Auteur Topic: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in  (gelezen 3270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Gepost op: woensdag 21 maart 2012 - 20:36:54 »
Citaat van: GVA
Japanners volgen GPS en rijden oceaan in

http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid1140116/japanners-volgen-gps-en-rijden-oceaan-in.aspx

Goe bezig, ook al zeggen al die anderen van niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 maart 2012 - 11:42:29 »
Dat heb je van het hersendood rijden, in Belziek zeker geen uitzondering  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 maart 2012 - 20:28:47 »
Maat van mij heeft ooit ook eens naar z'n GPS geluisterd zonder te beseffen dat dat ding de richtingveranderingen een 100-tal meter op voorhand aankondigde. Dus waar de GPS 'naar rechts' zei en onmiddellijk daarna 'naar links', ging meneer inderdaad direct naar links zonder eerst rechts af te slaan.

Gevolg: spookrijden op het klaverblad in Lummen

Gelukkig waren er geen tegenliggers, maar desondanks kan ik jullie verzekeren dat mijn hart meer dan één tel stilstond (mijn Pontiac tikte voort).

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 01:27:47 »
Gelukkig waren er geen tegenliggers, maar desondanks kan ik jullie verzekeren dat mijn hart meer dan één tel stilstond (mijn Pontiac tikte voort).

Wat doet hij dan als de GPS zegt: "Aan de volgende rotonde rechtdoor".  Toch niet los door het middeneiland sjeezen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 08:12:05 »
Wat doet hij dan als de GPS zegt: "Aan de volgende rotonde rechtdoor".  Toch niet los door het middeneiland sjeezen?

Dat wordt moeilijk bij deze rotonde. Het "middeneiland" is namelijk een gat, waardoor je onderaan de samenvloeiing van de Königsseer Ache en de Ramsauer Ache in de Berchtesgadener Ache ziet.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 13:51:04 »
Gelukkig waren er geen tegenliggers, maar desondanks kan ik jullie verzekeren dat mijn hart meer dan één tel stilstond (mijn Pontiac tikte voort).

Wat doet hij dan als de GPS zegt: "Aan de volgende rotonde rechtdoor".  Toch niet los door het middeneiland sjeezen?

Zijn rijkunsten kennende heeft hij daar zelfs geen GPS voor nodig  ::)

Gelukkig heeft hij begrepen en laat hij zijn vriendin rijden.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 17:07:25 »
Dat wordt moeilijk bij deze rotonde. Het "middeneiland" is namelijk een gat, waardoor je onderaan de samenvloeiing van de Königsseer Ache en de Ramsauer Ache in de Berchtesgadener Ache ziet.  ;D
De Duitsers zijn precies les gaan volgen in het UK  ;-)

Daar zijn dergelijke grote rotondes zowat de regel.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 21:13:40 »
Dat wordt moeilijk bij deze rotonde. Het "middeneiland" is namelijk een gat, waardoor je onderaan de samenvloeiing van de Königsseer Ache en de Ramsauer Ache in de Berchtesgadener Ache ziet.  ;D
De Duitsers zijn precies les gaan volgen in het UK  ;-)

Daar zijn dergelijke grote rotondes zowat de regel.

Dat zou kunnen. De rotonde is er nog maar enkele jaren; het was vroeger een gewoon kruispunt met verkeerslichten. Maar veel heeft het niet geholpen aan de files tijdens de spitsuren.

Een probleem zijn de twee rijstroken. Ik neem de binnenste rijstrook als ik er niet aan de volgende toegangsweg af moet, en rijd er met matige snelheid (ik ben daar namelijk al eens een spookrijder tegengekomen). Maar tegen dat ik er dan wel af moet, sjeezen ze me op de buitenste rijstrook voorbij, zodat ik er niet meer afgeraak. Het eeuwige probleem met rotondes met meerdere rijstroken. Men zou op de buitenste rijstrook moeten verplicht zijn om de rotonde bij de volgende toegangsweg te verlaten.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 maart 2012 - 21:15:13 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 21:22:01 »
Een probleem zijn de twee rijstroken. Ik neem de binnenste rijstrook als ik er niet aan de volgende toegangsweg af moet, en rijd er met matige snelheid (ik ben daar namelijk al eens een spookrijder tegengekomen). Maar tegen dat ik er dan wel af moet, sjeezen ze me op de buitenste rijstrook voorbij, zodat ik er niet meer afgeraak. Het eeuwige probleem met rotondes met meerdere rijstroken. Men zou op de buitenste rijstrook moeten verplicht zijn om de rotonde bij de volgende toegangsweg te verlaten.
Is dat nog bbk-50 of geldt daar mss 100 kmh (zonder bord) op die rotonde ?  ;D

Jozef laat je toch niet kennen hé, anders moet je nog een rondje extra  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 23 maart 2012 - 21:37:27 »
Is dat nog bbk-50 of geldt daar mss 100 kmh (zonder bord) op die rotonde ?  ;D

Dat is volop in de bebouwde kom. En ik vind 30 km/h daar al meer dan genoeg. Maar niet de gasten die hier geboren en getogen zijn. Die krijgen het al op hun zenuwen als je "maar" tegen 50 km/h in de bebouwde kom rijdt, en je ziet in je achteruitkijkspiegel hun aangezicht zo rood als een tomaat worden als je het aandurft om er slechts 45 km/h te rijden.

Ongevallen bij de vleet. Begin deze week is er nog eentje tegen een boom geknald op een weg waar 100 km/h toegelaten is, maar zijn tacho stond geblokkeerd op 150 km/h (hij heeft dus wellicht ongeveer tegen 165 km/h gereden). Morsdood. Maar als er een ongeval gebeurt, dan is het nooit omdat ze te snel gereden hebben, doch gewoon omdat ze pech gehad hebben (het leven in de bergen is nu eenmaal gevaarlijk).

Citaat
Jozef laat je toch niet kennen hé, anders moet je nog een rondje extra  ;)

Psychologische oorlogsvoering: opschuiven en doen alsof je van rijstrook gaat veranderen, dan gaan ze wel in de remmen. En dat vinden ze hier ook helemaal niet erg: daar komen nooit een claxon of grootlichtsignalen aan te pas.

Gisteren reed Leslie rechts achteruit van een parkeerplaats de rijbaan op. Vervolgens schakelt ze de automaat in vooruit, en net als ze gas geeft om verder te rijden, kapt er een tegenligger vóór haar volle vaart linksaf de parkeerplaats in die zij zojuist verlaten had. En ik verzeker je: die vrouw was zich echt van geen kwaad bewust, er is immers niets gebeurd. Dat haar auto daarbij scheef en schots op twee parkeervakken stond, is hier ook heel normaal.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 24 maart 2012 - 05:32:02 »
Dat wordt moeilijk bij deze rotonde. Het "middeneiland" is namelijk een gat, waardoor je onderaan de samenvloeiing van de Königsseer Ache en de Ramsauer Ache in de Berchtesgadener Ache ziet.  ;D

Hehe, komt me bekent voor. :D
De laatste keer dat ik daar langskwam zag ik iemand met een Dodge, zoals de mijne, met een caravan achter.
Moest hij die caravan in z'n kofferruimte gestopt hebben ging het toch een stuk minder belachelijk overkomen. ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 24 maart 2012 - 19:21:48 »
Hehe, komt me bekent voor. :D

Ja, het is die rotonde aan het station van Berchtesgaden. Jij bent daar zeker al geweest.  ;)

Citaat
De laatste keer dat ik daar langskwam zag ik iemand met een Dodge, zoals de mijne, met een caravan achter.
Moest hij die caravan in z'n kofferruimte gestopt hebben ging het toch een stuk minder belachelijk overkomen. ;D

Zou die caravan daarvoor niet te zwaar geweest zijn?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Japanners volgen GPS en rijden kanaal in
« Reactie #12 Gepost op: zondag 25 maart 2012 - 03:56:40 »
Zou die caravan daarvoor niet te zwaar geweest zijn?  :D

Hopelijk voor hem vergat hij niet gewoon dat hij ze mee had. ;D

Ik moest al opletten, wanneer ik mijn ding van 2,7 ton en 5 meter op 2 mee had, dat ik het niet vergat.