Auteur Topic: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook  (gelezen 10228 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Gepost op: donderdag 24 november 2011 - 18:56:12 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 24 november 2011 - 20:01:53 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 24 november 2011 - 20:21:03 »
Volgens mij staan die borden daar niet vergeten maar expres.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 25 november 2011 - 04:57:05 »
Volgens mijn GPS mag ik daar nog steeds maar 50km/u.  :-\
Bij het begin der werken aangepast "voor de duur der werken" zeggen ze dan maar naar aloude gewoonte.... ::)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #4 Gepost op: maandag 28 november 2011 - 13:01:46 »
Komende van A'pen moet je tot oprit Lier 100 km/u. (Hopelijk vergis ik me serieus, maar zo vat ik de borden daar op.)
Er staan bij mijn weten geen borden meer na de "samenloop" van E34 en E313 in Ranst.

Uiteraard is er ook hier weer van de gelegenheid (spitsstrook, rijstrooksignalisatie) gebruik gemaakt om een zinloze permanente snelheidsbeperking in te voeren tot 100km/u.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 01:10:47 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 10:29:40 »
Ik dacht ook (hier zelfs gelezen denk ik) dat een afrit niet aanzien werd tot het opheffen van een C43, maar enkel een oprit?

Tijdens mijn opleiding, aanzag onze lesgever een afrit niet als een afzonderlijke openbare weg.  Hij ging ervan uit, dat men zich op de autosnelweg bevond tot aan het bordje:



In die zin, aanzag hij een afrit als een deel van de autosnelweg, en niet als een afzonderlijke openbare weg.  Stel nu, dat je een afrit wél als een afzonderlijke openbare weg zou aanzien:

2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen..

Op een afrit lopen ze net uit elkaar.  Ze scheiden zich van elkaar.  Net het tegenovergestelde dus.  

Either way, ik ben ook geneigd om een afrit niet als een kruispunt te beschouwen.



« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 november 2011 - 10:38:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 11:00:14 »
Ik dacht ook (hier zelfs gelezen denk ik) dat een afrit niet aanzien werd tot het opheffen van een C43, maar enkel een oprit?
Lijkt me vrij logisch.  Zo heb ik het ook altijd begrepen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 11:31:03 »
Er staan bij mijn weten geen borden meer na de "samenloop" van E34 en E313 in Ranst.

Als ik me niet vergis staat er vlak na de afrit richting E34 nog een bordje 100 km/u.
Ik kan dat op de camerabeelden niet terugvinden ...

Citaat
Ik dacht ook (hier zelfs gelezen denk ik) dat een afrit niet aanzien werd tot het opheffen van een C43, maar enkel een oprit?
Er is daar geen afrit.
Er lopen daar 2 (autosnel)wegen samen, nl. de E34 en de E313. Je kan dat dan gewoon een kruispunt noemen.
De Vlaamse overheid brengt zelf voorsorteringspijlen aan ...
77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden.

Of je kan een Stingeske doen, en zeggen dat een Y-splitsing geen kruispunt van wegen is als het verkeer in 1 richting (van onder naar boven) gaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 19:06:06 »
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen..

Dat geldt natuurlijk enkel voor wie in de toegelaten richting rijdt. Voor een spookrijder is er daar wel degelijk een kruispunt.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 29 november 2011 - 23:21:13 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 12:06:25 »
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen..
Dat geldt natuurlijk enkel voor wie in de toegelaten richting rijdt. Voor een spookrijder is er daar wel degelijk een kruispunt.  :D
Al of niet een kruispunt heeft volstrekt niets te maken met de rijrichtingen.

Een kruispunt is dus waar wegen "op elkaar aansluiten"  , om het met een beter woord dan "samenlopen" te gebruiken.

Is ook in het Duits zo :
2.8 « Kreuzung » den Ort, an dem zwei oder mehrere öffentliche Strassen zusammentreffen;

En het Frans :
  2.9. <Ancien art. 2.8.> Le terme " carrefour " désigne le lieu de rencontre de deux ou plusieurs voies publiques



Wat opritten en afritten van een snelweg betreft, gaat het nog steeds om rijbanen van één en dezelfde weg, de snelweg, tussen F5 en F7.
Er is daar dus per definitie geen kruispunt ... ook al aanziet men dat (onterecht dus) wel als zodanig.
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 november 2011 - 12:11:46 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 17:14:39 »
Wat opritten en afritten van een snelweg betreft, gaat het nog steeds om rijbanen van één en dezelfde weg, de snelweg, tussen F5 en F7.
Er is daar dus per definitie geen kruispunt ... ook al aanziet men dat (onterecht dus) wel als zodanig.
zou ik niet zo stellen
ik kan in Brugge een F5 voorbijrijden en ps in het zuiden van Spanje een F7
je kan toch moeilijk stellen dat ik maar op één weg gereden heb ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 18:15:44 »
Wat opritten en afritten van een snelweg betreft, gaat het nog steeds om rijbanen van één en dezelfde weg, de snelweg, tussen F5 en F7.
Er is daar dus per definitie geen kruispunt ... ook al aanziet men dat (onterecht dus) wel als zodanig.

Als er ter hoogte van een oprit geen kruispunt zou zijn, dan moet daar voorbij een eerdere snelheidsbeperking dus niet herhaald worden om geldig te blijven.

Hoe gaan de bestuurders die aldaar de autosnelweg oprijden, dan weet hebben van die snelheidsbeperking?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: E313 krijgt mogelijk vijfde rijstrook
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 18:36:21 »
Of eentje die in Sint-Niklaas de snelweg oprijdt, en daar een C43 70 km/u tegenkomt.  Tja, die is dan gedoemd tot 70 km/u tot pakweg eventjes voor de Kennedytunnel.  Richting kust, zou ik 't zelfs niet weten (Zwijnaarde, vermoed ik) tot waar hij dan 70 zou moeten blijven rijden.

Van Dirk Deckx heb ik ooit rechtspraak gehad (jammer, maar 'k ben 'm kwijtgespeeld), waarin gesteld werd dat een oprit wel degelijk als een afzonderlijke openbare weg aanzien dient te worden.  Was wel een uitspraak van maar een politierechter, maar toch. 

Bij een ongeval zou men overigens ook altijd "toegangsweg tot E17 vermelden" op het PV.  Verder valt het mij op, dat een oprit qua kilometerpalen doorgaans een andere nummering kent dan de snelweg zelf.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone