In België liet ik nooit de boorddocumenten in de auto liggen als ik hem verliet.
Hier maak ik er geen probleem meer van.
De inschrijving omvat hier namelijk twee documenten. De Fahrzeugschein, die bij een controle door de Polizei kan gevraagd worden, blijft in de auto liggen. Maar de Fahrzeugbrief, zonder dewelke de auto niet kan verhandeld worden, blijft thuis liggen.
Geldige kentekenplaten houden hier in dat je in regel bent met de gelijkvormigheid, de BA verzekering en de technische keuring (Haupuntersuchung en Abgas-Untersuchung - @Michel: er wordt sedert verleden jaar geen afzonderlijk vignet voor de Abgas-Untersuchung meer aangebracht op de voorste kentekenplaat).
In België is de BA van de bestuurder van een in het buitenland ingeschreven auto sowieso gedekt door het Motorwaarborgfonds, dus een groene kaart heb ik daar niet nodig.
Probleem als ik alleen naar Hongarije zou rijden. Onze auto's zijn ingeschreven op naam van mijn echtgenote. Ik heb dan een door een notaris ondertekend document in het Hongaars nodig om te bewijzen dat ik die auto mag gebruiken.