Auteur Topic: toegenomen verkeersagressie  (gelezen 2296 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
toegenomen verkeersagressie
« Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 09:08:52 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 november 2011 - 09:20:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: toegenomen verkeersagressie
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 november 2011 - 11:51:09 »
Tuurlijk, voorrangsregels kennen ze niet, dus is de ander steeds "agressief" ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 14:24:51 »
Bij één van de reacties lees ik : "Ik laat altijd fietsers passeren?"

Hebben fietsers dan steeds voorrang? Of laat deze persoon ook STEEDS ( ook al is hij niet meer in de materiele om veilig te stoppen in combinatie met een arrogante fietser die plots en onvoorzien van richting verandert en de rijbaan oversteekt zelfs op een oversteekplaats) fietsers voorgaan op plaatsen waar fietsers voorrang moeten verlenen?

Waardoor je kan stellen dat  fietsers die voorrang moeten verlenen dan telkens een overtreding van de tweede graad begaan voor het niet verlenen van voorrang al dan niet uitgelokt door de autobestuurder.

Hier gaan ze dus als ik het goed begrepen heb in Mechelen tegen optreden, of zie ik dat verkeerd? (mobiliteitsdebat nva)

Ik begrijp maar al te goed dat je in sommige situaties iemand voor laat gaan die eigenlijk geen voorrang heeft.
Zolang daar geen misbruik van gemaakt wordt waarbij bepaalde fietsers vrij agressief gaan handelen alsof ze voorrang hebben terwijl ze die eigenlijk niet hebben en zonder te vertragen of rekening te houden met de voorranghebbende gewoon voor je neus inrijden met een arrogante uitdrukking op  hun gezicht van ik heb toch wel voorrang zeker want ik ben een zwakzinnige weggebruiker.

Zolang de bestuurder die geen voorrang heeft beseft dat hij door een hoffelijke bestuurder wordt voorgelaten en dat er hierdoor geen gevaar ontstaat met andere weggebruikers is het nog wel OK.
Maar vanaf het ogenblik dat de voorrangsplichtige zich als onvoorzichtige voorrangsgerechtigde gaat gedragen zit het serieus fout.
Zelfs een voorranghebbende moet zich voorzichtiger gedragen dan deze voorrangsplichtigen die denken dat ze in hun recht zijn en volledig verkeerd zitten.  

« Laatst bewerkt op: donderdag 01 december 2011 - 19:31:38 door mazda »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 03 december 2011 - 21:12:35 »

Ik vind dit een bijdrage tot nog meer verkeersonveiligheid. Je geeft er de fietsers een verkeerd signaal mee, door hen te bevestigen in hun overtuiging dat ze altijd voorrang zouden hebben.

Kan je niet anders dan een fietser die geen voorrang heeft, doorlaten om een ongeval te vermijden, maak hem dan zeer duidelijk dat hij een gevaar oplevert met zijn overtreding. Je zult vrijwel altijd op weinig enthousiaste reacties kunnen rekenen, doch hoe meer dit gebeurt, hoe meer fietsers (ook al zijn het er slechts weinigen) zich misschien eens zullen gaan afvragen of ze misschien toch niet altijd voorrang hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 03 december 2011 - 21:19:28 »

Ik vind dit een bijdrage tot nog meer verkeersonveiligheid. Je geeft er de fietsers een verkeerd signaal mee, door hen te bevestigen in hun overtuiging dat ze altijd voorrang zouden hebben.

Ik denk dat je zou schrikken hoe veel bestuurders zo rondrijden tegenwoordig

Ze hebben zo'n schrik van de fietser gekregen - "want die is toch altijd in zijn recht" - dat ze alle voorrangsregels en zelfs -tekens overboord gooien.

Gisteren nog 2 snotapen op hun fiets die carrément door rood rijden - net als het dwarsverkeer groen krijgt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 03 december 2011 - 21:33:59 »
Gisteren nog 2 snotapen op hun fiets die carrément door rood rijden - net als het dwarsverkeer groen krijgt.

En probeer maar eens hun ouders erover aan te spreken. Dan moet je meestal nog snel kunnen lopen om niet in het ziekenhuis te belanden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 04 december 2011 - 00:23:53 »

Ik denk dat je zou schrikken hoe veel bestuurders zo rondrijden tegenwoordig
bij zo'n mensen gebruik ik mijn geluidssignaal
ze veroorzaken immers samen met de fietser een gevaarlijke situatie
better a bad day at sea
than a good day at the office