Niet direct een bruikbaar autootje, met een heel lichte bestuurster.
Dergelijke afstanden haal je ook enkel als je afstapt van de klassieke manier van rijden - gasgeven, remmen (al dan niet op de motor) als je moet vertragen of stoppen, en weer versnellen.
Met dit soort voertuigen gaat men even gas geven om tot ergens te kunnen rollen - yep, uitbollen in vrijloop, zonder aandrijving - en dan weer gas geven om het volgende stuk van het traject uit te bollen.
Als je zo rijdt met je auto, verbruikt die minder (werkt aardig in stadsverkeer waar er veel bochten aan te pas komen, en valt daar niet eens op) , en met een elektrische auto wordt je rijbereik zo een pak groter.
Remenergie recupereren is slechts het verlies beperken.
Met hybrides verstook je minder als je zorgt dat de rem-regeneratie zo weinig mogelijk in werking treedt.
Als je voorzichtig het gaspedaal van een Prius lift, kan je die in een stand brengen waarbij hij nog geen remenergie recupereert (helemaal los), maar ook geen geen aandrijving meer geeft, de verbrandingsmotor uit zet of uit laat ,en de versnellingsbak in neutraal houdt. Je bolt dan zomaar verder.