Auteur Topic: Man krijgt boete voor toeteren naar eigen vrouw  (gelezen 3015 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Man krijgt boete voor toeteren naar eigen vrouw
« Gepost op: woensdag 13 juni 2012 - 14:55:34 »
Citaat van: GVA
Man krijgt boete voor toeteren naar eigen vrouw

"Eén keer tuut. Eén keer wuiven. Naar mijn eigen vrouw. Vijftig euro." [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/wommelgem/man-krijgt-boete-voor-toeteren-naar-eigen-vrouw-2.aspx

Persoonlijk vind ik dit toch wel wat overdreven, en had ik het bij een vermaning gehouden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Man krijgt boete voor toeteren naar eigen vrouw
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 18:05:13 »
Het mag niet in deze omstandigheden, dus is de boete terecht.

Ik hoef als stadscentrum-bewoner echt geen mediterrane toestanden waar iedereen voor alles gaat claxoneren behalve voor wat het nodig is.

Als het aan mij ligt, verdween de toeter gewoon volledig uit de auto's.
Wordt eigenlijk bijna altijd onterecht gebruikt, zelfs in gevaarlijke situaties wordt er meestal NA de feiten nog getoeterd, ipv ervoor om het gevaar te vermijden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 22:29:21 »

Dan had ik alvast minstens 1 perte totale gereden  :-\

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 23:13:10 »
[...]
bvb bij onoverzichtelijke bochten op smalle bergwegen is het quasi verplicht-noodzakelijk om - op voorhand - te toeteren...
Zoals Art 33.2 ook bedoelt.

Citaat
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
;D  moet ...  dat gaat nogal een getoeter worden vóór het inhalen...  :D
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 juni 2012 - 23:23:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 06:54:10 »
Ik gebruik die toeter eigenlijk ook zelden of nooit en zeker niet wanneer het toegelaten is want dan heb ik geen tijd om hem te zoeken.
Vroeger gebruikte ik die al eens in de bergen maar dat is volkomen zinloos nu met die geïsoleerde kooien en vaak nog eens de radio/CD/... er bovenop.
Wanneer je dan nog eens begint denken aan lawines in de bergen blijf ik er zeker met mijn fikken af.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 07:07:17 »
Het staat natuurlijk elke bevoegd persoon vrij om te zien hoe hij met die overtreding omgaat.  

1) Door de vingers zien.  Er zijn écht wel ernstigere inbreuken waaraan je meer belang hecht om te sanctioneren.
2) Een korte vermaning geven.  En pas bij herhaling ervan overgaan tot bekeuren.
3) Meteen een bekeuring geven.

Punt is.  Het mag niet, en daarmee uit.  Dus is de boete terecht, en moet de man daar niet teveel over zeuren ook.

Citaat
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
;D  moet ...  dat gaat nogal een getoeter worden vóór het inhalen...  :D

En wat het zou opleveren?  Gegarandeerde het tegenovergesteld effect dan hetgene men ermee beoogt.  Namelijk een boze middenvinger, of driftig beginnen wijzen naar het voorhoofd.  En quasi zeker NOG méér in de weg rijden.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 juni 2012 - 07:09:25 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 07:33:22 »
Een beetje jammer dat de toeter zo vervallen is, want in RoadCraft in Groot-Brittannië is het normaal geacht dat als je bv een fietser of voetgangers passeert die op de rijbaan rijden/lopen kort even verwittigt.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 09:05:07 »
Ik hou het eerder op het feit dat het gebruik ervan hoe langer hoe vaker verkeerd is.

1) Claxonneren omdat men een bekend iemand ziet, of gewoon om op te vallen.  Ik prijs mezelf bvb content dat ik niet in een uitgaansbuurt of vlakbij een café woon.
2) Ipv kort te claxonneren op het ogenblik dat het gevaar dreigt, pas achteraf en liefst langdurig claxonneren om de andere 's goed z'n vet te geven.  (2x fout, dus)
3) Claxonneren omdat je voorligger niet meteen vertrekt van zodra het groen wordt (al kan ik dan het ongeduld in vele gevallen wel begrijpen, toegestaan is het in feite ook niet)
4) Enz.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 13:14:05 »
Punt is.  Het mag niet, en daarmee uit.  Dus is de boete terecht, en moet de man daar niet teveel over zeuren ook.

Dat er, terwijl die flik dat geluidje aan het verbaliseren was, misschien 5 voorbijgereden zijn waaraan je vanop een kilometer kon zien dat ze veel te diep in het glas gekeken hadden, is natuurlijk niet zo belangrijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 13:33:04 »
Bwa.  Dergelijke overtreding vaststellen, of bvb een parkeerovertreding zoals ze dat hier doen?  Combi komt langs, noteert nr plaat (+type wagen, als ze dat al niet achteraf opvragen).  Daarvoor komen ze hier de combi nog niet eens uit.  En zeker niet als het wat regent.  Even de zwaailampen op, rap wat neerkrabbelen en klaar.  Gone in less than 30 seconds.  Tijd genoeg om die vijf zatalappen nog aan te pakken.  Als die er al waren, tenminste.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 19:42:13 »
3) Claxonneren omdat je voorligger niet meteen vertrekt van zodra het groen wordt (al kan ik dan het ongeduld in vele gevallen wel begrijpen, toegestaan is het in feite ook niet)
Dat is zowat het enige waarvoor ik 'm nog gebruik.

Met die conflictvrije lichten krijg je al niet veel tijd, als de eerste dan nog wat zit te slapen, komt er helemaal geen kat door.
Zeker niet aan lichten waar afslaand verkeer een extra beurt mag overslaan voor het weer mag doorrijden.
Lijkt wel ganzenbord   ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 16 juni 2012 - 00:16:11 »
Dat is zowat het enige waarvoor ik 'm nog gebruik.

Met die conflictvrije lichten krijg je al niet veel tijd, als de eerste dan nog wat zit te slapen, komt er helemaal geen kat door.
Zeker niet aan lichten waar afslaand verkeer een extra beurt mag overslaan voor het weer mag doorrijden.
Lijkt wel ganzenbord   ;D

Dat deed ik dus daarstraks ook hier in Mechelen. Een idioot in een Smart was er duidelijk niet bij aan de verkeerslichten. Na pakweg 5 sec. maakte hij nog geen aanstalten om te vertrekken. Dus dan maar even claxonneren. Gevolg de idioot rijdt verder, links op een 2x2 tegen 10 km/u. Een eindje verder krijg ik hem in de gaten in mijn spiegel, ik was hem ondertussen voorbij geraakt, en hij was met zijn iPhone aan het spelen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 16 juni 2012 - 11:19:03 »
Ik claxonneer bij linksplakkers en bellers :)