Auteur Topic: Onbemande camera bij werven op autosnelweg  (gelezen 1480 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Onbemande camera bij werven op autosnelweg
« Gepost op: dinsdag 17 april 2012 - 19:54:24 »

Verwacht je maar aan nog dwazere snelheidsbeperkingen bij wegwerken op de snelwegen, dat wordt lonend ...
Uiteraard niet voor de veiligheid.

Citaat
Op verschillende werven langs de Vlaamse autosnelwegen wordt de komende maanden voor het eerst een type onbemande camera neergezet. Dat heeft minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits aangekondigd.

Bron en © : autokanaal.be

Nu eerst nog alle wegenwerken correct signaleren, of de paal gaat er voor paal snot staan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Onbemande camera bij werven op autosnelweg
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 18 april 2012 - 07:01:59 »
Hier aan de werken in Aalst rinkelt de kassa al een paar dagen 24/24.

wooter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 22 april 2012 - 03:33:20 »
Zowat alle ongevallen waar ik weet van heb gebeurden ofwel in de werfzone door vrachtwagens die op mekaar inreden, of voornamelijk in de aanloop naar de werfzone, door vrachtwagens die op mekaar inrijden. In beide gevallen gelimiteerd op 90 km/u... Hoeveel potentiële schade is een automobilist dan aan het aanrichten die 90 rijdt doorheen de werfzone buiten de spits en buiten de werkuren op een rustig moment?

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 22 april 2012 - 09:35:25 »
Zowat alle ongevallen waar ik weet van heb gebeurden ofwel in de werfzone door vrachtwagens die op mekaar inreden, of voornamelijk in de aanloop naar de werfzone, door vrachtwagens die op mekaar inrijden. In beide gevallen gelimiteerd op 90 km/u...
Dat ze vooral op elkaar inrijden komt natuurlijk doordat het er zoveel zijn, ze geconcentreerd zitten op de rechterrijstrook, en dat de achterste in de file dan ook vaak een vrachtwagen is.
Gelukkig maar ...

Citaat
Hoeveel potentiële schade is een automobilist dan aan het aanrichten die 90 rijdt doorheen de werfzone buiten de spits en buiten de werkuren op een rustig moment?
Allez wooter, wat vraagde nu, een gediversifieerd verkeersbeleid dat kijkt naar de feitelijke omstandigheden ?

Niet hier, en waarschijnlijk ook niet de eerste jaren of decennia ...

Zonde dat zo'n mobiele flitspaal niet zelf wat rondrijdt en geen inbreuken tegen de plaatsingsvoorwaarden vaststelt ...

Gisteren op de E313 stonden de federale flikken 20m voorbij hun mobiele collectedoos, met zwaailichten en al.
Dat de Vlaamse overheid de file onwettig laat aankondigen is hen ongetwijfeld ontgaan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: maandag 23 april 2012 - 03:33:03 »
Zowat alle ongevallen waar ik weet van heb gebeurden ofwel in de werfzone door vrachtwagens die op mekaar inreden, of voornamelijk in de aanloop naar de werfzone, door vrachtwagens die op mekaar inrijden. In beide gevallen gelimiteerd op 90 km/u... Hoeveel potentiële schade is een automobilist dan aan het aanrichten die 90 rijdt doorheen de werfzone buiten de spits en buiten de werkuren op een rustig moment?

Hoho, en die andere 99% (of het zal er niet ver naast zijn) van de ongevallen, waar ik niet alleen weet van heb maar effectief dagelijks zie, zijn er niet eens vrachtwagens bij betrokken.
Maja, die komen al lang niet meer in de media door het grote aantal.

Dan nog de vraag wie het ongeval veroorzaakte.

Ik vind het hier in België al een prestatie op zich dat een vrachtwagen het voor elkaar krijgt in het "gat" van een andere vrachtwagen te rijden zonder dat er 1 of meerdere auto's tussen geplet zit die er zich nog snel om 1 of andere bedenkelijke reden nog ingekapt heeft.
Ofwel werd die vrachtwagenbestuurder even afgeleid door een derde, inhalende vrachtwagen op de tweede rijstrook.
Ook de reden waarom er op dat moment er zich geen auto's konden inkappen.
Dat er daar een stilstaande file staat trekken ze zich de dag van vandaag niks meer aan.
Zelfs aan een verkeerslicht, die op oranje springt en je met je vrachtwagen al heel stevig in de ankers moet om gestopt te geraken voor het rood, zijn er daar vaak nog 2, 3 of zelfs meer kamikazepiloten die zich er nog snel moeten inkappen.
Niet te geloven de dag van vandaag.

Had ik tegenwoordig maar de remmen gehad waar ik me 23 jaar geleden moest mee beredderen dan had ik, zolang ik leefde en reed, het ene dodelijk ongeval na het andere.