Auteur Topic: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid  (gelezen 6214 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 21:29:25 »
De Duitsers beginnen ook de zotste stoten uit te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=M-RnS-5Rr-w&feature=related


Als verkeersdeskundigen uit veel veiligere landen hier in B naar "oplossingen" komen zoeken, moet het mis wel lopen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 12:00:14 »
Zo'n toestanden bestaan overal en niet alleen in belgië, maar ere wie ere toekomt, in belgië doen ze het wel bijzonder goed.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 19:50:57 »
De Duitsers beginnen ook de zotste stoten uit te halen.

"Beginnen" is het gelukkig niet. Die verkeerslichten staan er al heel lang; het laatste is trouwens al jarenlang heel bekend. Jammer dan ook dat er desondanks nog niets aan gedaan werd.

Nu ja: in een land dat bijna 12 keren zo groot is als België kan er natuurlijk ook al eens iets mislopen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 20:04:48 »
Nu ja: in een land dat bijna 12 keren zo groot is als België kan er natuurlijk ook al eens iets mislopen.
of 27 maal groter als Vlaanderen...  (alhoewel in de Wallonie ook kemels gebeuren, Vlaanderen is onovertroffen  ;))
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #4 Gepost op: zondag 01 juli 2012 - 16:30:35 »
Nu ja: in een land dat bijna 12 keren zo groot is als België kan er natuurlijk ook al eens iets mislopen.
of 27 maal groter als Vlaanderen...  (alhoewel in de Wallonie ook kemels gebeuren, Vlaanderen is onovertroffen  ;))

Vlaanderen is (gelukkig) geen land.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #5 Gepost op: zondag 01 juli 2012 - 16:57:23 »
Nu ja: in een land dat bijna 12 keren zo groot is als België kan er natuurlijk ook al eens iets mislopen.
of 27 maal groter als Vlaanderen...  (alhoewel in de Wallonie ook kemels gebeuren, Vlaanderen is onovertroffen  ;))

Vlaanderen is (gelukkig) geen land.

Idd, maar wel een Gewest dat zelf volledig verantwoordelijk is voor hun "eigen verkeerskemels".  ;)

Enkel de naamsverandering naar Wegen en Verkeerd laat op zich wachten.  ;D

Citaat
http://www.bouwmeeaanvlaanderen.be/?id=26

Agentschap Wegen en Verkeer

Het verkeer in goede banen leiden

Het Agentschap Wegen en Verkeer zorgt voor de veilige en duurzame mobiliteit van alle weggebruikers in Vlaanderen.

Het takenpakket bestaat uit:

beheer, onderhoud en optimalisering van het wegennet
organisatie van een vlot en veilig wegverkeer
verstrekken van informatie en communicatie
opstellen van evenwichtige en objectieve investerings- en onderhoudsprogramma's
voor de wegeninfrastructuur en ze uitvoeren
het beleid mee vorm geven.

Die taken zijn ondergebracht in verschillende afdelingen.

De stafdienst coördineert en ondersteunt de afdelingen en zorgt voor de interne en externe communicatie en de relatie met de pers.

Drie centrale afdelingen
De afdeling Planning en Coördinatie stelt de investerings- en onderhoudsprogramma's op en coördineert de werking van de territoriale afdelingen.

De afdeling Expertise Verkeer en Telematica zorgt voor het technische advies aan de territoriale afdelingen over verkeerslichten, verkeersborden, de herinrichting van kruispunten en het verkeersbeheer.

De afdeling Wegenbouwkunde, ten slotte, verstrekt technisch advies aan de territoriale afdelingen over structuren, materialen en elementen die gebruikt worden in de wegenbouw en voert proeven uit. De afdeling inspecteert het wegennet en bestudeert de invloed van het verkeer op de omgeving.

Zeven territoriale afdelingen
De afdelingen Wegen en Verkeer in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant zijn verantwoordelijk voor het aanleggen, onderhouden en beheren van de gewestwegen en autosnelwegen in de provincie. Dat houdt ook de bouw van bruggen en tunnels in.

De afdeling Elektromechanica en Telematica is belast met de uitvoering van elektronische en (elektro)mechanische projecten. Ze zorgt voor het onderhoud en de exploitatie van de infrastructuur en voorzien in een permanente dienstverlening om storingen onmiddellijk te laten herstellen. Daarnaast geeft de afdeling advies over het verplaatsen van leidingen, standaardbestekken, normering...

En de grootste kemel (in Limburg) gaat nog komen, hoe duur ze ook mag zijn:
http://www.hbvl.be/dossiers/spartacus/de-lijn-onwrikbaar-het-spartacusplan-komt-er-sowieso.aspx

« Laatst bewerkt op: zondag 01 juli 2012 - 17:10:04 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #6 Gepost op: zondag 01 juli 2012 - 17:16:57 »
Nu ja: in een land dat bijna 12 keren zo groot is als België kan er natuurlijk ook al eens iets mislopen.
of 27 maal groter als Vlaanderen...  (alhoewel in de Wallonie ook kemels gebeuren, Vlaanderen is onovertroffen  ;))

Vlaanderen is (gelukkig) geen land.

Idd, maar wel een Gewest dat zelf volledig verantwoordelijk is voor hun "eigen verkeerskemels".  ;)


Misschien komen de er nog wel eens achter dat een klein landje als België opdelen in gewestjes met eigen regeringskes niet echt het meest heldere idee ooit bedacht is.

Ik blijf hopen op de dag dat men al die deelregeringskes buiten schopt en één landelijke regering als enige erkent.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #7 Gepost op: zondag 01 juli 2012 - 18:09:51 »
Ik blijf hopen op de dag dat men al die deelregeringskes buiten schopt en één landelijke regering als enige erkent.
het is dat of de boel opsplitsen, maar als we met z'n allen 6 regeringen moeten onderhouden kan het niet lang meer duren voor we bankroet zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 03 juli 2012 - 00:51:41 »
Misschien komen de er nog wel eens achter dat een klein landje als België opdelen in gewestjes met eigen regeringskes niet echt het meest heldere idee ooit bedacht is.

Ik blijf hopen op de dag dat men al die deelregeringskes buiten schopt en één landelijke regering als enige erkent.

Zo was het vroeger. Tot het land aldus onbestuurbaar werd. Men heeft toen zijn toevlucht genomen tot een complexe constructie met niet alleen gewesten (Vlaams, Brussels en Waals), doch met ook nog gemeenschappen (Vlaamse, Franstalige en Duitstalige). Vreemd genoeg behoort de Duitstalige gemeenschap tot het Waals gewest.  :D

Ik acht het politiek niet haalbaar dat er terug een eenheidsstaat zou komen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 04 juli 2012 - 12:42:18 »
Ik acht het politiek niet haalbaar dat er terug een eenheidsstaat zou komen.
Dat lijkt me ook eerder een recept voor burgeroorlog ...

Er zijn bovendien talrijke Europese staten met (veel) minder dan 6,5 miljoen inwoners.
Ierland 4,722,028
Ijsland 313,183
Denemarken 5,543,453
Finland 5,262,930
Noorwegen 4,707,270
Albanie 3,002,859
Andorra 85,082
Bosnië Herzegovina 4,622,292
Montenegro 657,394

Kroatië 4,480,043
Cyprus 1,138,071
Estland 1,274,709
Man 85,421
Kosovo 1,836,529
Letland 2,191,580
Liechtenstein 36,713
Litouwen 3,525,761
Luxemburg 509,074
Macedonië 2,082,370
Malta 409,836
Moldavië 3,656,843
Slovakije 5,483,088
Slovenië 1,996,617


Servie pakweg 7 miljoen, Zwitserland en Oostenrijk zit rond de 8 miljoen, Zweden rond de 9 - ook niet echt superstaten dus.


KLeine staten zijn de regel in Europa, de grote landen zijn uitzonderingen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 04 juli 2012 - 18:27:49 »
Er zijn bovendien talrijke Europese staten met (veel) minder dan 6,5 miljoen inwoners.

KLeine staten zijn de regel in Europa, de grote landen zijn uitzonderingen ...
idd, én mooi opgezocht; al 23 landen in Europa met minder inwoners als Vlaanderen (en er zijn er nog: Monaco en San Marino en Va...)
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 juli 2012 - 18:35:16 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 04 juli 2012 - 18:50:52 »
Er ontbreekt inderdaad onder meer nog Vatikaanstad (826 inwoners in 2009).  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 04 juli 2012 - 20:35:48 »
idd, én mooi opgezocht; al 23 landen in Europa met minder inwoners als Vlaanderen (en er zijn er nog: Monaco en San Marino en Va...)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/

Bevat een massa informatie over landen.

De Yanks verzamelen graag wat info voor ze ergens binnenvallen   ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 04 juli 2012 - 21:34:41 »
Een opmerking: republiek Cyprus behoort geografisch bij Azië maar aangezien het over politiek Europa gaat, hebben we dus toch al 26 landen geteld.
Enkel als het ook om zelfbestuur zou gaan (eiland Man staat er ook bij) kan er nog wat bijkomen,
bvb Faeröer(-eilanden) http://nl.wikipedia.org/wiki/Faer%C3%B6er  maakt 27.
 
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 juli 2012 - 21:38:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: De "verbelgizering" van het Duitse verkeersbeleid
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 07 juli 2012 - 15:19:28 »
Vlaanderen is (gelukkig) geen land.

Iemand die duidelijk ver weg woont van de "fratsen" van de Franstaligen in Vlaams-Brabant (en verder)