Auteur Topic: winterbanden...  (gelezen 3147 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
winterbanden...
« Gepost op: donderdag 17 november 2011 - 10:24:52 »
1) Ik rij met m'n eigen wagen (geen bedrijfswagen dus), momenteel ga ik daar elke dag mee werken. Vorig jaar ging ik in de winter met de trein, maar nu woon ik een eind verder van het station en ben ik al die vertragingen en verrotte sporen beu. Ik denk dus: ik neem winterbanden. Goed plan of niet? Ik rij wel altijd langs grote wegen (E17 of A12), het werk is vlakbij een afrit... Daarbij komt dat mijn zomerbanden ook nog nieuw zijn. To winterbanden, or not to winterbanden?

2) Ik heb dus winterbanden besteld, al een aantal weken geleden. Nu blijkt dat ze mij daar aan het lijntje houden en dat de bestelde (Dunlop) banden wellicht nooit geleverd zullen worden. Althans, dat vertelt men mij bij Dunlop, de zaak waarbij ik de banden besteld heb durft mij dat niet te vertellen. Ze hebben nog wel een paar Firestone banden in een ander filiaal liggen, moet ik me daarmee tevreden stellen aangezien er niks anders meer te krijgen is? (Ja, wellicht wel, maar ik vind het toch niet kunnen...) Als ze gewoon eerlijk waren geweest, dan had ik ergens anders ook die Dunlop banden kunnen krijgen, wellisbaar voor een minder goede prijs...

Ter info, het moest niet per se Dunlop zijn voor mij, maar dat was het beste aanbod dat ik kon vinden. Ik heb alles waarvan ik prijzen heb gekregen vergeleken bij ADAC en ANWB.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: winterbanden...
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 november 2011 - 16:59:17 »
Goede winterbanden verhogen alvast je veiligheid, ook op jouw traject.

En terwijl je winterbanden slijten, slijten je zomerbanden niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 november 2011 - 21:08:31 »
maar verharden ze  ::)

Offline Jari

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 10:52:31 »
Ach, 't is gewoon frustrerend! Als ik pech heb komen die Dunlops nooit aan en dan heb ik niks...
Heb ondertussen nog ergens anders gehoord, goedkopere banden maar ook een lagere prijs, zal wellicht ook wel goed genoeg zijn aangezien je ze best toch maar 4 jaar ofzo gebruikt...

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 13:49:48 »
maar verharden ze  ::)

Eigenlijk niet als men een daarvoor gemaakte hoes over stulpt.
(Of men stapelt/legt de banden deskundig op een zeer donkere plaats)

Die hoes is bij zo´n stapelrek (voor een spotprijs). Ik heb nog altijd mijn eerste rek.

Ach, 't is gewoon frustrerend! Als ik pech heb komen die Dunlops nooit aan en dan heb ik niks...
Heb ondertussen nog ergens anders gehoord, goedkopere banden maar ook een lagere prijs, zal wellicht ook wel goed genoeg zijn aangezien je ze best toch maar 4 jaar ofzo gebruikt...
Al aan internet gedacht ? Na een week had ik ze (eind oktober besteld). Zelfs in D en in D laten toekomen, kreeg ik nog eens 2 % ADAC-korting.

banden online
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 november 2011 - 13:55:51 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Jari

• Expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 14:13:13 »
Ja, ik heb al op verschillende sites gezocht en ook gevonden, maar ik heb een courante maat, zover is me al duidelijk :P
185 55 15 82
Bij http://www.banden-pneus-online.be/autoband-185-55-15-82-0.html kan ik ze laten leveren in een garage in mijn buurt, maar dan komt er nog 12 euro per band montage bij + stockage eventueel ook nog.

Die Dunlops die ik normaal zou hebben, die vond ik niet goedkoper online.

Ik had er eerder moeten naar kijken... (nuja, ben al bijna een maand bezig, maar pff..)

Offline Jari

• Expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 14:14:05 »
Bewaren jullie je zomerbanden zelf? Is er een aanbevolen manier en bewaar je ze best in een warme / koude ruimte? ...

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 16:12:24 »
Bewaren jullie je zomerbanden zelf? Is er een aanbevolen manier en bewaar je ze best in een warme / koude ruimte? ...
best in een koele, donkere ruimte, en op een speciaal rek zodat ze zeker niet op elkaar liggen !

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 november 2011 - 18:29:50 »
En als ze op elkaare liggen leg je er gewoon een houten plank tussen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Jari

• Expert
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 26 november 2011 - 20:36:57 »
Waarom mogen ze eigenlijk niet op elkaar liggen?
In de garage zeiden ze tegen mij dat ze gewoon op elkaar mogen liggen maar dat ze allemaal gelijkmatig belast moeten worden, maar de onderste wordt toch sowieso meer belast? :P
Ik heb ze nu gewoon op elkaar gelegd, maar met een plastic eronder en ertussen en een donker deken erover (ze liggen in de donkere garage)...

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 26 november 2011 - 20:58:07 »
Naargelang de kwaliteit is rubber self fusing, ze gaan tegen elkaar kleven.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 26 november 2011 - 21:43:42 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 26 november 2011 - 23:37:15 »
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=reifenbaum&_sacat=See-All-Categories

Voor de prijs moet je niet sukkelen.

Idd, en Lidl of Aldi bieden ze ook soms aan, als men rap is...

http://www.promoties.be/promotie-velgenboom-852556

of googlen op bandenstandaard, maar best met hoes nemen.
bandenstandaard met hoes
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 november 2011 - 23:44:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I