Het komt meer in de aandacht.
Dat is al het eerste.
En 1 voor 1 beginnen de betrokken partijen "los" te komen, ook eigenlijk een deel van de partijen die er nu van profiteren en beginnen beseffen dat ze hun eigen graf aan het graven zijn.
Zoals 1 van de initiatiefnemers omschrijft is het een grote piramide die van onderuit moet neergehaald worden.
Dat is een werk van lange adem en met vallen en opstaan maar uiteindelijk zal de oplossing van Europa moeten komen gezien het eigenlijk een Europees probleem is.
België heeft het, in Europees opzicht, nog zowat het hardst te verduren door allerlei omstandigheden zoals onder andere de zware belastingdruk, hoge loonkost, strenge (dure) wetgeving, gratis wegen (=aantrekkelijk voor buitenlanders), strategische ligging (doorvoerland), ...
Alles bijeen komt het er op neer dat de Belg er alle lasten van heeft maar weinig of geen lusten.
Zowat alle "mooie" ritten worden door buitenlanders weggekaapt terwijl "de Belg" blijft zitten met de miserie op een ondermaats en overbelast wegennet.
Het Belgisch transport (en met transport bedoel ik NIET een marktkramer of bouwvakker die naar zijn werk rijdt) is na een jarenlange strijd vandaag zo goed als uitgestorven.