Auteur Topic: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen  (gelezen 2492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Gepost op: woensdag 08 februari 2012 - 12:09:24 »
Was de titel in een krant...  (moet ik toen gemist hebben)

Gaan we toch de vele 70-borden zien verdwijnen op Gewestwegen buiten de bebouwde kom ?
Krijg ik mijn sponsorgeld terug van zo´n gewestweg ?  ;D

Gaan we meer als 90 kmh krijgen op 2+2 veilig gescheiden middenberm ? (ik droom al wat voor  ;))

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GKU3HF82V

Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen

maandag 24 oktober 2011, 03u00




'De bedoeling is om een aantal vaste criteria te ontwikkelen om de snelheid op aan te passen', zegt de woordvoerster van Crevits. 'Op die manier willen we komen tot een wegennet dat zorgvuldig en slim is. Iedereen ziet dat er veel borden staan, maar ze zijn niet altijd herkenbaar. Je moet merken dat je in een bebouwde kom bent om vijftig te rijden, net zoals het gepast is negentig kilometer per uur te rijden op een verbindingsweg waar niemand woont en de zwakke weggebruikers veilig zijn afgescheiden.'

Heeft kabinet Crevits nu eindelijk die willekeur begrepen ?
Citaat
Een ander vaak voorkomend probleem is de verschillende visie die Vlaamse gemeentes er over één en dezelfde gewestweg op nahouden. Bij het overschrijden van de grens tussen de gemeentes gaat de maximumsnelheid plots omhoog of omlaag. Voor wie daar niet elke dag passeert, kan dat verwarrend zijn.

Hebben ze nu eindelijk ingezien dat Vlaanderen daar dikwijls de laagste limieten heeft van gans Europa ?

Eerlijk gezegd ik geloof er geen rotte bal van, de snelheidskassa heeft zelfs nog meer geld "nodig".
Maar zeg nooit nooit mss voert men nog een algemene 80 en 100 in. Een algemene 70/90 ipv 90/120 -wegcode Art 11- zou maar al te belachelijk zijn.

Dit is een rapport van 2007, die aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat, binnenkort zitten we zeker al aan 10 jaar 70/90-titis in Vlaamziek.

Citaat
http://www.addemar.be/files/cust_121/mailing_42381/show_mail_report.html

(vb FOTO gewestweg richting Wuustwezel)
http://www.addemar.be/files/cust_121/images/Wegmarkering.bmp

Op heel wat Vlaamse gewestwegen is sinds enkele jaren een gehele of gedeeltelijke snelheidsbeperking tot 70 km/u buiten de bebouwde kom van toepassing. Vanuit het standpunt van de wegbeheerder en de betrokken gemeentebesturen was een dergelijke lokale snelheidsbeperking aangewezen om veiligheidsredenen. Voor de weggebruiker is de situatie echter niet altijd duidelijk. Zelfs al is het systeem juridisch in orde, toch vereist het een aanzienlijke inspanning van de weggebruiker om op elk ogenblik goed te weten welke snelheid toegelaten is. Op eenzelfde wegvak kan het voorkomen dat nu eens 90, dan 70, dan 50 of 30 km/u van toepassing is.

lees meer:  http://www.addemar.be/files/cust_121/files//Artikel_2_december_07.pdf
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 februari 2012 - 12:23:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 februari 2012 - 12:59:26 »
Citaat
'De bedoeling is om een aantal vaste criteria te ontwikkelen om de snelheid op aan te passen'
Bloembakken? Slaloms? versmallingen? Drempels?

Jaja het gaat mooi worden. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 09 februari 2012 - 05:43:29 »
Hier in de streek moet je al lang zoeken om nog een plaats te vinden waar 90km/u nog toegelaten is.
Zelfs 70km/u halen vele bomma's en bompa's niet meer.
Onlangs heeft het laatste stuk 2x2 tussen Aalst en Ninove er ook moeten aan geloven.
Van 120 km/u naar 90km/u.
Was waarschijnlijk een stukje dat ze vergeten waren.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 09 februari 2012 - 08:44:52 »
Onlangs heeft het laatste stuk 2x2 tussen Aalst en Ninove er ook moeten aan geloven.
Van 120 km/u naar 90km/u.
Was waarschijnlijk een stukje dat ze vergeten waren.
Dat is werkelijk een schande daar

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 09 februari 2012 - 12:11:48 »
Zelfs in het rustige Noord-Limburg moeten de laatste 120 stukjes eraan geloven.

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/na-de-zomer-nog-maar-90-km-u-op-gevaarlijke-t-hasseltkiezel.aspx



Ze vertikken het al jarenlang de vele doorsteken (21) te verminderen en de talrijke vrijstaande bomen op de middenberm weg te halen of de middenberm te beveiligen. Vangrails ofzo op de middenberm kennen ze niet.

Voor zover ik weet zijn bijna alle dodelijke ongevallen gebeurd door hoofdoorzaak voorrangsnegatie, en minstens 2 van de 3 dodelijke eindigden op een boom op de middenberm. De andere eindigde op een tegenligger aan de andere kant na een eerdere botsing of wie weet afketser of uitwijken voor iets (voertuig of dier of whatever)

"Ze rijden te snel meneer", controleren ze op de max 120 kmh daar ? Neen meneer nog nooit gezien of tegengekomen"
En waarom niet ? Omdat men ze van ver ziet staan zeker ? En omdat men er maar zelden sneller als 130 teller rijdt zeker ?
Het heeft geen nut meneer daar dagenlang te staan zonder flitsinkomsten"
 ;).
Die 2+2 weg is kaarsrecht en zeer breed (zie foto) ?

Als 120 kmh max niet helpt om mss enkele racers tegen te houden, gaat 90 kmh max natuurlijk ook niet helpen; maar nu is wel iedereen gekloot die zich altijd al netjes aan de 120 gehouden heeft of zelfs maar max 100-110 reed.

Bij 90 kmh zal het langs de camions taffelen zijn in de dode hoek met 1 kmh verschil...
Alles mooi op een conflicthoopje. Maar de pakkans zal daardoor wel ergens verhogen, want velen willen vlot en veilig inhalen...

Wie weet nemen de voorrangsnegaties bij 90 kmh nog toe (plots inhalen achter camion of door camion) want ze mogen maar 90 hé, ipv morsdood op een boom of tegenligger te eindigen zal het dan x-minder morsdood zijn, als ze geen beveiligingsmaatregelen nemen aan de berminfra; volgens het bericht gaan ze toch het aantal doorsteken van 21 naar 4 brengen, ik vraag me af hoe, ze rijden dan gewoon over het gras van de middenberm, 30 bloembakken op die doorsteken gaat het zeker niet veiliger maken  :-X  "Man dat we daar niet eerder aan gedacht hebben"  ;D :P

En wat met de middenbermbeveiliging ? Nog nergens van gelezen...

Talrijke C43- 90 gaan ze al direct zetten, daar beginnen ze mee... de rest is wsl voor later na het volgend dodelijk ongeval door voorrangsnegatie die op een boom of tegenligger eindigt...

En als ze de oorzaak niet weten bij een dodelijk ongeval tegen een boom of tegenligger (geen getuigen blijkbaar, ook vluchtmisdrijf is snel gebeurd, dieren zeggen niets..) is het altijd controle over het stuur verloren door de bestuurder die het niet meer kan navertellen..., ook bij motorrijders die verongelukken.  ::)
vb. http://www.hbvl.be/limburg/bree/29-jarige-verongelukt-op-t-hasseltkiezel-in-bree.aspx
link andere foto´s
« Laatst bewerkt op: donderdag 09 februari 2012 - 12:55:20 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Gedaan met snelheidsjojo op gewestwegen
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 09 februari 2012 - 18:38:07 »
Eerst nog zien gebeuren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder