Auteur Topic: aantal dagen in februari  (gelezen 1774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
aantal dagen in februari
« Gepost op: dinsdag 14 februari 2012 - 14:38:10 »
Citaat van: GVA
Volgens verkeersborden telt februari 31 dagen

http://www.gva.be/antwerpen/mechelen/volgens-verkeersborden-telt-februari-31-dagen.aspx
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 14 februari 2012 - 17:43:01 »
We kunnen ermee lachen, maar als ze dergelijke debielen laten verkeersborden plaatsen, valt het toch niet te verwonderen dat er daar dikwijls fouten bij gebeuren.

Ik dacht dat ik toch al in de basisschool geleerd had hoeveel dagen de maanden tellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 14 februari 2012 - 18:02:37 »
Ik dacht dat ik toch al in de basisschool geleerd had hoeveel dagen de maanden tellen.

Mijn dochter is nu 8 jaar, zit in het tweede studiejaar.  Zij moest daarover vorige week toets doen:

- aantal dagen in een week (welke?)
- aantal weken in een jaar
- aantal maanden (welke? + in volgorde kunnen benoemen)
- aantal dagen in elke maand
- aantal dagen in een jaar, in een schrikkeljaar

enz.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 14 februari 2012 - 18:12:27 »
Verkeersborden geplaatst door personeel met een kennisniveau lager dan dat van een 8 jarige.
Dan moet men niet schrikken dat het hier wel eens mis gaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #4 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 00:14:28 »
En speciaal om dit soort kemels te vermijden schreef de plastisch chirurg die mijn rechterduim heeft opgelapt dan ook ziekenbriefjes uit die steeds geldig waren tot de eerste dag van de komende maand.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #5 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 00:24:03 »
En speciaal om dit soort kemels te vermijden schreef de plastisch chirurg die mijn rechterduim heeft opgelapt dan ook ziekenbriefjes uit die steeds geldig waren tot de eerste dag van de komende maand.

Amai.  Suggereer je nu dat ook die chirurg moeite heeft met het aantal dagen elke maand telt? 

Je duim moeten laten opereren door iemand die last heeft met materie, die een 8 jarige al moet beheersen.  Een geruststellende gedachte is dat.  Jij toch liever dan ik, in dat geval.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #6 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 01:05:39 »
En speciaal om dit soort kemels te vermijden schreef de plastisch chirurg die mijn rechterduim heeft opgelapt dan ook ziekenbriefjes uit die steeds geldig waren tot de eerste dag van de komende maand.

Amai.  Suggereer je nu dat ook die chirurg moeite heeft met het aantal dagen elke maand telt? 

Je duim moeten laten opereren door iemand die last heeft met materie, die een 8 jarige al moet beheersen.  Een geruststellende gedachte is dat.  Jij toch liever dan ik, in dat geval.

Nee, geen moeite, alleen geen zin om telkens te moeten nadenken. En m'n duim is perfect gerestaureerd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: aantal dagen in februari
« Reactie #7 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 01:36:27 »
Die chirurg zal niet thuis geweest zijn toen de postbode met de kalender van de post kwam.

Een oud vrouwtje was toen wel thuis.

De postbode belt aan. Op de tweede verdieping opent het vrouwtje een venster en kijkt naar beneden.

De postbode spreekt haar aan: "Het is de postbode met de kalender van de post."

Het vrouwtje antwoordt: "Ik hoef geen kompost."

De postbode, vermoedend dat het vrouwtje hardhorig is, roept: "DE KALENDER VAN DE POST !"

Het vrouwtje antwoordt: "Ik hoef geen kompost. Ik heb geen tuin."

De postbode verliest zijn zelfbeheersing, en roep het vrouwtje toe: "GA JE LATEN NEUKEN MET JE KOMPOST !"

Het vrouwtje antwoordt: "En jij met je kalender!"

 ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."