Auteur Topic: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn  (gelezen 2206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Gepost op: vrijdag 24 februari 2012 - 15:48:36 »
http://www.bgland24.de/bayern/bayern/spritpreise-mann-herzinfarkt-tankstelle-tot-rosenheim24-1614065.html

De prijs aan de pomp was hoger dan op het bord langs de weg.

De man heeft zich daar zodanig over opgewonden, dat hij overleden is aan een hartstilstand.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 24 februari 2012 - 19:03:38 »
Tragisch.

1 kleine bedenking die ik mij dan maak.  Als dit niet was gebeurd, zou de man in kwestie zich dan niet vroeg of laat over iets anders zodanig opwinden dat zijn hart het uiteindelijk begeeft?  We zullen het wellicht nooit weten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 24 februari 2012 - 21:58:29 »
Wat gaat het zijn als de brandstof de 2 € overschrijdt ? (Noorwegen had die gisteren al voor benzine 95, diesel 1,89)
http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php?sort=4

Toen ik die grafieken plaatste stond de Brent bij 120 en de WTI bij 105.
De Brent knakt nu de 125 vlot, en de WTI staat bij 110.
Gelukkig stijgt de Euro ook nog relatief tov de zwakke dollar, anders ging het nog sneller aan de pomp.
MAAND Brent - Noordzee                                                                                                  

MAAND West Texas Intermediate
http://www.beursduivel.be/aandeel-Brent_Oil.koersen  -klik MAAND-
Het EU-embargo begon vanaf 23 januari 2011...

Het absoluut $-record met wel een veel zwakkere dollar is ook al geknakt.
JAAR - Brent

JAAR : Euro =

http://www.beursduivel.be/aandeel-Euro-US_Dollar.koersen
Goed dat de zwakkere $ wat kan kompenseren.
De Dollar wordt precies zwakker met de stijging van de olieprijs, de laatste 10 dagen toch.
MAAND grafiek Euro-US Dollar

Ik durf er helemaal niet aan denken moest het net wekenlang omgekeerd geweest zijn.
(bvb Griekenland failliet, en Italie en Portugal wordt mee besm€t en gaat dezelfde weg op...)

De gemiddelde Brent-olieprijs was de laatste 5 jaar 62 €/vat, met een kort dieptedal van 24,1 €.
Nu staan we -maar- boven de 93 € dankzij de verzwakkende dollar.
Als de dollar naar 1,25 moest gaan (in januari was ze goed op weg) hadden we nu > 100 €/vat.

Citaat


Brent olie richting 100 euro per vat!
Op February 24, 2012,

We kaartten het vorige week al aan dat Brent olie in euro een nieuwe record optekende. Vandaag is de prijs van de Europese olievariant goed op weg om de symbolische barrière van 100 euro per vat uit te nemen!

http://www.slimbeleggen.net/tag/olie-brent-euro-record/
Live staat de Brent nu op € 93,16  (125,4 $ /1,346).
Citaat
        stijging %
Euro 1,3460 0,6%  
Öl 125,4  0,9%
http://www.finanzen.net/indizes/indizes_realtime_chart.asp?strSymbol=D1DEDB2KE7=DBBL
« Laatst bewerkt op: vrijdag 24 februari 2012 - 22:33:04 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 00:02:19 »
Het heeft dan wel niet met het wegverkeer te maken, maar wel met de brandstofprijzen: over een paar maanden moeten we onze 4 stookolietanks van elk 2.000 liter laten bijvullen.

In 2009 hebben we nog stookolie gehad voor minder dan 0,50 Euro per liter, nu is de prijs hier 0,9390 Euro per liter (minimum afname: 3.000 liter).

Als we, zoals de vorige jaren, weer ongeveer 6.000 liter nodig hebben, zou dat 5.634 Euro zijn, terwijl het in 2009 nog geen 3.000 Euro was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 00:24:10 »
Tragisch.

Inderdaad: het leven is meer waard dan enkele Euro's. Ik zou die uitbater er gewoon op gewezen hebben dat hij bedrieglijke reclame maakte, en ik daarom elders ging tanken. Want als je op je levensweg over elk oneffenheidje struikelt, lig je voortdurend op je smikkel.

Maar misschien nog een geluk met een ongeluk, want ik zou er veel geld voor over hebben om, als ik moet heengaan, niet te moeten lijden, doch een hartstilstand te krijgen om er de stekker uit te trekken.

Ik denk aan de Nederlandse prins Friso. Het is niet normaal dat die vent nog leeft na een hartstilstand van 50 minuten. Maar misschien is het beter dat hij niet meer tot bewustzijn komt. Want dan kan zijn revalidatie tot meerdere jaren in beslag nemen, en wat zal het eindresultaat zijn met de zware hersenschade die hij opgelopen heeft?

Nu ja: blijkbaar waren zijn hersenen ook vooraf al niet meer helemaal in orde, gelet op zijn verregaande roekeloosheid.

Citaat
1 kleine bedenking die ik mij dan maak.  Als dit niet was gebeurd, zou de man in kwestie zich dan niet vroeg of laat over iets anders zodanig opwinden dat zijn hart het uiteindelijk begeeft?  We zullen het wellicht nooit weten.

We zullen het inderdaad nooit weten, maar ik acht die kans inderdaad ook groot.

"Wind je niet op, je zult toch niet aflopen" en "maak je niet dik, slank is de mode".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 15:16:43 »
In Köln was er een tankstation waar promo-prijzen rond 1 euro ook voor heibel en overlast gezorgd hebben.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 17:43:51 »
In Köln was er een tankstation waar promo-prijzen rond 1 euro ook voor heibel en overlast gezorgd hebben.
Was een stunt, heb ik van gehoord maar ik vind de link niet meer terug.

btw 2008, bijna 4 jaar geleden, daar klaagden ze toen van benzineprijzen boven 1,40 €. (toen was de € ook -x-inflatie meer waard)  
Citaat
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/tanken-im-maerz-so-teuer-wie-noch-nie-708898.html
Tanken im März so teuer wie noch nie   2. April 2008
Tanken in Deutschland war im März so teuer wie noch nie. Im Monatsdurchschnitt kostete ein Liter Benzin 1,42 Euro und ein Liter Diesel 1,334 Euro, wie der Mineralölwirtschaftsverband (MWV) am Mittwoch (2.4.) in Hamburg mitteilte.

4 jaar later klagen ze als de super naar de 1,70 € gaat, en dan hebben we nog geluk met de zwakke dollar.
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/0,1518,817243,00.html

Men went eraan zeker ?  :-\
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Te hoge brandstofprijzen kunnen dodelijk zijn
« Reactie #7 Gepost op: zondag 26 februari 2012 - 11:25:18 »
Als elke nieuwe prijs een recordprijs wordt, gaat het effect en de nieuwswaarde er snel af.

Ondertussen hoopt Di Rupo dat de extra taksen en BTW zijn begroting mee in balans helpen brengen, dus hoop maar niet op een verlaging van overheidswege zoals het naïeve Touring wil.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder