Daar gaat de geloofwaardigheid, als die er nog was.
Ben ik blij dat ik daar nog zelden of nooit langskom.
Blokrijden
Volgens VAB is een belangrijk pluspunt van trajectcontrole de sterke afname in de snelheidsverschillen tussen de rijstroken. "Er ontstaat een soort blokrijden. Dat homogeniserend effect heeft een positief effect op de verkeersveiligheid omdat automobilisten daardoor weinig reden hebben om van rijstrook te veranderen, en daartoe ook minder kans hebben", aldus de mobiliteitsorganisatie.
DEEUUUHHHH, net zoals bij werken en andere obstakels (ook afritten) nog snel snel die vrachtwagen(s) voorbij, inkappen op de rechterrijstrook en alles dicht tot 10, 20, 30km/u (of meer) trager dan toegelaten.
Dat is de echte realiteit met alle gevolgen van dien.
Waarom auto's, en vooral auto's maar ook andere voertuigen, dat doen als er helemaal geen reden toe is heb ik nooit begrepen en zal ik ook nooit begrijpen.
Vooral dan richting Kortrijk en zodanig dat ik op den duur al ging voorsorteren van voor Gentbrugge op de middenstrook om richting Kortrijk te rijden (als ik er "veilig" de kans toe kreeg) om dat te beperken en dan nog was je er niet vanaf door de linkerrijstrook.