Auteur Topic: Flitspaal gestolen in Geel  (gelezen 23873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Flitspaal gestolen in Geel
« Gepost op: zaterdag 15 juli 2006 - 20:39:29 »
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 04:51:30 door jozef »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 juli 2006 - 21:13:33 »
Het vogelkastje moet inderdaad neergelaten worden (door het laten kantelen van het deel van de paal waarop het bevestigd is) en de film moet eruit gehaald worden. Eventueel wordt ook de camera eruit gehaald en tijdelijk in een andere flitspaal gestopt (er zijn meer palen dan camera's), waarbij er een nieuwe film ingestoken wordt.

De lengte van de film en de frequentie van de vervanging hangen af van het succes dat de desbetreffende flitspaal heeft.

Zie Mobiel Vlaanderen - Hoe werkt een flitspaal:

Citaat
De politie zorgt ook voor het plaatsen van de filmcassette
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 juli 2006 - 21:18:47 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline carwatcher

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
  • De auto = Positief
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #2 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 11:09:46 »
Hoi,

Moest ik het gezien hebben, ik zou zeker niet bellen! No way!!!

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #3 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 13:19:05 »
En waarom niet ?
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:09:47 »
« Laatst bewerkt op: zondag 16 juli 2006 - 14:14:04 door Rafael »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #5 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:28:14 »
Ik zou ook niet bellen denk ik...
Jammer van het geld dat de flitspaal gekost heeft, maar tja...
Ze flitsen zoveel, dat ze het niet zullen merken...

Goh als we zo redeneren:

- waarom zou je dan nog bellen als je iets weet over een bankoverval, de bank heeft toch geld genoeg
- waarom zou je dan nog bellen als er een flik omvergeschoten wordt, er zijn er toch genoeg
etc.

Het is volgens mij een kenteken van burgerzin, als je zoiets ziet, de nodige hulp te verlenen aan het gerechtelijk apparaat.
Ik begin beter en beter te begrijpen, waarom er zoveel diefstallen/overvallen/zelfs moorden op klaarlichten dag gebeuren en iedereen van niks weet: ze zullen toch nie meewerken zeker. Triestige eovlutie van deze maatschappij  ::) ???
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #6 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:31:08 »
Als ze pas aan de stopstreep zitten, en het licht is rood, hoe kan je dan nog in staat zijn om te stoppen? Ik vat het niet.

Die vraag heb ik ook es gesteld. Het zou te maken hebben met het feit dat mensen verklaren dat ze weliswaar wel voorbij de streep
waren, maar dat ze daar gewacht hebben tot het terug groen werd (te laat gestopt oid.). Als het voertuig dan verder staat op de tweede foto dan op de eerste
dan weten ze, dat het voertuig in beweging was.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #7 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:34:32 »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #8 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:38:15 »
En denkt ge nu da ze gaan zeggen "we hebben genoeg flitspalen, dan hebben we er nu maar eentje minder" ?
Nee ze gaan wellicht die flitspaal vervangen, da's weer 40.000 euro dat er van het belastinggeld gebruikt wordt.
Bovendien zullen ze nu de patrouilles in de buurt van flitspalen wel opvoeren, wat ook weer meer geld kost..

Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen een flitspaal van 40.000 euro, en een bankoverval, op vlak van al dan niet aangifte te doen, of je kenbaar te maken als je meer feiten kent.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #9 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 14:56:36 »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #10 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 15:01:36 »
70, tenzij je graag de staatskas aanvult :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #11 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 15:03:41 »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #12 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 15:03:49 »
Ik ben ook wel overtuigd dat die flitspalen hier en daar op absurde plaatsen staan, net als dat de snelheidsbeperkingen niet altijd overeen komen, met wat er in realiteit zou moeten staan van beperking. Maar daar ging het hier even niet om: het ging erom dat als zo'n al dan niet terecht geplaatste flitspaal gestolen wordt, en jij iets gezien hebt wat de daders zou kunnen identificeren, of jij dan moet doen of je neus bloedt, of je moet kenbaar maken, en zeggen wat je weet :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #13 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 18:14:54 »
90km/u -> Kruispunt met flitspalen -> 70km/u. Hoe snel mag ik het kruispunt overrijden bij groen licht?

Maximum tegen 90 km/u. Een snelheidsbord geldt in principe tot het volgende kruispunt, waarbij tot betekent "tot en met".

Maar dan ga je wellicht te snel voorbij het snelheidsbord van 70 km/u rijden. Dit geldt natuurlijk voor elk snelheidsbord: als je sneller rijdt, moet je al vooraf vertragen.

In Bayern bijvoorbeeld mag er in principe niet geflitst worden op minder dan 200 m voorbij het snelheidsbord. Als je op een autosnelweg tegen 250 km/h rijdt, heb je, op het ogenblik dat je kunt lezen dat een snelheidsbord de snelheid tot 120 km/h beperkt, immers niet genoeg tijd en afstand meer om nog vóór dat bord te vertragen tot 120 km/h. Uitzonderingen: zie http://www.radarfalle.de/recht/richtlinien/bayern.php.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #14 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 21:28:05 »
Ik weet niet ofdat ik aangifte zou doen. Ik vind dat er veel te veel gezaagd wordt over de snelheid en dat ze beter eens zouden optreden tegen gevaarlijk rijgedrag. Inderdaad zijn de snelheden meestal belachelijk laag. Neem bijvoorbeeld de ring van Leuven waar je tegenwoordig maar 50 km/uur ma rijden. Daar is echt geen goede reden voor verkeerstechnisch gezien.
Ik zou zelf niet zo'n paal vernietigen of jatten maar als een ander het doet heb ik er ook niet zo veel problemen mee eerlijk gezegd. Als je trouwens al aan snelheidspreventie doet dan is de beste methode een combinatie van aangekondigde en verborgen controles. De aangekondigde op die wegen waar ongelukken gebeuren door te hoge snelheid zodat iedereen daar de snelheid wat matigt. Onaangekondigde voor het verrassingseffect zodat je weet dat je altijd risico loopt betrapt te worden. Die onaangekondigde controles moeten natuurlijk continue verplaatst worden.
Iedereen weet nu waar de flitspalen staan omdat ze makkelijk te herkennen zijn dus die hebben totaal geen zin.


Ik zou overigens wel de eerste zijn om in te grijpen, desnoods fysiek, wanneer er iets gebeurd wat ik wel ernstig vind en het verantwoord is voor mij om in te grijpen. Ik doe dus zeer zeker wel mijn burgerplicht.