Auteur Topic: Aanhangwagen  (gelezen 12097 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanhangwagen
« Reactie #15 Gepost op: maandag 02 april 2012 - 13:46:38 »
Thanks voor de tips!
Ik zal maar eens een groter oefenterrein opzoeken dan de parking van de houthandel... :) Recht achteruit rijden met de aanhanger zal wellicht ook al een hele oefening zijn...
Achteruit rijden doe ik altijd op spiegels, veel handiger en je hebt een beter overzicht vind ik!

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 00:38:52 »
Ik zal maar eens een groter oefenterrein opzoeken dan de parking van de houthandel... :)

Ik ben destijds gaan oefenen op de parking naast de Singel als je van de Van Rijswijcklaan komt en bijna op het Zuid bent.

Citaat
Recht achteruit rijden met de aanhanger zal wellicht ook al een hele oefening zijn...

Doe het vooral langzaam, zodat je tijdig merkt wanneer je moet bijsturen.

Citaat
Achteruit rijden doe ik altijd op spiegels, veel handiger en je hebt een beter overzicht vind ik!

Zeer goed!

In de buitenspiegels merk je snel welke kant de aanhangwagen opgaat.

Laat je ons iets weten na je eerste oefeningen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 06:29:46 »

Niet slecht.
Ik doe beiden en dat is een beetje afhankelijk van met welk voertuig, korte of lange afstand achteruitrijden en tijdens het manoeuvreren.
Bij dat laatste met de aanhangwagen ben je bijna verplicht om achterom te kijken want wanneer je haaks staat is de kans groot dat je de achterkant van de aanhangwagen niet meer ziet in je spiegels.