Auteur Topic: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?  (gelezen 20863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #45 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 19:14:11 »
Inazuma, volgens mij lees jij gewoon niet wat anderen schrijven en ben je er alleen maar op uit dingen te vinden die je kan afbreken.
Als ik statements tegenkom die niet kloppen met wat er in de wetgeving staat, zal ik dat laten weten .

Citaat
De derde foto klopt perfect.
Neen beste, dat klopt niet ...
Je kan weggebruikers geen verplichting opleggen zich in twee verschillende richtingen te begeven, dat gaat gewoon niet.

Citaat
Je mag daar geen D3 plaatsen want dat zou iemand op het idee brengen dat je vanaf beide rijstroken zowel links als rechts mag wat tegenstrijdig is met de markeringen.
Er mag daar een D3 gebruikt worden.
Maar het moet niet, wegens overbodig door de voorsorteringspijlen.

Dat je vanuit de juiste rijstrook moet afslaan heeft overigens volstrekt niets te maken met de gebodsborden.

Citaat
( Je zou daar hooguit een F13 kunnen van maken maar die impliceerd niet dat je niet rechtdoor mag, alleen dat er voor links en rechts een voorsorteerstrook is )
De F13 hoort normaal voor de voorsorteringsstroken te staan.

Citaat
Precies omdat er 2 rijstroken zijn moet er voor elk een D1 staan.
Dit is klinkklare onzin.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #46 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 19:44:50 »
http://goo.gl/maps/Oq3o
bord VOOR het kruispunt  ;)
En redelijk idioot gebruikt, want de fietsers mogen er zo niet de zijstraat rechts in ...
Hier hoort een D1 of C31 + onderbord M2 uitgez. fietsers.

Citaat
http://goo.gl/maps/odVA
hindernis op voetpad.
En foutief geplaatste D1 ...

Parkeren in die straat is overigens hilarisch ...
De ene overtreding tegen de wegcode en de plaatsingsvoorwaarden na de andere ...

Citaat
http://goo.gl/maps/t8cB
hindernis, voetgangers rechts, bestuurders links
Opnieuw, foutief geplaatste D1 - maar op basis van andere regelgeving ...

Citaat
http://goo.gl/maps/j7OU
voetganger verplicht overheen klimmen  ;D
Het zou intussen duidelijk moeten zijn dat je de voorbeelden uit de praktijk beter niet gebruikt om de theorie uit te leggen ... en dan zeker niet de fratsen die je in Gent tegenkomt.

Citaat
http://goo.gl/maps/Z2sG
redelijk duidelijk dat ook fietsers rechts moeten
( en dus niet links mogen en ook niet mogen oversteken )
Hier is dan weer wat anders mis ...

Inbreuk op 61.3.2, wegcode
http://wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/48-kb/kb-01121975/243-art61#61.3.2
En dat is er niet de enige inbreuk ...

Citaat
http://goo.gl/maps/GcLb
het verkeersreglement letterlijk toepassen zou betekenen dat je als voetganger hier dus niet links mag oversteken.
Alleen past niemand de D1 / D3 / D5 toe op voetgangers ... enkel op bestuurders.
Ook al staat dat niet in de wegcode ...

Citaat
Is er ergens uit af te leiden dat D1 alleen van toepassing is op de rijbaan ?
( kan moeilijk gezien een fietspad geen deel is van de rijbaan en D1 toch duidelijk op de meeste plaatsen ook voor fietsers bedoeld is )
Neen.
Dat is een flater in de wegcode.
Er zijn meerdere situaties waar fietsers eigenlijk verplicht worden het fietspad te verlaten om een hindernis langs links op de rijbaan te passeren ... geen kat doet dat uiteraard.
Stomweg omdat niets hen uitzondert van de verplichting die een D1 oplegt.

Citaat
Is er ergens uit af te leiden dat D1 alleen van toepassing is op bestuurders ?
Neen, dat is ook 1 van de vele bekende flaters in de wegcode ... waar nul, niks aan gedaan wordt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline VA

  • Starter
  • *
  • Berichten: 35
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #47 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 20:27:18 »
Citaat
Als ik statements tegenkom die niet kloppen met wat er in de wetgeving staat, zal ik dat laten weten
Naar jou bescheiden mening, wil niet zeggen dat het juist is.

En wil je ook je opmerkingen en commentaar, vooral over wegbeheerders, bewaren voor het forum genaamd "infrrastructuur", hier is dat allemaal niet van toepassing.
Als weggebruiker kom je op je weg een D1 tegen, einde verhaal, wat doe je dan op basis van het verkeersreglement ?
Verkeersreglement, vraag en antwoord, da's alles.

Dus als je het niet erg vindt ga ik met Michel of anderen verder, dan is het tenminste een constructief gesprek.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #48 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 20:51:51 »
Citaat
Als ik statements tegenkom die niet kloppen met wat er in de wetgeving staat, zal ik dat laten weten
Naar jou bescheiden mening, wil niet zeggen dat het juist is.
Je zal met betere argumenten - uit de verkeerswetgeving - moeten af komen dan dat.

Citaat
En wil je ook je opmerkingen en commentaar, vooral over wegbeheerders, bewaren voor het forum genaamd "infrrastructuur", hier is dat allemaal niet van toepassing.
Dat komt hier binnengevallen en gaat eens zeggen wat de locals moeten doen ...
Dat werkt niet echt zo.

Punt is dat verkeerswetgeving en verkeersinfrastructuur helemaal niet gescheiden kunnen worden.
Wat er in de praktijk staat, is wat er volgens de wetgeving eigenlijk zou nageleefd moeten worden ...

Citaat
Als weggebruiker kom je op je weg een D1 tegen, einde verhaal, wat doe je dan op basis van het verkeersreglement ?
Verkeersreglement, vraag en antwoord, da's alles.
Puur verkeersreglement en je eerste situatie ?
D1 volgen ... iedereen verplicht linksaf.
Er is immers geen enkele reden in de wegcode om te stellen dat die niet zou gelden.
Je kan er veel fantasietjes rond vertellen, maar de D1 staat duidelijk zichtbaar als je dit KP nadert ...
Geef me 1 reden - uit de verkeerswetgeving uiteraard - waarom je die plots niet zou moeten opvolgen ???

Maar quasi niemand gaat dergelijke opstelling in de praktijk zo interpreteren, en het is hoogst onwaarschijnlijk dat het effectief zo bedoeld is.


Citaat
Dus als je het niet erg vindt ga ik met Michel of anderen verder, dan is het tenminste een constructief gesprek.
Het is inderdaad gemakkelijker je te wikkelen in foutieve veronderstellingen die misschien mooi uitkomen voor 1 plaats ... maar elders botsen.
Of dat ook constructiever is ???
Daar durf ik stevig aan te twijfelen.

Baseer je veronderstellingen een aannames best ook niet op wat je in de praktijk langs de weg ziet, want je komt bedrogen uit ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline VA

  • Starter
  • *
  • Berichten: 35
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #49 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 21:19:14 »
Citaat
Wegeninfrastructuur
Wegenbouw en -onderhoud, signalisatie, verkeersberichten, omleidingen

Citaat
Verkeersreglement
Vragen en antwoorden in verband met het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg

Vragen om de forums te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn is dus teveel gevraagd.

Forumetiquette is blijkbaar ook alleen maar voor nieuwkomers van toepassing.
'locals' hebben meer te vertellen dus die kunnen gewoon doen wat ze willen.

Ok, nu begrijp ik hoe dat werkt.
Bedankt voor de uitleg.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #50 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 21:44:17 »
Vragen om de forums te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn is dus teveel gevraagd.
Zal ik even een lijstje maken van het aantal keer dat je het zelf over de infrastructuur hebt ipv de verkeersreglementering ?
Je zou schrikken vrees ik ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline VA

  • Starter
  • *
  • Berichten: 35
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #51 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 22:01:03 »
Waar was ik gebleven...
D1 en voetgangers.

Je kan dus uit het geheel van het verkeersreglement afleiden dat D1 in eerste instantie bedoeld is voor bestuurders, inclusief fietsers en bromfietsers.
Met daarbij de voorziening van een uitzondering voor fietsers en bromfietsers A door middel van een onderbord.
Blijft de vraag of ze op basis van 'plaatsgesteldheid' ook voor voetgangers van toepassing zouden kunnen zijn, of niet als in nooit.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #52 Gepost op: donderdag 05 juli 2012 - 22:31:32 »
Forumetiquette is blijkbaar ook alleen maar voor nieuwkomers van toepassing.
'locals' hebben meer te vertellen dus die kunnen gewoon doen wat ze willen.

Dit is absoluut niet zo. Niemand mag zich hier inzake etiquette meer veroorloven dan iemand anders. En ik erken dat ik op dat vlak zelf helaas ook al wel eens wat in de fout gegaan ben.

We hebben destijds op een ander forum met de regelmaat van de klok kunnen vaststellen dat problemen er voorgeprogrammeerd waren, omdat politiebeamten zich er meer konden veroorloven dan de andere deelnemers. Daarom mag zelfs de koning hier niet meer dan iemand anders.

Er werden hier zowel door jou als door Inazuma enkele dingen gepost die niet echt bevorderlijk waren voor een goede sfeer.

Laten we on topic blijven en enkel met zakelijke argumenten van gedachte wisselen. Op de bal spelen, niet op de man.

Bedankt voor jullie begrip.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline VA

  • Starter
  • *
  • Berichten: 35
Re: Begin van de verplichting van een D1 gebodsbord ?
« Reactie #53 Gepost op: maandag 09 juli 2012 - 16:31:30 »
Hindernissen op het voetpad zelf even buiten beschouwing gelaten zie ik nergens een D1 die voor voetgangers van toepassing is of zou kunnen zijn. Als iemand er een tegenkomt wil ik het graag weten, bedankt.