Zelfs in het rustige Noord-Limburg moeten de laatste 120 stukjes eraan geloven.
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/na-de-zomer-nog-maar-90-km-u-op-gevaarlijke-t-hasseltkiezel.aspx
Ze vertikken het al jarenlang de vele doorsteken (21) te verminderen en de talrijke vrijstaande bomen op de middenberm weg te halen of de middenberm te beveiligen. Vangrails ofzo op de middenberm kennen ze niet.
Voor zover ik weet zijn bijna alle dodelijke ongevallen gebeurd door hoofdoorzaak voorrangsnegatie, en minstens 2 van de 3 dodelijke eindigden op een boom op de middenberm. De andere eindigde op een tegenligger aan de andere kant na een eerdere botsing of wie weet afketser of uitwijken voor iets (voertuig of dier of whatever)
"Ze rijden te snel meneer", controleren ze op de max 120 kmh daar ? Neen meneer nog nooit gezien of tegengekomen"
En waarom niet ? Omdat men ze van ver ziet staan zeker ? En omdat men er maar zelden sneller als 130 teller rijdt zeker ?
Het heeft geen nut meneer daar dagenlang te staan zonder flitsinkomsten" 
.
Die 2+2 weg is kaarsrecht en zeer breed (zie foto) ?
Als 120 kmh max niet helpt om mss enkele racers tegen te houden, gaat 90 kmh max natuurlijk ook niet helpen; maar nu is wel iedereen gekloot die zich altijd al netjes aan de 120 gehouden heeft of zelfs maar max 100-110 reed.
Bij 90 kmh zal het langs de camions taffelen zijn in de dode hoek met 1 kmh verschil...
Alles mooi op een conflicthoopje. Maar de pakkans zal daardoor wel ergens verhogen, want velen willen vlot en veilig inhalen...
Wie weet nemen de voorrangsnegaties bij 90 kmh nog toe (plots inhalen achter camion of door camion) want ze mogen maar 90 hé, ipv morsdood op een boom of tegenligger te eindigen zal het dan x-minder morsdood zijn,
als ze geen beveiligingsmaatregelen nemen aan de berminfra; volgens het bericht gaan ze toch het aantal doorsteken van 21 naar 4 brengen, ik vraag me af hoe, ze rijden dan gewoon over het gras van de middenberm, 30 bloembakken op die doorsteken gaat het zeker niet veiliger maken
"Man dat we daar niet eerder aan gedacht hebben"

En wat met de middenbermbeveiliging ? Nog nergens van gelezen...
Talrijke C43- 90 gaan ze al direct zetten, daar beginnen ze mee... de rest is wsl voor later na het volgend dodelijk ongeval door voorrangsnegatie die op een boom of tegenligger eindigt...
En als ze de oorzaak niet weten bij een dodelijk ongeval tegen een boom of tegenligger (geen getuigen blijkbaar, ook vluchtmisdrijf is snel gebeurd, dieren zeggen niets..) is het altijd controle over het stuur verloren door de bestuurder die het niet meer kan navertellen..., ook bij motorrijders die verongelukken.

vb.
http://www.hbvl.be/limburg/bree/29-jarige-verongelukt-op-t-hasseltkiezel-in-bree.aspxlink andere foto´s