Auteur Topic: B achterop naast nummerplaat  (gelezen 14141 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: B achterop naast nummerplaat
« Reactie #15 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 13:59:22 »
Op de nieuwe is het niet meer nodig* ...
... binnen de EU , waar de B in het cirkeltje sterren gelijk gesteld is met de B in de ovaal.

De B moet onder de Europese vlag staan, dat is de norming.

Landcode in de cirkel (enkel plakkers, meestal oude kentekenhouders ) zijn fantasietjes. ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 24 juni 2012 - 14:07:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 17:48:06 »
Zal zo'n kleine nummerplaathouder dan maar laten, op verschillende plaatsen lees ik dat het je anders  wel eens 50 euro kan kosten.

Destijds aan de Oostenrijkse grens heeft het mij geen boete opgeleverd. Ik mocht alleen niet verder zonder B.

Hoe ging ik daar aan een B geraken? Wel, die douaniers hadden nationaliteitstekens van heel veel landen in voorraad, en ze verkochten ze veel goedkoper dan de gangbare prijs.

Maar de B erop kleven? Mij niet gezien. Ze moet aan de achterkant zichtbaar zijn. Dus plaatste ik ze tegen de achterruit en legde ik er een kledingsstuk tegen. Klaar was kees tot ik uit het zicht van de douaniers was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 01:09:11 »
Die zullen wel om één of andere reden toevallig daar uit een vrachtwagen gevallen zijn.
Was schering en inslag voor dat de Europese grenzen open gingen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 juli 2012 - 05:28:11 door bibi585 »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #18 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 15:54:26 »
Dus concreet: ofwel een grote blauwe sticker voor binnen de EU, ofwel een grote zwarte B op een witte achtergrond (8 cm hoog!) voor overal.
EU-vlagje OP de nummerplaat zelf hé , de rest geldt niet.
(en zoals Michel al zegt, de B staat er onder ipv in de sterretjes).

Citaat
Zal zo'n kleine nummerplaathouder dan maar laten, op verschillende plaatsen lees ik dat het je anders  wel eens 50 euro kan kosten.
Ik heb jaren rondgereden zonder B, in gans Europa, nooit ergens problemen mee gehad  ;)

In België - komt daar die 50 euro vandaan ? - is ze NIET verplicht, dat is enkel zo in het internationale verkeer.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 23:10:01 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 03:42:30 »
Wil je geen reglementair B-nationatileitsteken, doe dan zoals ik, en plaats er losjes één tegen je acherruit.

Mijn reden daartoe was dat aldus vele Duitsers, wegens de rode cijfers en letters op een Belgisch kenteken, eravn uitigngen dat het een Duits kenteken voor garagehouders betrof. Daarmee was ik gelukkiger dan als ze mij als een Belg herkenden, want dat is wel het laatste wat je hier wenst.

Intussen rijd ik gelukkig met een D-kenteken, ook al ben ik daar in België noch tot 31/07/2012 in overtredig mee.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 juni 2012 - 03:46:51 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 11:44:47 »
EU-vlagje OP de nummerplaat zelf hé , de rest geldt niet.
(en zoals Michel al zegt, de B staat er onder ipv in de sterretjes).

Dus de blauwe grote stickers die ze verkopen met sterretjes en er onder een B, zijn ook niet geldig? Niet dat ik zoiets lelijk zou plakken, maar goed. Eigenlijk, als je er op let, is er hooguit 1 op 10 in orde om in het buitenland rond te rijden, want bijna iedereen met een kleine plaat heeft de B in de sterretjes, vandaag eens op gelet.

Hoezo grote blauwe stickers ? (ik niet  ;))

De kleine blauwe EU vlag-plakker met B onder de sterretjes heeft nochtans identieke afmetingen als de kleine origineeldruk van een EU-kentekenplaat, als men ze net ervoor plakt en de plaat is zonder houder dicht op het kofferdeksel of bumper gevezen ziet men nauwelijks het verschil op afstand (toch voor de buitenlandse controleurs), natuurlijk loopt de rode rand ertussen.

Foto´s zeggen meer als woorden (eerste 2 in de Vogezen op > 1000 m  ;)) :
(klik voor in te zoomen)

- vanop afstand achteraan:
http://img407.imageshack.us/img407/3007/1080871img.jpg

- voorkant, het groot replica EU-model: (ondertussen heb ik weer het klein model zonder EU-B´eetje)
http://img850.imageshack.us/img850/1975/1080870img.jpg

- kortbij en schuin, plakker nu wel heel duidelijk:
http://img707.imageshack.us/img707/6669/1080850img.jpg
(die witte te dikke vijsafdekknopjes heb ik door platte knopjes en dito vijzen vervangen)

alle foto´s zijn opgenomen in juni 2005;
enkele ´buitenlanders´ hadden zelfs nog hun grote plakker (D), naast FFB-plaat (Fürstenfeldbruck /Beieren), onderste foto, rode Z1)

en elk jaar dikwijls in verscheiden EU-buitenland geweest, wie over die EU-plakker valt moet wel een ,,, zijn.
Ik vrees wel dat die plakkers nu minder te vinden zijn, ik heb er niet op gelet.

En nu ik toch bezig ben...   ;) dezelfde plakker 7 jaar later (Kühtai, Tirol > 2000 m):
http://img822.imageshack.us/img822/4126/img0022ij.jpg
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 juni 2012 - 19:13:27 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 30 juni 2012 - 12:28:23 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 30 juni 2012 - 22:21:52 »
Persoonlijk vind ik de agent die valt over een kleine ovale B (zw/wit) ook een ,,,

Stel, Rafael, dat je in het buitenland betrokken geraakt bij een ongeval (je hoeft daarom niet noodzakelijk zelf schade te lijden). Je bent je er niet bewust van en rijdt verder. Voor een andere betrokkene is het dan wel belangrijk dat hij ook van wat verder duidelijk kan zien dan jouw wagen in België ingeschreven is. Vele buitenlanders kennen de Belgische kentekenplaten immers niet.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 30 juni 2012 - 23:17:05 »

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 07 juli 2012 - 15:10:09 »
Maar dankzij Schouppe hebben we nog altijd een nummerplaat die uit alle anderen van ver herkenbaar is.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: zondag 08 juli 2012 - 12:31:58 »
Maar dankzij Schouppe hebben we nog altijd een nummerplaat die uit alle anderen van ver herkenbaar is.

Schouppe ? Neen, die wou *zwart op geel... met rode rand.
* http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1111078/2010/05/28/Schouppe-stelt-geel-zwarte-nummerplaat-met-rood-randje-voor.dhtml

Eerder dankzij Milquet of ´de Walen´... die wilden eigenlijk de rode op witte platen gewoon behouden.

Het compromis was dan "nagellak-donkerrood uit de sminkdoos van Milquet" voor een betere flitsbaarheid.  ;D
© Koning Willem I