Auteur Topic: het betere politiewerk  (gelezen 794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
het betere politiewerk
« Gepost op: dinsdag 14 februari 2012 - 12:09:53 »
In een vijver in het stadspark, ligt een Waal te spartelen en paniekerig om hulp te roepen:
- Heeeelp, ik kan niet zoewemme
De veldwachter, die net passeert, roept hem toe:
- Dan heb je geluk, je mag hier namelijk helemaal niet zwemmen

Twee agenten vinden een pinguïn op straat, zo tegen het einde van hun dienstshift.  Ze besluiten het dier mee te nemen, en de commissaris om raad te vragen.  De comissaris beveelt hen het diertje voor 1 nacht in een cel op te sluiten, het water en brood te geven en er de volgende dag mee naar de dierentuin te gaan.  De volgende avond staan die twee agenten opnieuw op het commissariaat ... met diezelfde pinguïn.
- Awel, mannekes?  Waar hebben jullie de ganse dag uitgehangen?  En wat doet die pinguïn hier NU weer?
- Wij zijn met de pinguïn naar de dierentuin geweest, commissaris.  zegt de ene
- En morgen gaan we ermee naar de zee! zegt de andere

Hartje Antwerpen.  Een man van Afrikaanse origine stopt met zijn wagen keurig voor het rode licht.  Opeens: IIIIiiiii BOENK klingeling.  De man stapt uit, en ziet dat een Antwerpenaar hem achteraan aangereden heeft.
- Tja, dat wordt een aanrijdingsformulier invullen.  Had u niet gezien dat het rood was, soms?
De Antwerpenaar, duidelijk stomdronken begint een hoop verwijten en racistische opmerkingen te maken.  Hij weigert pertinent een aanrijdingsformulier in te vullen.  Even later, passeert er net een politiecombi.  De Afrikaan doet hen teken te stoppen, en doet zijn verhaal.  Ondertussen gaat de Antwerpenaar volop door met zijn beledigingen.
- Gij scheefgedraaiden tjoek tjoek.  Oe is da na meugelak? tiert de Antwerpenaar
- Nee, gij zatlap.  Gij hebt mij achteraan aangereden! roept de Afrikaan terug.
De agent wil beide heren aanmanen tot kalmte:
- Hola, hola.  We gaan dat hier beschaafd oplossen, als volwassen mensen hé!
Zijn collega richt zich tot de Afrikaan:
- Zeg nu 's eerlijk, meneer.  Waarom bent u nu eigenlijk achteruit gereden?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 14 februari 2012 - 12:12:02 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone