Auteur Topic: China opens recordbreaking long bridge  (gelezen 2092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
China opens recordbreaking long bridge
« Gepost op: woensdag 04 april 2012 - 18:31:51 »
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1418569/2012/04/04/Langste-kabelbrug-tussen-twee-tunnels-is-af.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20120404
Na de lange muur nu de lange brug. :)
foto's maar vanop een andere site gepakt anders gaan ze via het eigendomsrecht nog zeggen dat die brug van hun  is....
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2123191/Thats-way-beat-traffic-Worlds-highest-tunnel-tunnel-bridge-stretching-4-000ft-long-opens-China.html



Ga heel binnenkort 2 keer een maand in China werken (100km voorbij peking), ben benieuwd wat ik allemaal ga meemaken.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 april 2012 - 19:13:32 »
Ga heel binnenkort 2 keer een maand in China werken (100km voorbij peking), ben benieuwd wat ik allemaal ga meemaken.... ;D

Ik kan wel een tipje van de sluier lichten als je wilt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 04 april 2012 - 19:36:47 »
Een tipje? Is het zo erg? ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 04 april 2012 - 21:38:30 »
Ik ben zeker dat NIMBY´s in China niet bestaan.  ;)

Prachtig bouwwerk, vooral omdat het geen enkele dalpijler nodig heeft.

Foto van Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Aizhai_Bridge


uitnodiging voor vliegtuigen...  :-X
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 april 2012 - 21:50:39 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 05 april 2012 - 00:06:00 »
JC, tips over de douane zijn wel welkom ; geneesmiddelen als perdolan-imodium, een zalfje zus en zo..., laptop
In 2003 (post 9/11) ging ik in de US bijna tot op mijn onderbroek uit de kleren omdat ik uit de schurkenstaat België kwam. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 05 april 2012 - 06:32:06 »
Zolang ze niet begint zoals deze kan dat alleen maar goed zijn. ;)

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 05 april 2012 - 10:09:02 »
Ik ben zeker dat NIMBY´s in China niet bestaan.  ;)

Allicht, waarschijnlijk worden die voor jaren in de gevangenis gestoken...

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 05 april 2012 - 17:51:08 »
Ik ga dus over nr 4 van de langste bruggen in de wereld. http://youtu.be/p31qfKwn-58
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 06 april 2012 - 09:16:30 »
Ik heb eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad met de douane in China. Als je China binnenkomt moet je even geduld hebben. Ze hebben een twintigtal poortjes waar je door moet voor de paspoort controle, maar het grootste gedeelte is hier voorzien voor Chinese staatsburgers. De Chinezen moeten eigenlijk nooit wachten, voor de niet-Chinezen gaat het echter heel vlot. Zorg wel dat je de formulieren die je op het vliegtuig hebt moeten invullen bij het paspoort zitten.
Medicamenten zijn geen probleem. Ik ga meestal voor langere tijd naar China en dan heb ik (vooral voor de kinderen) een noodapotheek mee. Daar zijn nog nooit vragen over gesteld. Bovendien kan je de meeste zaken vlot kopen in de Chinese apotheken. Zorg dat je de naam van de werkzame molecule hebt en ze zullen je wel helpen. Je kan er trouwens een aantal zaken zonder voorschrift krijgen waar je hier wel een voorschrift voor nodig hebt.
Achter mijn computer hebben ze nog nooit gevraagd. Na de paspoortcontrole heb ik trouwens maar één keer controle van mijn bagage gehad en dat was dan nog bij het inchecken voor een binnnenlandse vlucht (Beijing - Xi'an). Men had de melk voor mijn dochter gezien in de bagage en enkele potjes met baby-voedsel. Van de vrouwelijk douane mocht dit niet mee op het vliegtuig. Nochtans zijn de regels heel duidelijk en mag dat wel mee (in kleine hoeveelheden). Toen ik uiteindelijk zei dat ik het niet meenam maar dat ik de melk wilde uitgieten en de potjes wilde openmaken mocht ik ze wel meenemen. Westerse babyspullen zijn zeer gegeerd in China, dat had er allicht iets mee te maken.
Hou er ook rekening mee dat je voor de treinen ook door een controle moet. Aan elk station staan metaaldetectoren en wordt je bagage gescand.
Sinds kort bestaat er een nieuwe regeling wat betreft de spullen die je mag binnenbrengen, maar daar heb ik nog geen juist beeld van. Wat ik al gehoord heb is dat ze streng zijn voor cadeau's die je wil meenemen. Als dat wat prijzig worden betaal je al snel importtax.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 06 april 2012 - 16:07:00 »
Dat is al een heel geruststelling.

En betalen met de kaart? Heb een Visa en een Bc met Maestro en Cirrus, bij de bank gevraagd om die te deblokkeren voor China maar kun je daar overal vlot mee weg?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 06 april 2012 - 17:00:59 »
Cash is geen enkel probleem. Quasi alle atm's werken met maestro, master en visa. In de steden hoef je zelden verder dan 1 km te stappen voor een atm. In de banken kan je trouwens ook terecht maar dan moet je wel een paspoort meehebben. Persoonlijk heb ik altijd enkele kaarten bij en wat euro's.
Let op bij het afhalen, maximumbedrag dat je kan afhalen is 2000 RMB per keer en daar kom je in de grote steden niet ver mee. Cash heb je wel nodig want in de winkels kan je zelden betalen met onze kaarten wel met een Chinese bankkaart.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: China opens recordbreaking long bridge
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 21 april 2012 - 00:14:23 »
So far so good.
Maar rijden dat die kunnen. ??? ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien