Volgens mij konden de (eerder zeldzame) radarpalen dat al lang.
Idd, in Nederland toch...
Die tussen Nederweert en Beringe, kaarsrechte
N275* langs kanaal, 80 kmh limiet, kunnen ze flitsen bij verkeer uit beide richtingen, en daar liggen geen lussen in de weg voor zover ik gezien heb. (die werken enkel op dopplerradarprincipe, die flitskasten zijn ook groter wg die radar)
Als de breedte van de ´radarbeam´ beide rijstroken kan afdekken is het voldoende.
Wij, allez mijn vrouw... spreken (en ook één collega) uit eigen ervaring...
Even checken op www: voila alle 5 over 5 km weglengte verdeeld op een kaarsrechte weg die ruim 10 km lang is
Google Maps Venloseweg 18http://www2.flitspaal.nl/pls/flits/fl_flitspaal.regio_details?p_reg_id=733272
Provincie Regio Wegnaam Wegnummer Richting Snelheid Opmerkingen
Limburg Nederweert Venloseweg N275 26.1 Nederweert 80 Flits Opkomend + Afgaand Verkeer Details
Limburg Nederweert Venloseweg N275 25.2 Nederweert 80 Flits Opkomend + Afgaand Verkeer Details
Limburg Nederweert Venloseweg N275 26.6 Nederweert 80 Flits Opkomend + Afgaand Verkeer Details
Limburg Nederweert Venloseweg N275 21.6 Nederweert 80 Flits Opkomend + Afgaand Verkeer Details
Limburg Nederweert Venloseweg N275 22.6 Nederweert 80 Flits Opkomend + Afgaand Verkeer Details
Zijn natuurlijk nog ambetanter als je naar de spits van de radarbeam toerijdt...