Auteur Topic: parkeren ?  (gelezen 5290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeren ?
« Reactie #15 Gepost op: zondag 18 december 2011 - 12:49:18 »
Allé, de nieuwe betekenis van de verkeersborden.  'k Ben nog zo 's wat verder gaan snollen, en ondermeer dit gevonden:



'k Vind er alleen gene link naar het Staatsblad van   :P
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: parkeren ?
« Reactie #16 Gepost op: zondag 18 december 2011 - 14:01:55 »
Voortaan ga ik te voet.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: parkeren ?
« Reactie #17 Gepost op: zondag 18 december 2011 - 17:51:09 »
Dat is eentje die al heel lang meegaat. ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: parkeren ?
« Reactie #18 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 06:21:40 »
Ze prees mijn lengte (3,1 meter) en mijn gewicht (5,4 ton).

Amai, Bert, ik kan jouw vrouw beter verwennen hoor (uiteraard alleen maar kwestie van een vriendendienst  :D).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeren ?
« Reactie #19 Gepost op: zondag 19 februari 2012 - 17:41:17 »
Hier doen ze NOG béter: :D



We parkeren een aanhangwagentje, dat de snelheid aanduidt van de naderende bestuurders.  Zo willen we hen er mee toe aanzetten, de wegcode (inzonderheid snelheidsbeperkingen) te doen naleven.  

Goed zo.  Alleen euhm, tel nu het aantal overtredingen dat men daarbij maakt tegen .... de wegcode.  Tssss.  De (tijdelijke) bordjes waren die dag weliswaar niet van toepassing.  Het aanhangwagentje zou daar al een week staan.

1) Parkeren op het trottoir.
2) Daardoor voetgangers die zich op het trottoir bevinden in gevaar brengen, zij moeten nu immers de rijbaan volgen om er voorbij te geraken.
3) Te dicht parkeren bij dat verkeersbord dat er ter herhaling van het verbod stilstaan/parkeren staat.
4) Langer dan 24 u een aanhangwagen parkeren.



« Laatst bewerkt op: zondag 19 februari 2012 - 19:01:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: parkeren ?
« Reactie #20 Gepost op: zondag 19 februari 2012 - 23:41:45 »
Och, zo zijn ze hier in 't dorp de Belse Kerk aan het restaureren. De (toch al smalle straat erlangs) heeft zo'n ijzeren hekwerk - op de stoep - gekregen met daarop twee borden: Een "Zone 30" en een onderbordje "Plaatselijk verkeer". Wat moet ik nu doen als ik door die straat wil rijden?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: parkeren ?
« Reactie #21 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 13:10:38 »
Goed zo.  Alleen euhm, tel nu het aantal overtredingen dat men daarbij maakt tegen .... de wegcode.  Tssss.  De (tijdelijke) bordjes waren die dag weliswaar niet van toepassing.  Het aanhangwagentje zou daar al een week staan.

1) Parkeren op het trottoir.
2) Daardoor voetgangers die zich op het trottoir bevinden in gevaar brengen, zij moeten nu immers de rijbaan volgen om er voorbij te geraken.
3) Te dicht parkeren bij dat verkeersbord dat er ter herhaling van het verbod stilstaan/parkeren staat.
4) Langer dan 24 u een aanhangwagen parkeren.

De opdracht rechtvaardigt alles voor sommigen ... desnoods riskeren ze om je dood te rijden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeren ?
« Reactie #22 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 17:44:08 »
twee borden: Een "Zone 30" en een onderbordje "Plaatselijk verkeer". Wat moet ik nu doen als ik door die straat wil rijden?

Euh, bij zoneborden zijn toch sowieso al geen onderborden voorzien?

De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.

Evenwel mag, voor wat betreft het verkeersbord E9a, het opschrift of symbool in het wit op de blauwe achtergrond van het bord aangebracht worden.
« Laatst bewerkt op: maandag 20 februari 2012 - 17:50:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: parkeren ?
« Reactie #23 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:04:36 »
Och, zo zijn ze hier in 't dorp de Belse Kerk aan het restaureren. De (toch al smalle straat erlangs) heeft zo'n ijzeren hekwerk - op de stoep - gekregen met daarop twee borden: Een "Zone 30" en een onderbordje "Plaatselijk verkeer". Wat moet ik nu doen als ik door die straat wil rijden?

Betekent die combinatie misschien dat die zone 30 enkel voor plaatselijk verkeer geldt?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: parkeren ?
« Reactie #24 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:26:37 »
Betekent die combinatie misschien dat die zone 30 enkel voor plaatselijk verkeer geldt?  ;D

Eerder omgekeerd, zeker?   :D

Er geldt in die zone een verbod om sneller te rijden dan 30 km/u voor elke bestuurder, uitgezonderd voor plaatselijk verkeer.  Dat zou dan betekenen, dat voor plaatselijk verkeer die snelheidsbeperking van 30 km/u nu juist niet geldt.
« Laatst bewerkt op: maandag 20 februari 2012 - 20:21:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: parkeren ?
« Reactie #25 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 19:44:45 »
Dit soort gekloot moet dringend bestraft worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder