Auteur Topic: Ongehelmde Vansummeren niet vervolgd  (gelezen 2341 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Ongehelmde Vansummeren niet vervolgd
« Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 16:37:39 »
http://www.gva.be/sport/wielrennen/aid1145778/ongehelmde-vansummeren-niet-vervolgd.aspx
zonder rijbewijs, zonder helm en zonder laarzen of schoenen die de enkels beschermen. in de papieren versie van de krant is duidelijk te zien dat hij met z'n fietsschoenen rijd.

Nu vind ik dat toch 2 maten en berichten, als je maat meebolt in je Aston Martin en dat filmpje op youtube zet gaat half politiebelgië opzoek naar jou want owee die gaan we straffen voor z'n gedrag.
Die vansummeren kunnen ze niets doen want het is niet gezien door een een gemachtigd ambtenaar, die Aston Martin rijder ook niet maar toch....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ongehelmde Vansummeren niet vervolgd
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 19:18:33 »
Die paljas rijdt dan ook nog zonder rijbewijs !

Het wordt hoog tijd dat dit 2 maten en 2 gewichten beleid bij politie en  parket ophoudt.

De beelden zijn niet rechtsgeldig volgens de politie van Oudenaarde.
Dat zal alleen rechtsgeldig zijn als je niet bekend bent dan, waarschijnlijk ?

Het zou niet de eerste zijn die vervolgd wordt op basis van foto's en youtube beelden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 19:57:08 »
Als ge maar niet te snel rijdt, dan mag alles op Youtube of in de media.
Van Summeren overtrad bijna alles (in het filmpje) maar reedt niet te snel en werd niet geflitst...

Is niets nieuws hé in taffel-flits-Be.

Boonen reed een paar maal te snel met zijn Lamborghini, relatief rustig zelfs voor een Lambo (zelfs even 180 kmh op een brede 2+2)

Maar ze hadden hem wel dik te stekken, mankeerde nog of ze hadden hem aan de schandpaal genageld zo ging de media te keer.

En blijkbaar ook eens met 1 promille:
http://www.gva.be/sport/wielrennen/tom-boonen-180-per-uur-met-glas-te-veel-op.aspx

Citaat
http://www.gva.be/sport/wielrennen/tom-boonen-is-zijn-rijbewijs-voor-twee-maanden-kwijt.aspx
Tom Boonen is zijn rijbewijs voor twee maanden kwijt

01/09/'08 Wielrennen De Turnhoutse politierechter heeft het rijbewijs van Tom Boonen voor twee maanden ingetrokken. Boonen werd voor twee dossiers gestraft: een snelheidsovertreding in Postel en drie overtredingen in één klap op de ring van Mol.

In Postel werd Boonen geflitst met een snelheid van 129 km/u. Op die baan was een snelheidsbeperking van 70 km/u. Voor die overtreding krijgt de Balen-Express 31 dagen rijverbod en een boete van 412,5 euro.

Driemaal in de fout
Voor de drie overtredingen op de ring van Mol werd Boonen veel zwaarder bestraft. Op een moment dat Boonen vier glazen champagne soldaat had gemaakt, reed hij al bellend over de ring van Mol tegen 180 km/u, op een baan waar slechts 90 km/u toegelaten is. Een rijverbod van een maand en 1.100 euro boete waren het gevolg voor die overtreding.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 maart 2012 - 20:08:21 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 21:06:05 »
Ook niet vergeten dat  Vansummeren  maar dan een paar honderd meter had gereden, blijkbaar niet zo erg.
Als ik mijn niet ingeschreven voertuig hier uit de garage rij om hem op het straat te keren en er komt net een combi langs dan ben ik mijn auto kwijt, dat gaat dan "maar" over een paar meter.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 21:37:44 »
Als ik mijn niet ingeschreven voertuig hier uit de garage rij om hem op het straat te keren en er komt net een combi langs dan ben ik mijn auto kwijt, dat gaat dan "maar" over een paar meter.

;D

Neen, dan krijg je enkel een PV voor niet-inschrijving (1ste graads overtreding).

Als hij niet verzekerd is, dán gaat hij de takelwagen op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 31 maart 2012 - 21:50:51 »
Ik vraag me wel af wat die Vansummeren en de eigenaar van de motorfiets aan het denken waren toen ze beslisten om op een openbare weg zonder helm ook maar voor enkele tientallen meters rond te rijden...