Auteur Topic: Blik op de weg van 23/02/2012  (gelezen 7278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Blik op de weg van 23/02/2012
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 01 maart 2012 - 05:28:38 »

Heb jij dan een DSG ?  :-\ (en in je Dodge ook niet neem ik aan)
Als je het weet kan je toch altijd naar manueel gaan, niet ?

Eigenlijk gaat die context over de zeroshiftoverbrenging die kan je zeker nog niet hebben denk ik, en DSG wslk ook niet.

Een "direktschakelbak met dubbele koppeling", DSG of DKG, DCT... die heeft eigenlijk wel een extreem korte "trekkrachtonderbreking" in de orde van 2 à 3/100ste seconde (zeggen de boekskes  ;) , of zo snel als de mechaniek)


Was eigenlijk ook in repliek op de post van KV, mijn fout, moest het erbij gezet hebben en daarmee...

het ligt natuurlijk volledig aan mij, ik heb ook nog nooit een moderne automaat getest.

 ;)

Om op je vraag te antwoorden nee geen DSG en inderdaad ook niet op de Dodge.
Ik rij tegenwoordig met 2 automaten en 2 handgeschakelde en dat is al verwarrend genoeg om dan met die zogenaamde automaten nog eens manueel te gaan schakelen.

Met de Dodge zijn er maar 2 versnellingen die handmatig kunnen gebruikt worden en met de Renault Magnum (trekker) kan men inderdaad volledig handmatig schakelen maar...
-waarom een automaat als je dan handmatig schakelt?
-versnellingen maar 1/1 omhoog of omlaag, niet echt praktisch als je er 12 hebt.
-fragiel pookje, zelfde formaat als richtingaanwijzer maar aan andere kant van het stuur. 1 van die zeldzame putten in de weg en het breekt af.
-In een bocht of op een kruispunt zie je niet in welke versnelling je zit als je aan je stuur draait en zit je met 12 versnellingen al snel 1 of 2 te hoog of te laag wat ook niet echt bevorderlijk is voor zowel mechaniek, rijcomfort, veiligheid en verkeersdoorstroming.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Blik op de weg van 23/02/2012
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 01 maart 2012 - 21:03:37 »
Met de vrachtwagen is die automaat bergop inderdaad k*t, dan schakel ik manueel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien