Auteur Topic: Alcoholgrens naar 0,2 promille?  (gelezen 2281 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Alcoholgrens naar 0,2 promille?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 januari 2012 - 10:41:06 »
Te zot om los te lopen, alsof het ook maar iets gaat helpen.
De probleemgevallen zitten echt niet tussen 0,2 en 0,5 promille.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 04 januari 2012 - 12:49:11 »
Hetzelfde als met de snelheid, het medicijn helpt niet, dus nemen we er maar meer van.

Het probleem bij snelheid is helemaal niet de 90 km/u, het zijn de uitschieters en die zullen blijven bestaan bij 70 km/u.

Bij alcohol is 0,5 ppm helemaal geen probleem, een verlaging naar 0,2 zal de uitschieters er niet uithalen. Nul is al helemaal van de pot gerukt. Dat wordt dan vrijdag met de trein naar het werk omdat ik op donderdagavond wel eens een pintje durf drinken. Als ik zo rond 1:00 thuiskom dan kan ik niet in de auto stappen om 7:00 want dan zit er nog altijd wel wat alcohol in mijn bloed.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 04 januari 2012 - 12:59:48 »
Als je voor je werk bereikbaar moet zijn en eventueel ter plaatse moet kunnen gaan, ben je dan nog meer beperkt in je vrijheid, want dan moet je niet alleen in een straal van pakweg 30km ven je werk blijven, maar mag je ook al geen trappistje drinken in je tuin ...  Immers, als ze je bellen moet je misschien in je wagen springen en vertrekken

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 16:05:45 »
Bwa, 't hangt een beetje van de situatie af. Als je een standby-gsm van je baas krijgt en een standby-premie ontvangt, dan is dat toch gewoon een logische consequentie daarvan?  Je wordt er voor betààld op dat moment.   Je krijgt geld van je baas en een GSM ter beschikking, gewoon om bereikbaar te zijn.  Je weet dus dat de kans er altijd inzit dat je naar je werk moet.  Dus in ruil voor het ontvangen geld, drink je niet.  Ook niet in je eigen tuin.

Wie niets van dit alles heeft, en toch een biertje drinkt in z'n tuin, kan dat nog altijd bekend maken aan de werkgever als hij onverwachts gebeld wordt met de vraag om te gaan werken.
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 januari 2012 - 16:20:18 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 16:18:11 »
Wie niets van dit alles heeft, en toch een biertje drinkt in z'n tuin, kan dat nog altijd bekend maken aan de werkgever als hij onverwachts gebeld wordt met de vraag om te gaan werken.
Dat zal ik dan ook doen
En ik hoéf dan ook helemaal geen vergoeding en GSM en whatever, want ik wil nog genieten van het beetje vrijheid dat nog rest

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 22:36:53 »
Staat in Het Laatste Nieuws maar toch...  er staat wat van alcohol in:   ;)  ;D

Citaat
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1373534/2012/01/05/Verkouden-achter-het-stuur-heeft-zelfde-effect-als-4-dubbele-whisky-s.dhtml

Zware verkoudheden en griep hebben een sterke invloed op je rijgedrag, zo blijkt uit een nieuw veiligheidsrapport. Experten stelden vast dat het je rijvermogen bij een verkoudheid met 50 procent daalt, wat overeenkomt met het drinken van vier dubbele whisky's.

De resultaten komen uit een studie van de Britse verzekeringsmaatschappij Young Marmelade, in samenwerking met Halfords, een verkoper van auto-accessoires.

Wie weet zijn er wel verhoudigsgewijs meer ongevallen door bestuurders die "nuchter" zijn als door bestuurders die 0,3 promille en minder op hebben...

Een grog of thee (met rum) helpt al wat tijdens het rijden met een zware verkoudheid.  ( :-X  )  ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 januari 2012 - 22:43:11 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 07 januari 2012 - 14:00:15 »
Er zijn talloze oorzaken voor verminderde / verschoven aandacht voor het verkeer - ondermeer rondrijden met kinderen of dieren in de auto - en dat heeft allemaal gevolgen voor de verkeersveiligheid en het ongevalrisico.

Allemaal dan maar verbieden ???
Weg Wanbeheer.be

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 07 januari 2012 - 18:50:55 »
Ik ben ooit achteraan op iemand ingereden omdat ik aan mijn radio bezig was omdat ik het verkeersoverzicht beter wou horen
Autoradio's verbieden dan maar ?  Of verkeersoverzichten misschien  ;D

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 07 januari 2012 - 21:37:35 »
Er zijn landen waar het roken in de auto verboden is als er kinderen meerijden, beide is één "teveel" (natuurlijk voor hun gezondheid).

http://www.bbc.co.uk/news/health-15744352
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 12 januari 2012 - 13:43:08 »
Binnenkort ook rijverbod als men vrolijk of verliefd is ?
Blijkt het risico ook te verhogen !

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1106006/vrolijk-zijn-vertraagt-reacties-achter-stuur.aspx
Weg Wanbeheer.be