Mijn schoonvader was vroeger onderhoudsmechanicien hier bij Bekaert in Hemiksem, tot de fabriek hier enkele jaren geleden definitief gesloten werd. Een collega van hem, was zo's op een zaterdag moeten opkomen, (opgebiept, GSM bestond toen nog niet). Hij was gekomen met de Mercedes van z'n schoonvader. Toen hij buitenkwam, was die Mercedes foetsie. Politie gebeld. Toen die ter plaatse kwamen, vroeg 1 van hen:
"Menier, 't is toch den dieje daar ni, hé?" Wat bleek? Mercedes, dus geen handrem maar een pedaal. Kennelijk kon de man de handrem dus niet vinden, en hij heeft 'm zo achtergelaten. De wagen was achter z'n rug natuurlijk weggebold, tot tegen de fietsenstalling, op zowat anderhalve meter van de Schelde.

Mijn vader en ik, hebben in Düsseldorf ook zo 's uren-lang moeten zoeken achter onze auto. We hadden hem daar geparkeerd aan de beurs. Maar ik verzeker je: dat zijn dus werkelijk gigantisch grote parkings daar. Ik dacht dat vader op de parkinglaan-nr gelet had, en omgekeerd. Enfin, geen van beiden daarop gelet, dus. 's Avonds werkelijk uren-lang lopen zoeken, tot uiteindelijk de overgrote hoop auto's weg waren, en we een groter overzicht hadden over 't geheel ....