaar voor een minder goede prijs...
Ter info, het moest niet per se Dunlop zijn voor mij, maar dat was het beste aanbod dat ik kon vinden. Ik heb alles waarvan ik prijzen heb gekregen vergeleken bij ADAC en ANWB.