Auteur Topic: Mechelen: 111 boetes in onbestaande zone 30  (gelezen 2180 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Mechelen: 111 boetes in onbestaande zone 30
« Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 22:17:57 »
In Mechelen kunnen ze er blijkbaar wat van:

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/111-boetes-in-onbestaande-zone-30.aspx

Citaat van: hoofdcommissaris Yves Bogaerts
"Daar is rechtspraak over. Een verkeersbord moet altijd worden gevolgd"

Die heeft blijkbaar nog nooit gehoord van artikel 5 (bindende kracht van verkeerstekens)  :-[

« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 mei 2012 - 22:23:59 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Mechelen: 111 boetes in onbestaande zone 30
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 22:41:59 »
Ik kom daar regelmatig voor bij. Eerst was die Lambertuslaan 70 en dan bbk. Plots werd het 50 en dan een vrijdag lange zone 30 ( bijna de volledige bbk). Na klachten werd er ovegegaan op een meer realistische zone 30 rond het dorpsplein. Plots stonden de borden weer op hun originele plaats. Dat is natuurlijk de moment om te gaan flitsen, wat ze dus ook gedaan hebben.
Er staat hier in Mechelen haast geen bord correct en de herinrichting van kruispunten is altijd een grote ramp. Van dat laatste zijn de beste voorbeelden: situatie aan Coloma en de nieuwe infrastructuur aan de plaisanterie brug. De stad heeft hier ongelooflijke kemels geschoten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 23:25:10 »

Die heeft blijkbaar nog nooit gehoord van artikel 5 (bindende kracht van verkeerstekens)  :-[

En die gasten moeten de wet handhaven, yeah right  >:(

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 mei 2012 - 13:01:28 »
Zolang er voor dergelijk wanbeleid geen bestraffing bestaat, zal het blijven duren.
Maar er komt geen bestraffing, want wie daarover federaal moet beslissen, zou daardoor lokaal zelf aangepakt worden ...
Flikken verbaliseren de lokale overheden niet omdat het slecht is voor de verdere carrière .

En zo is het cirkeltje rond, en blijven de onwettige situaties staan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder