Auteur Topic: Flitspaal gestolen in Geel  (gelezen 23877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #15 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 22:31:08 »
Iedereen weet nu waar de flitspalen staan omdat ze makkelijk te herkennen zijn dus die hebben totaal geen zin.

Geen zin? Ze bereiken het beoogde doel: dat er minder bestuurders het rode verkeerslicht voorbijrijden, en hun snelheid niet matigen.

Grappig vond ik onlangs de flitspaal waar een vuilnisbak over gehangen was. Die gasten hadden ongetwijfeld iets gehoord van camera's verborgen in vuilnisbakken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #16 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 22:36:50 »
Ik las vorige week in de krant dat in een aantal gemeentes speciale tegels in de weg worden gewerkt. Deze meten op één of andere manier de snelheid van de voertuigen. Ze zouden deze gegevens gebruiken om extra flitspalen en/of controles te zetten, waar mensen dikwijls te snel rijden.
Zich afvragen hoe het komt dat mensen daar te snel rijden doet men natuurlijk niet. De meerderheid van de chauffeurs gaat een voor hem comfortabele snelheid kiezen. Dus wellicht staat de snelheidsbeperking daar te laag !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #17 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 22:42:37 »
Zou het geen idee zijn om de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom gewoon af te schaffen?
Op de autosnelwegen werkt dat toch goed in Duitsland, waarom zou dat hier niet kunnen?
Inderdaad, je rijdt een snelheid waarmee je je prettig voelt, niemand voelt zich prettig wanneer het echt gevaarlijk wordt lijkt mij.
Dat er af en toe eens iemand wat sneller rijdt dan jij of wat langzamer dat is misschien wel goed om je alert te houden, dan moet je ook wel goed in de spiegels blijven kijken en leren de automobilisten dat hopelijk eens.

Ik weet dat dit nooit ingevoerd zal worden door de politici maar het zou eens uitgeprobeerd moeten worden als experiment. Begin eens in bepaalde regio en zie hoe het daar uitpakt.
Ik benadruk nog eens dat ik wel een maximun snelheid nodig acht binnen de bebouwde kom.


Dat van die vuilbak vind ik wel een goed idee  :D
Je maakt niets kapot maar verhindert wel het flitsen. Reken er maar op dat de politie er niet mee zal kunnen lachen  ;D
Of gewoon tape voor de camera, het liefst met extra lijm die bijna niet weg te krijgen is  ;D
Jullie maken nog een vandaal van mij  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 16 juli 2006 - 22:44:23 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #18 Gepost op: zondag 16 juli 2006 - 22:53:24 »
Zou het geen idee zijn om de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom gewoon af te schaffen?

Ik denk het niet. Er zijn nog teveel bestuurders die hun snelheid onvoldoende aanpassen aan de omstandigheden. Meestal houdt dat in dat ze sneller rijden dan veilig kan.

Citaat
Op de autosnelwegen werkt dat toch goed in Duitsland, waarom zou dat hier niet kunnen?

  • In Duitsland verschilt de verkeersingesteldheid van de meeste bestuurders grondig van deze van de meeste bestuurders in België en in Nederland.
  • Op de Duitse autosnelwegen wordt de maximum snelheid op vele plaatsen beperkt met snelheidsborden.
  • Op de andere plaatsen geldt een richtsnelheid van meestal 130 km/h. Als bij een aanrijding blijkt dat je sneller reed, zul je er op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk voor gesteld worden. De achterliggende idee is dat de gevolgen minder erg zouden geweest zijn of je misschien zelfs de aanrijding had kunnen vermijden als je niet sneller dan 130 km/h gereden had.
Citaat
Jullie maken nog een vandaal van mij  ;)

Neen neen, we doen zoals de man die aan het vloeken was tegen zijn papegaai, om hem de woorden te leren die hij niet mocht zeggen. :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline carwatcher

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
  • De auto = Positief
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #19 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 16:19:57 »
Ik ben deze morgen is langs die halve flitspaal gereden,en iedereen zal moeten toegeven dat die gasten heel veel lef hebben, om
op die plaats een flitspaal te halveren,dit is zeker geen impulsieve daad van iemand die kort voorheen door deze paal gelfitst is,maar een zeer goed voorbereide aktie,door lefgozers,die volgens mij niet alleen tot doel hadden deze camera te vernietigen,want dat hadden ze op een veel gemakkelijker manier kunnen doen,maar door hem ook nog te stelen ,hebben ze het hele politiekorps van die zone in hun hemd gezet.
Ik denk dat het deze keer geen Toyota Landcruiser full option ,zal zijn die ze graag  hadden besteld, maar het zal een Yaris worden denk ik.
Dus is het aan te raden als je in Geel komt en je ziet een politiecombie, lach dan zeker niet, en vraag ook niet of ze hem al gevonden hebben. Het zou uwen beste dag is niet kunnen zijn!

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #20 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 17:05:13 »
door hem ook nog te stelen ,hebben ze het hele politiekorps van die zone in hun hemd gezet.

Hoe bedoel je?

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er om het kwartier naar elke flitspaal een politieman gaat kijken of hij er nog staat?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #21 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 17:31:02 »
Ze gingen die dingen toch beveiligen tegen misbruik, blijkt dus weer niet waar te zijn, maar alleen maar afschrikking. Op de kostprijs van een flitspaal zijn enkele sensoren en de mogelijkheid om alarm uit te sturen via bv. GSM toch een peulschil.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline carwatcher

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
  • De auto = Positief
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #22 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 19:47:50 »
door hem ook nog te stelen ,hebben ze het hele politiekorps van die zone in hun hemd gezet.

Hoe bedoel je?

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er om het kwartier naar elke flitspaal een politieman gaat kijken of hij er nog staat?

Ik denk dar zij daar al over n

Offline carwatcher

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
  • De auto = Positief
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #23 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 19:56:41 »
door hem ook nog te stelen ,hebben ze het hele politiekorps van die zone in hun hemd gezet.

Hoe bedoel je?

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er om het kwartier naar elke flitspaal een politieman gaat kijken of hij er nog staat?

Ik denk dat zij daar al aan gedacht hebben, want anders hebben hebben ze op het einde van het jaar géén meer over,
trouwens van mij mag dat gerust als ze daar patrouieren kunnen ze de burgers niet ambeteren!
Zo ontstaat er nog een nieuwe vacature bij de politie
GEZOCHT
FLITSPAALTELLER
Taakomschrijving: elke dag de flitspalen kontroleren volgens een voorgedrukte lijst,staat hij er nog zet dan een kruisje
op het einde van de dag de kruisjes tellen,indien er minder kruidjes staan dan de dag ervoor waarschuw uw eerstvolgende overste in rang
zodat die s'anderdaags na zijn kopje koffie de vastellingen ter plaatse kan gaan doen!
Dit mag ook bij HUMOR

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #24 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 22:12:23 »
trouwens van mij mag dat gerust als ze daar patrouieren kunnen ze de burgers niet ambeteren!

Zolang ze maar de juiste burgers "ambeteren" (wegpiraten, inbrekers, enz.) heb ik dat liever dan dat ze gaan kijken hoe de flitspalen het stellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #25 Gepost op: maandag 17 juli 2006 - 23:50:14 »
Ik denk dat ik zaterdag (het resterende stompje van) die ingekorte flitspaal gezien heb. Ik vroeg me toen al af wat er mee gebeurd was.


Citaat
Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de lus rijdt vergeleken met de signaalstand van het verkeerslicht (al dan niet rood).
Op sommige plaatsen ligt die eerste lus gespreid over de laatste meter voor de stopstreep. Aangezien het soms (veel) gebeurd dat de eerste auto voor het rode licht niet genoeg plaats laat voor motorrijders, sta ik regelmatig met mijn voorwiel op of net over de stopstreep; ik sta dan echter wel stil. Wordt in zulke gevallen ook geflitst?

Artikel 61.1 1° zegt: "rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden;"
Maar wat is de definitie van voorbijrijden? Moet er rekening gehouden worden met de start, het midden of het einde van de stopstreep? (een stopstreep kan soms bijna een halve meter breed zijn).
En wie of wat mag de stopstreep niet voorbijrijden? Het voertuig of de bestuurder? En zo het voertuig, dan welk deel ervan? Geen enkel deel, het midden, het voertuig in zijn geheel?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 18 juli 2006 - 12:21:23 »

Op sommige plaatsen ligt die eerste lus gespreid over de laatste meter voor de stopstreep. Aangezien het soms (veel) gebeurd dat de eerste auto voor het rode licht niet genoeg plaats laat voor motorrijders, sta ik regelmatig met mijn voorwiel op of net over de stopstreep; ik sta dan echter wel stil. Wordt in zulke gevallen ook geflitst?


Neen, je wordt niet geflitst.

Andere weggebruikers zijn hoegenaamd niet verplicht om plaats te laten voor de motorrijders!

Citaat

Artikel 61.1 1° zegt: "rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden;"
Maar wat is de definitie van voorbijrijden? Moet er rekening gehouden worden met de start, het midden of het einde van de stopstreep? (een stopstreep kan soms bijna een halve meter breed zijn).
En wie of wat mag de stopstreep niet voorbijrijden? Het voertuig of de bestuurder? En zo het voertuig, dan welk deel ervan? Geen enkel deel, het midden, het voertuig in zijn geheel?


In de rechtspraak geldt dat, om aan dit artikel te voldoen, het volledige voertuig tot stilstand moet komen vóór de stopstreep of vóór het rode verkeerslicht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #27 Gepost op: dinsdag 18 juli 2006 - 18:03:03 »
Andere weggebruikers zijn hoegenaamd niet verplicht om plaats te laten voor de motorrijders!
Dat weet ik wel, maar ik vind het veiliger om mij zodanig voor een auto te wringen dat hij niet voor mij kan vertrekken, dan tussen de files te blijven staan. Met een motor naast zich zijn veel autochauffeurs snel geneigd om eens te laten zien hoe snel ze kunnen optrekken, wat tot gevaarlijkere situaties kan leiden dan wanneer diezelfde chauffeur moet wachten tot ik laat zien hoeveel sneller ik wel kan optrekken.

Als ik zie dat er echt geen plaats is vóór de eerste wagen wring ik mij er niet voor natuurlijk, dan voeg ik me wel zodanig ergens in de file in dat de wagen achter mij niet sneller kan vertrekken dan ik.

Offline carwatcher

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
  • De auto = Positief
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 18 juli 2006 - 18:28:48 »
trouwens van mij mag dat gerust als ze daar patrouieren kunnen ze de burgers niet ambeteren!

Zolang ze maar de juiste burgers "ambeteren" (wegpiraten, inbrekers, enz.) heb ik dat liever dan dat ze gaan kijken hoe de flitspalen het stellen.

Daarmee heb je gelijk Jozef, maar met burgers bedoelde ik eigenlijk een gewoon burgerke zoals ik

Maar over die roodlichtcamera's doen ook nog andere verhalen de ronde,zoals o.a.

Als je eerst stopt voor het rode licht,en dan weer vertrekt omdat je niet wil wachten op het groen,dan zou er niet geflitst worden?

Als je het oranje licht voorbij rijd aan maximum 30Km/u zou er ook niet gelitst worden?

Laat het duidelijk zijn dat ik mij houd aan de voorrangsregels! maar misschien kunnen deze "van horen zeggen" ontkracht worden?

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Flitspaal gestolen in Geel
« Reactie #29 Gepost op: dinsdag 18 juli 2006 - 21:26:26 »
In een artikel in Humo een tijd geleden werd er gezegd dat roodlichtflitsers pas flitsen bij rood en helemaal niet bij oranjegeel (hoewel een vast oranjegeel verkeerslicht voorbijrijden even verboden is).