Auteur Topic: Flitspaal gestolen in Geel  (gelezen 23876 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #45 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 20:35:41 »
Simpele oplossing, een teller bij het verkeerslicht die aangeeft hoeveel sec. het licht nog groen blijft.

De chinezen hebben dat standaard bij de verkeerslichten, er staat een digitale teller naast de lichten die aangeeft hoeveel sec. de fase nog duurt. De getallen staan trouwens ook in dezelfde kleur als het licht op dat moment brandt.
Die Chinezen hebben dat toch maar slim bedacht.
Als je die tellers in België invoert zal elke automobilist kunnen zien hoelang hij nog door het oranjegeel kan rijden. Het netto resultaat zal zijn dat er misschien iets minder nog net door het rood gereden zal worden, maar des te meer bewust door het oranjegeel.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #46 Gepost op: zondag 23 juli 2006 - 21:34:46 »
Als je ziet dat een Vlaams minister, wat eigenlijk toch maar een veredelde wethouder is, een hoger salaris krijgt dan een Nederlands minister (Nederland heeft 3 keer zo veel inwoners als Vlaanderen) ja, dan vind ik dat die salarissen veel te hoog liggen. Ik vind het ook maar zot dat elk gewest haar eigen ministers wilt hebben met bijbehorende ambtenaren en er dan ook nog eens landelijke ministers met hun bijbehorende ambenaren zijn. Wat dat allemaal aan salarissen kost ???
En wat te denken van de extra werkuren doordat de gewestjes de hele tijd ruzie zitten te maken en alle regionale regeltjes en de nationale wetten op elkaar moeten afstemmen wat al moeilijk genoeg is wanneer alle neuzen dezelfde kant opstaan, het wordt nog veel moeilijke wanneer de Vlamingen en de Walen elkaar niet het licht in de ogen gunnen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #47 Gepost op: maandag 24 juli 2006 - 13:58:39 »
BBB ik zou er zo maar niet vanuit gaan dat ambtenaren in België veel verdienen, de ministers misschien wel, maar de ambtenaren verdienen beduidend minder dan in de privésector. Iemand die afstudeerd met een master diploma die als ambtenaar gaat werken heeft ongeveer 2300 € bruto per maand. Het is niet uitzonderlijk om dat bedrag in de privé netto per maand te verdienen (zeker als je voordelen als firmawagen, gsm, internetverbinding, laptop, ... en dergelijke verrekend).
De belangrijkste reden waarvoor mensen voor een loopbaan als ambtenaar kiezen is de hoge werkzekerheid, een aangename verlofregeling en een goed pensioen. Er is wel een verhoging voorzien door anciënniteit, maar die is meestal lager dan in de privé.
Bovendien is over deze lonen niet te onderhandelen, die staan zo in het staatsblad en moeten gerespecteerd worden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #48 Gepost op: dinsdag 25 juli 2006 - 02:37:05 »
Dit is inderdaad de juiste betekenis van het oranjegele verkeerslicht. Niet zoals vele bestuurders denken: nog gauw even gas geven vóór het rood wordt.

De enige fout die ik kan bedenken toen gemaakt te hebben is in een reaktie effe het rempedaal aangeraakt te hebben en tijdens die reaktie beseffen dat stoppen niet meer lukt op tijd en vaststellen dat ik de enige weggebruiker was in de buurd van dat kruispunt op een viervaksweg met vangrails tussen de 2 rijrichtingen.
Dan maar doorgereden (maar ondertussen mss wel een halve seconde verloren door die reaktie) en ik zag de flitspaal flitsen in m'n zijspiegel.
Er was dus geen enkele reden om die 30 000 liter melk die in m'n oplegger tankwagen zat zodanig uit balans te brengen met het risiko het "Natalia effekt" te verkrijgen.
Behalve die stomme flitspaal natuurlijk.  >:(

En ik blijf erbij, rood heb ik gezien maar enkel aan de linkerkant op het verkeerslicht die voorbij het kruispunt staat. Daar heb ik het nog net zien rood worden op het moment dat ik er bijna naast was, dus het kruispunt bijna voorbij met de trekker. (ja de achterkant kwam 18 meter erachter maar dat effe vlug voor de cabine plaatsen zou wel erg moeilijk rijden zijn). :-\

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #49 Gepost op: dinsdag 25 juli 2006 - 16:22:43 »
@ bibi:

Heb je er nooit aan gedacht om treinbestuurder te worden? Het signaal springt op rood van zodra de locomotief of de eerste motorwagen met zijn stalen borstel over die krokodil tussen de sporen gestreken heeft. Alle andere wagons rijden straffeloos door het rood !  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #50 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 12:05:24 »
@ bibi:

Heb je er nooit aan gedacht om treinbestuurder te worden? Het signaal springt op rood van zodra de locomotief of de eerste motorwagen met zijn stalen borstel over die krokodil tussen de sporen gestreken heeft. Alle andere wagons rijden straffeloos door het rood !  ;D

Dat rood is dan wel voor diegenen die de overweg dwarsen he. ;)

Aan gedacht wel maar dan oppervlakkig.
Ik denk niet dat ik ooit aan zo'n job zou geraken.
Ik was indertijd niet goed genoeg voor m'n legerdienst, dus bij de overheid en aanverwanten mag ik het ook vergeten.
En de leeftijd zal me ondertussen ook al beginnen parten spelen. ::)

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #51 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 13:30:26 »
Ze hebben nochtans veel volk nodig bij den NMBS, en kunnen maar niemand vinden, dus je maakt volgens mij zeker een kans :-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #52 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 14:22:48 »
@ bibi:

Heb je er nooit aan gedacht om treinbestuurder te worden? Het signaal springt op rood van zodra de locomotief of de eerste motorwagen met zijn stalen borstel over die krokodil tussen de sporen gestreken heeft. Alle andere wagons rijden straffeloos door het rood !  ;D

Dat rood is dan wel voor diegenen die de overweg dwarsen he. ;)

Neen neen, ik bedoelde het signaal voor de treinbestuurder.  :)

Citaat
En de leeftijd zal me ondertussen ook al beginnen parten spelen. ::)

In theorie is discriminatie op basis van leeftijd verboden in België. Ik zeg wel: in theorie. Concreet betekent het dat ze je een andere reden dan je leeftijd zullen opgeven om je niet aan te werven als ze vinden dat je te oud bent.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #53 Gepost op: woensdag 26 juli 2006 - 17:37:27 »
@ bibi:

Heb je er nooit aan gedacht om treinbestuurder te worden? Het signaal springt op rood van zodra de locomotief of de eerste motorwagen met zijn stalen borstel over die krokodil tussen de sporen gestreken heeft. Alle andere wagons rijden straffeloos door het rood !  ;D

Dat rood is dan wel voor diegenen die de overweg dwarsen he. ;)

Aan gedacht wel maar dan oppervlakkig.
Ik denk niet dat ik ooit aan zo'n job zou geraken.
Ik was indertijd niet goed genoeg voor m'n legerdienst, dus bij de overheid en aanverwanten mag ik het ook vergeten.
En de leeftijd zal me ondertussen ook al beginnen parten spelen. ::)
Niet zo pessimistisch Bibi.
Ik weet niet waarom je bent afgekeurd (fysiek wellicht?) maar dat is enkel een argument als dat 'gebrek' nadelig zou zijn voor het besturen van een trein. Bovendien betwijfel ik het dat ze nu nog de dossiers hebben over de diensttijd. De dienstplicht is al zo lang afgeschaft, het zou oneerlijk zijn als dat sommigen in het nadeel zou spelen en bij anderen (de jongeren) niet omdat ze nooit dienst hebben hoeven doen.

Ze hebben inderdaad nood aan vers bloed. Jij met jouw ruime ervaring als vrachtwagenchauffeur lijkt me zeker een interessante kandidaat. Probeer het eens. Als het niet lukt is er niets verloren, als het wel lukt dan heb je een leuke nieuwe job.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #54 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 14:14:53 »
Neen neen, ik bedoelde het signaal voor de treinbestuurder.  :)


Oja op die manier. Inderdaad.
Wa wast nu weer? 18 Geladen wagons of 22 lege mogen er getrokken worden?
Das al snel een paar honderd meter voertuig die door het rode licht rijd. ;D ;)

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #55 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 14:17:38 »
@ bibi:

Heb je er nooit aan gedacht om treinbestuurder te worden? Het signaal springt op rood van zodra de locomotief of de eerste motorwagen met zijn stalen borstel over die krokodil tussen de sporen gestreken heeft. Alle andere wagons rijden straffeloos door het rood !  ;D

Dat rood is dan wel voor diegenen die de overweg dwarsen he. ;)

Aan gedacht wel maar dan oppervlakkig.
Ik denk niet dat ik ooit aan zo'n job zou geraken.
Ik was indertijd niet goed genoeg voor m'n legerdienst, dus bij de overheid en aanverwanten mag ik het ook vergeten.
En de leeftijd zal me ondertussen ook al beginnen parten spelen. ::)
Niet zo pessimistisch Bibi.
Ik weet niet waarom je bent afgekeurd (fysiek wellicht?) maar dat is enkel een argument als dat 'gebrek' nadelig zou zijn voor het besturen van een trein. Bovendien betwijfel ik het dat ze nu nog de dossiers hebben over de diensttijd. De dienstplicht is al zo lang afgeschaft, het zou oneerlijk zijn als dat sommigen in het nadeel zou spelen en bij anderen (de jongeren) niet omdat ze nooit dienst hebben hoeven doen.

Ze hebben inderdaad nood aan vers bloed. Jij met jouw ruime ervaring als vrachtwagenchauffeur lijkt me zeker een interessante kandidaat. Probeer het eens. Als het niet lukt is er niets verloren, als het wel lukt dan heb je een leuke nieuwe job.

Hja mischien, ik zie nog wel. :-\

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #56 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 18:40:09 »
Wa wast nu weer? 18 Geladen wagons of 22 lege mogen er getrokken worden?
Das al snel een paar honderd meter voertuig die door het rode licht rijd. ;D ;)
Treinen voor personenvervoer zijn maximaal 12 wagons lang; ik weet niet of het omwille van de veiligheid is, maar het is wel zo dat geen enkel Belgisch perron langere passagierstreinen aankan.
Treinen voor goederenvervoer kunnen minstens 35 wagons lang zijn, want zo lang was de goederentrein die ik eerder deze week heb zien voorbijrijden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #57 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 21:11:41 »
Wa wast nu weer? 18 Geladen wagons of 22 lege mogen er getrokken worden?
Das al snel een paar honderd meter voertuig die door het rode licht rijd. ;D ;)
Treinen voor personenvervoer zijn maximaal 12 wagons lang; ik weet niet of het omwille van de veiligheid is, maar het is wel zo dat geen enkel Belgisch perron langere passagierstreinen aankan.
Treinen voor goederenvervoer kunnen minstens 35 wagons lang zijn, want zo lang was de goederentrein die ik eerder deze week heb zien voorbijrijden.

Het maximum aantal wagons voor personenvervoer is inderdaad afhankelijk van de lengte van de perrons.

Ik heb ooit al goederentreinen gezien met 40 wagons.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #58 Gepost op: donderdag 27 juli 2006 - 22:21:43 »
Ik zal morgen de exacte regels posten. Ik doe aan Aikido op de centrale werkplaats in Mechelen. Mijn sensei is trouwens een gepensioneerde machinist. Dergelijke vragen beantwoorden die kerels in geuren en kleuren.

Ik ga nu met de trein naar het werk. Naast het feit dat je weet dat dit milieuvriendlelijk is, is het ook praktisch. Mechelen - Gent doe ik op  ongeveer 1 uur, deur tot deur en mijn werkgever betaalt het abonnement. 's Morgens lees ik de krant en probeer ik mijn chinees bij te schaven (podcasts op mijn mp3-speler), 's avonds nog wat studie of slapen, perfect ! Aanschuiven in de file hoeft voor mij echt niet meer !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #59 Gepost op: vrijdag 28 juli 2006 - 10:18:56 »
Ik had het over een goederentrein en dat had ik eens gehoord indertijd van een machinist.
Het ging dan over 1 locomotief dacht ik. Als er meer dan 1 locomtief bij is kan er blijkbaar /locomotief een aantal wagons bijkomen. ;)