Auteur Topic: Waarom strengere gewichtsbeperking vrachtwagens in Frankrijk op 14 juli?  (gelezen 17657 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Waarom strengere gewichtsbeperking vrachtwagens in Frankrijk op 14 juli?
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 11:51:35 »

Echt een toffe job he vrachtwagenchauffeur. ;D ;)

Soms wel hé. Wat doet die taffelaar met zijn sardineblikje hier voor mij? 'k Zal eens mijn grootlichten aansteken, die staan juist ter hoogte van zijn achterruit, dan kan hij beter zijn gazet lezen. En omdat we hier toch in een tunnel zijn, waar het enorm veel lawaai maakt, zal ik mijn bergclaxons eens laten blazen, zodat hij zich verslikt in zijn koffie. Waarom rijdt hij nu rechtdoor, terwijl hij toch zijn richtingsaanwijzers aangestoken had om de afrit te nemen? O ja, ik zit er zo dicht achter dat hij niet durft remmen. En dat mormel hier, dat over de pechstrook inhaalt ... ik zal het eens wat smaller maken tussen mijn camion en de vangrail ... voilà zie, die komt met remsporen in zijn ondergoed thuis.

Niet persoonlijk bedoeld, hoor bibi, maar je kent die cowboys ook wel hé ...

Kvoel mij niet echt aangesproken, lijkt me bij ieder voorbeeld niet de oorzaak van de vrachtwagenchauffeur. ;D ;)

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 13:29:00 »
Yep, gisteren nog een wicht tegengekomen met de fiets, die niet stopt voor voetgangers op het voetpad. Ik was de weg bijna over, maar toch vrong ze zich nog tussen mij en de stoeprand. Natuurlijk kreeg ik de nodige verwensingen omdat ik haar geen plaats gaf.

'k denk da'k dan wel eens m'n arm had uitgestoken terwijl ze zich er tussen wrong.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 14:29:50 »
Yep, gisteren nog een wicht tegengekomen met de fiets, die niet stopt voor voetgangers op het voetpad. Ik was de weg bijna over, maar toch vrong ze zich nog tussen mij en de stoeprand. Natuurlijk kreeg ik de nodige verwensingen omdat ik haar geen plaats gaf.

'k denk da'k dan wel eens m'n arm had uitgestoken terwijl ze zich er tussen wrong.

Helaba, truike trek doen is niet alleen in de wielerkoersen verboden hé !  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 14:04:12 »

Helaba, truike trek doen is niet alleen in de wielerkoersen verboden hé !  :D

Ik zou mischien ook wel de neiging hebben om op een of andere manier te reageren om op haar fouten te wijzen.
Maar anderzijds, wat voor nut heeft het om nog een groter scheldpartij te risceren.
Vroeg of laat zal die koe wel de ongevalstatistieken de hoogte injagen. ::)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 14:18:56 »
Ik ben zelf geen grote fan van de regelgeving rond zebrapaden. Het spreekt voor zich dat een voetganger die zich erop bevindt voorrang moet hebben. Ik had wel graag een teken gezien vooraleer je het zebrapad gaat gebruiken. Bijvoorbeeld, arm opsteken en das pas overwandelen.

Voor mijn werk moet ik dagelijks een drukke weg over (2x2) via een zebrapad. De meeste mensen stoppen niet. Op een 2x2 gebeurd het dan nog dikwijls dat 1 stopt en deze voorbijgereden wordt op het andere rijvak, wat uiterst gevaarlijk is.

Als iemand niet stopt maak ik dit meestal duidelijk door hen aan te kijken en duidelijk nee te schudden met mijn hoofd. Dat werkt meestal en is niet agressief. Die klak met paarse bomma, die eerst niet wilde stoppen en dan een noodstop uitvoerde en net voorbij het zebrapad stopte heb ik een flinke tik met mijn platte hand op zijn koffer verkocht. Dit werkte blijkbaar want ik kon duidelijk zien dat de paarse bomma aan het vloeken was op de klak.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519