Auteur Topic: Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod  (gelezen 6834 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 14 december 2011 - 18:01:48 »
Halveer de rijverboden voor mensen die gepakt worden op een inbreuk andere dan rijden zonder rijbewijs

Hangt er van af wàt ze nog op hun kerfstok hebben.  Er zijn nog wel een aantal levensgevaarlijke strapatsen te bedenken waarvoor de de rijverboden niet meteen in duurtijd gehalveerd hoeven te worden voor mijn part.

en geef iedereen die gepakt wordt met het rijden zonder rijbewijs een verdubbeling van het rijverbod + enkelband met dezelfde duur als het verdubbelde rijverbod.

Dan kunnen ze ook niet meer als passagier meerijden, of wel?

En steek de nummerplaten van iedereen met een rijverbod tijdelijk in de lijst van geseinde voertuigen voor controle.

Dan zetten ze gewoon de auto op naam van hun partner .....

De tisten die nu voor D'Hondt staan los in de gevangenis steken is een garantie op nog meer problemen later...

Hen ongemoeid laten, en gewoon afwachten tot ze weer brokken maken, is ook geen optie.

Om kort te gaan: simpel zal 't nooit zijn.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 15 december 2011 - 11:44:37 »
Dan kunnen ze ook niet meer als passagier meerijden, of wel?
Ja, een rijverbod overtreden doe je best niet. Een huisarrest met uitzonderingen voor naar het werk te gaan ofzo is dan toch nog een betere oplossing dan ze in de gevangenis steken.

En steek de nummerplaten van iedereen met een rijverbod tijdelijk in de lijst van geseinde voertuigen voor controle.

Dan zetten ze gewoon de auto op naam van hun partner .....
Desnoods zet je alle nummerplaten van alle voertuigen ingeschreven op dat adres erin.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 15 december 2011 - 12:11:23 »
Ja, een rijverbod overtreden doe je best niet.

::)  Wie meerijdt als passagier, zondigt daar toch niet tegen?

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 15 december 2011 - 14:31:07 »
Ja, een rijverbod overtreden doe je best niet.

::)  Wie meerijdt als passagier, zondigt daar toch niet tegen?
Nee, maar in mijn voorstel krijg je de enkelband pas nadat je je rijverbod hebt overtreden.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 21:57:47 »
Gevangenisstraf met lengtes van het rijverbod vind ik erover, temeer omdat men met rijverboden smijt alsof het verdorven broden zijn.
Het gaat al over een straf wegens het niet naleven van een andere straf.
Daar hoeft men niet al te voorzichtig meer mee te zijn.
Door het rijverbod  te overtreden, toont de overtreder dat hij totaal onbetrouwbaar is, en onder gecontroleerde omstandigheden verder gestraft dient te worden.

Citaat
De tisten die nu voor D'Hondt staan los in de gevangenis steken is een garantie op nog meer problemen later...
In het huidige gevangenisklimaat - met hopen bij elkaar - is dat inderdaad zo.
Even National Geographic kijken, en je ziet hoe het er daar in extreme gevallen aan toe kan gaan.
Criminelen van elkaar scheiden zou regel 1 van het gevangeniswezen moeten zijn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Straatracer Zele veroordeeld tot 11 jaar rijverbod
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 23:32:13 »
Citaat van: GVA
Straatracer Zele veroordeeld tot 11 jaar rijverbod

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/zele/straatracer-zele-veroordeeld-tot-11-jaar-rijverbod-2.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 11:47:07 »
Het gaat al over een straf wegens het niet naleven van een andere straf.
Daar hoeft men niet al te voorzichtig meer mee te zijn.
Door het rijverbod  te overtreden, toont de overtreder dat hij totaal onbetrouwbaar is, en onder gecontroleerde omstandigheden verder gestraft dient te worden.
Ina, even herlezen... Ik stel dat de straf omdat je een straf niet naleefde strenger moet zijn dan een simpel rijverbod, maar stel ook dat men gematigder rijverboden moet uitdelen. Niet aan de veelplegers in dit voorbeeld, maar de teller in mijn vriendenkring van normale dertigers die zeker en vast niet het profiel hebben van hardrijder dat toch eens prijs heeft gehad (vaak door signalisatie bij wegenwerken of een verloren zonebord bij een school op een weekendavond) stijgt toch zienderogen. En dit zijn dan ook mensen die stipt hun rijverbod opvolgen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #22 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 15:06:21 »
Wat ik in heel dit verhaal maar niet kan begrijpen:

Dat er nog mensen zijn die met zo'n zotten willen meerijden.  cfr: 1 van die kerels joeg z'n bloedeigen broer de dood in, een vriendin van een andere hield aan zo'n ongeval een negenvoudige breuk ed over.  Wie een beetje z'n ogen de kost geeft, moet toch ook wel doorhebben dat dat levensgevaarlijke zotten zijn.  Geen haar op mijne kop dat er nog maar aan zou dénken om bij zo 1e in te stappen.  En ook die vader, die er -al is 't goed begrijp- kennelijk niks mee inzat dat zoontjelief nog altijd diens auto bleef gebruiken.  Dat gaat er bij mij gewoonweg NIET in.

wooter

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 16:46:43 »
Andere normen, andere waarden...

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 17:04:02 »
Andere normen, andere waarden...
Je bedoelt géén normen of waarde