Inderdaad. En de examinator spreekt dat niet tegen.
Niet moeilijk. Hij kreeg er dan ook de kans niet toe.
Bedoel je dan misschien dat die examinator te dom is om een reactie op het artikel te schrijven?
Het hoeft daarom nog niet als bedrog aanzien te worden. De examinator kan simpelweg niet objectief vaststellen of de kandidaat reageert op die beweging, dan wel op de verkeerssituatie.
Dan had hij, als professioneel, de betrokkenen daar moeten op wijzen en het examen niet laten beginnen.
Maar zoals hij het nu gedaan heeft, was het natuurlijk interessanter: het examen laten beginnen en al meteen weer afbreken. Kassa kassa.
In plaats van Goca de kans te geven om een voor iedereen aanvaardbare oplossing uit te werken, gaat hij als een klein kind liggen janken in de media.
De kans op een
voor iedereen aanvaardbare oplossing, namelijk het examen niet beginnen, hád GOCA. Wat er nu gebeurd is, is niet aanvaardbaar voor de kandidaat en zijn begleider. Of had die examinator misschien gedacht dat de gehandicapte begeleider tijdens het examen zijn beven plots zou kunnen uitschakelen?
En, wat stel jij dan wel voor? Meerdere spelers op de markt? Concurrentie laten spelen, soms?
Dan weet elk weldenkend mens toch ZO wat er gaat gebeuren zeker? Dan gaan alle leerlingen wel in het examencentrum met het hoogste slagingspercentage. God alleen mag weten wat er dan allemaal gaat rondtoeren op onze wegen en hoeveel mensen er door zulke dwaze maatregel regelrecht de dood zou ingejaagd zouden worden.
Een weldenkend mens is vooreerst tegenstander van een monopolie telkens dit kan vermeden worden. Dergelijke weldenkende mensen hebben intussen al in heel wat domeinen gezorgd voor een liberalisering.
Ook de GOCA is daar niet aan ontsnapt wat de technische keuringen betreft. De GOCA is een overkoepelend organen van afzonderlijke commerciële ondernemingen, en je mag al vele jaren naar om het even welk keuringsstation gaan.
Is daardoor jouw onheilsprofetie in vervulling gegaan? Zijn er nu keuringsstations die niets meer te doen hebben, omdat ze de regels strikt toepassen, en andere stations waar bijna iedereen naartoe gaat omdat zelfs een wrak er nog goedgekeurd wordt? Geenszins.
Overigens zou ik als bestuurslid van een bepaalde vereniging mij eens bezinnen over wie er zoal mensen de dood injaagt.
De kandidate heeft door de stommiteit van pa géén praktijkexamen kunnen afleggen.
Ik zou wat genuanceerder praten over iemand die geen professioneel inzake wegverkeer is en misschien een vergissing maakt, in plaats van zo iemand botweg van een stommiteit te betichten. Anders zouden er op een bepaald forum nogal wat professionele stommeriken zitten.
Wil je nog wat voorbeeldjes? Kandidaten die het ganse examen aan een slakkegangetje rijden, en nagenoeg aan elke straatsteen stoppen. Het kan dan gaan om een kandidaat die de examinator te slim af wil zijn. Op café kreeg de kandidaat bvb de zattemans-hint om zijn onkunde mbt snelheidsregels en voorrangsregels op die manier te verbergen. Maar het kan even goed gaan om een kandidaat die nog te weinig geoefend heeft en te onzeker is. Nochtans zullen beiden uitgesteld worden, de examinator kan immers het examen niet beoordelen.
Enkel als de bestuurder daardoor de normale gang van andere bestuurders hindert, is er volgens AR 10.2 sprake van een overtreding, welke ik kan aanvaarden als een reden om de kandidaat niet geslaagd te verklaren.
Voor het overige zijn speculaties over een geringe snelheid louter uit den boze. Als een kandidaat niet weet dat hij voorrang van rechts moet verlenen, zal dat even duidelijk blijken wanneer hij een kruispunt tegen 15 km/h nadert dan wanneer hij het tegen 30 km/h nadert (maar het is dan vooreerst de vraag of het theoretisch examen wel zijn doelstelling bereikt heeft).
Je geeft hiermee dus toe dat, mocht je ooit zelf zo'n site ontwerpen, er ook op jouw site altijd nog zaken voor verbetering vatbaar zullen zijn.
Uiteraard. En in tegenstelling tot sommige anderen, ben ik niet allergisch aan gerechtvaardigde kritiek. Dergelijke kritiek aanvaard ik integendeel met dank, want hij stelt me in staat om voor verbeteringen te zorgen.
Het zou alleen niet leuk zijn mocht hij daardoor met de regelmaat van de klok door anderen beschimpt worden.
Inderdaad, niettegenstaande dat achter de schermen intussen op grote schaal gebeurt, en dan lang niet met louter zakelijke elementen.
"Jozef is slechts
quantité négligeable", "het Christophoros forum is louter een
cafépraatforum"... ik zou zo nog wel enkele uren kunnen doorgaan.
Mocht je het vergeten zijn, dan kun je trouwens op deze site eens nagaan welke spitsbroeder van jou hier met bakken slijk naar Christophoros is komen gooien. Toch nog iets waarin hij bekwamer is dan ik.
Dus, wacht. Als ik vragen mag tenminste (want voor we 't weten zijn we off topic)..
Hier heerst geen dictatuur, hier mag je alles vragen, en werd er nog nooit een draad gesloten omdat er off topic gegaan wordt, wat dikwijls zeer begrijpelijk is. Gaan we te ver off topic, dan splitsen we zo nodig af met een nieuwe draad.
Je site gaat er dus ondermeer (let op dat woord!) op gericht zijn om te bekritiseren en recht te zetten waar anderen volgens jou een steek laten vallen.
Ten eerste zal ik nooit bekritiseren en rechtzetten waar anderen louter
volgens mij een steek laten vallen.
Wel acht ik het in het belang van de weggebruikers om onder meer via welk kanaal dan ook wijd verbreide misverstanden recht te zetten, niet omdat ik er anders over denk, doch gestaafd met zakelijke (en zo mogelijk technisch onweerlegbare) argumenten. Waarbij het mij niet onbekend is dat het mij door sommigen die deze misverstanden verspreiden, niet in dank zal afgenomen worden, en ze hun verantwoordelijkheid terzake weer zullen proberen te ontlopen door te beweren dat het enkel mijn bedoeling zou zijn om hen te schaden.
Maar wel zodanig opgesteld dat hij niet zelf bekritiseerd kan worden door anderen.
Christophoros staat al van bij het begin veel meer open voor ernstige kritiek dan bepaalde andere sites.
Handig, zo hoef je natuurlijk nooit bang te zijn om gezichtsverlies te lijden. Al zal ook dat wellicht weer een fout analyse van mij zijn.
Geenszins een analyse. Wel een vooringenomenheid waarmee je je bij de tegenstanders van Christophoros schaart.
Ik steek nergens de draak mee. Ik doe gewoon een nuchtere, objectieve, zakelijke vaststelling.
Dan moet je mij eens uitleggen wat het verband is tussen een nuchtere, objectieve, zakelijke vaststelling en een uitspraak als "Het is jammer dat jouw site
-waarop kandidaten ongetwijfeld alle nodige info zullen vinden om een veilige chauffeur te worden- [...]".
Als jij het nodig acht om mijn woorden in de ironiemodus te lezen, is dat jouw probleem.
Het was integendeel te hopen geweest dat die woorden van jouw niet ernstig gemeend waren, doch slechts ironisch.
En niet mijn probleem, doch jouw verantwoordelijkheid is het om er als auteur voor te zorgen dat je berichten ondubbelzinnig en niet voor verkeerde interpretatie vatbaar zijn.
Anders vraag ik aan JC en Rafael (of iemand anders) desnoods om een smiley te voorzien van een manneke die neerbuigt en z'n hoed afneemt. Kwestie van onnodige misverstanden te vermijden.
En nog ontbijt aan bed ook misschien? Als je met tekst en de bij de forumsoftware voorziene emoticons geen misverstanden kunt vermijden, dan zijn er ettelijke sites met duizenden emoticons die je hier kunt gebruiken via een eenvoudige link.