Auteur Topic: Nieuwe fietshelm redt meer levens  (gelezen 2296 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Nieuwe fietshelm redt meer levens
« Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 12:36:24 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eliomys

• Gevorderde
Re: Nieuwe fietshelm redt meer levens
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 23:07:47 »
klinkt interessant, maarre d´er gaat nog veel moeten gebeuren voor ik met een helm op fiets hoor...  :-[
(tenzij downhill racen natuurlijk  ;D)

Waarschijnlijk moet ik wachten tot mijne kleine kan fietsen, en dan moet ik het goed voorbeeld wel geven  ::).
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 januari 2007 - 23:39:55 »
klinkt interessant, maarre d´er gaat nog veel moeten gebeuren voor ik met een helm op fiets hoor...  :-[
(tenzij downhill racen natuurlijk  ;D)

Waarschijnlijk moet ik wachten tot mijne kleine kan fietsen, en dan moet ik het goed voorbeeld wel geven  ::).
;D
Idem voor mij (zie eerdere discussie op zusterforum).
Voor mountainbiken in woest gebied zou ik het misschien nog wel doen maar dan zou ik wellicht toch eerder nog een bromfietshelm opzetten aangezien de huidige fietshelmen maar weinig bescherming bieden bij zo'n grote impact.
Ik ben benieuwd naar de wijzigingen in het concept die deze mensen hebben aangebracht.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 26 januari 2007 - 01:17:03 »
De huidige fietshelmen zijn zeer goed bij impact. Een motorfietshelm is trouwens zeer onhandig op de fiets. Ik ben zelf eens zeer zwaar gevallen met de mountainbike, een paar serieuze schaafwonden was het enige dat ik er aan overhield. Een aantal van mijn vrienden zijn ook zwaar tegen de grond gegaan, telkens beschermde de fietshelm ze. Zoals Eliomys zal ik hem echter niet snel opzetten voor een normale verplaatsing met de fiets.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519