Ik zie die dame waarover jij het hebt al naar die politieagent trekken om hem zijn 1 frank morele schadevergoeding te betalen ... toen met een briefje van 5.000 frank, en heel onschuldig vragen: "Kunt U weergeven?" 
Zo ken ik er nog èèn (off topic maar ja

)
Nog in de tijd dat onze franken bestonden en een pint maar 25fr koste (lang geleden dus

)
Er komt een klant binnen en besteld 1 pint , drinkt die uit en als hij moet betalen haalt hij 25 enkele franken uit zijn broekzak en smijt die door het ganse cafe.
De cafebaas een beetje boos maar denkende klant is koning raapt dus die 25 frank bij elkaar.
De dag erna komt dezelfde klant weer en besteld weer 1 pint en als hij moet betalen smijt hij weer 25 enkele frankstukjes door de omgeving.
De cafebaas al een beetje meer boos maar nog altijd denkend klant is koning raapt weer alles op.
En ja hoor op dag 3 komt weer de klant zijn 25fr door het cafe smijten en weer raapt de cafebaas de centjes weer op nog altijd denkende klant is koning maar ik krijg je nog wel

Op dag 4 komt onze klant weer binnen en drinkt weer 1 pint maar heeft geen frankstukken meer en betaalt met een briefje van 50 fr.
De cafebaas wil hem zijn wisselgeld terug geven en denkt daarbij "nu heb ik je

" hij neemt 25 stukken van 1fr en smijt die door het cafe.
Waarop de klant zegt "geef me nog maar 1 pintje"