Toch jammer dat ik nog wil werken, tegen dan kan ik beter zorgen dat ik buiten lig en kan gaan doppen. Geen wekker meer om 4u30, 's avonds niet meer moe, geen drukte, geen stress, hele dagen doen waar je zin in hebt, en wat is het, € 300 netto minder in de maand? Want de wagen kan buiten dan, scheelt een pak.
Ik begrijp je, Rafael, en ik ben blij dat ik niet meer moet werken in België, want ik legde er 110 km per werkdag af.
Ik vertrok om 06:40 u. en kwam thuis om 17:20 u. Met de trein zou ik thuis moeten vertrekken om 05:30 en er terugkeren om 18:05 (als de treinen geen vertraging hebben en ik geen aansluiting mis). Bijna 2 uur minder vrije tijd per dag dus.
Maar ik vind het vreselijk dat ze het in een land zo ver gekregen hebben dat een 25-jarige er al tegen opziet om nog te gaan werken.
Als die kilometerheffing in de plaats zou komen van de BIV en de verkeersbelasting, dan gaan er dus mensen zijn die al een eerste keer BIV betaald hebben bij de aankoop van hun auto en nu nog een tweede keer BIV gaan betalen in de vorm van een kilometerheffing.
En wat gaan ze met de buitenlanders doen? Want voor onze wagens, die in Duitsland ingeschreven zijn, hoeven wij geen BIV in België te betalen, en dus ook geen vervangende kilometerheffing. En vermits we verkeersbelasting in Duitsland betalen, hoeven we in België niet nog eens verkeersbelasting of vervangende kilometerheffing te betalen.