Auteur Topic: Meer klachten over parkeerschijf - "Stoeprand blauw verven"  (gelezen 3246 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meer klachten over parkeerschijf - "Stoeprand blauw verven"
« Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 20:44:02 »
Citaat van: autokanaal.be
Meer klachten over parkeerschijf - "Stoeprand blauw verven"

De juridische dienst van mobiliteitsorganisatie Touring kreeg dit jaar al 362 klachten binnen van automobilisten die een boete aan hun been hebben omdat ze onwetend in een blauwe zone stonden geparkeerd zonder parkeerschijf te plaatsen. Dat zijn er al 11% meer dan over het hele jaar 2011 en 26% meer dan in 2008.

"Sedert 5 jaar stijgt het aantal meldingen voortdurend", zegt Touring. Volgens Touring ligt het probleem bij het feit dat de blauwe parkeerzones niet aan het begin van elke straat worden aangeduid, maar enkel aan het begin van de zone. Weggebruikers beseffen daardoor niet altijd dat zij zich enkele straten verder ook nog altijd in een blauwe zone bevinden.

"Nochtans kan dit eenvoudig worden verholpen. Wij deden al verscheidene voorstellen om de situatie duidelijker te maken door op bepaalde plaatsen herhalingsborden te voorzien of een blauwe band aan te brengen op de bestaande verkeerspalen in de zone. We krijgen soms de indruk dat de overheid niet staat te springen om dit door te voeren. Een zichtbare en verstaanbare signalisatie zorgt immers voor minder overtredingen en dus ook voor minder parkeerretributies - lees "boetes" - waardoor steden en gemeenten minder inkomsten zouden hebben".

Stoeprand blauw verven

De organisatie vraagt aan staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet om in het verkeersreglement te voorzien dat parkeerplaatsen in een blauwe zone met blauwe lijnen moeten aangeduid worden of met een blauwe streep op de trottoirrand, net zoals men dat doet met een gele kleur voor het aanduiden van een parkeerverbod. "Dit moet voor duidelijkheid zorgen bij de weggebruikers en zal het aantal ongewilde overtredingen gevoelig doen dalen. En er hoeven zo geen borden bij te komen."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Meer klachten over parkeerschijf - "Stoeprand blauw verven"
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 23:52:15 »
Kijk, fietssugestiestroken liggen er nu al in alle mogelijke kleuren.  Rood zie je heel vaak.  In Loenhout is het dan weer grijs.  In Brecht koos men voor groen.  Wil je van Rijkevorsel naar Merksplas, is het in Rijkevorsel een soort oker gedoe.  Daarnaast worden verhoogde inrichtingen ook al in zowat alle mogelijke kleurtjes van de regenboog aangelegd.  En naast die kleurtjes, kom je nog andere dwaze fantasietjes (illegale) op het weggdek genoeg tegen.

En die gasten willen godbetert .... nog wat meer kleurtjes op de openbare weg of watte?  Duh! Neen, bedankt jongens van Touring.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 oktober 2012 - 09:37:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 10:34:25 »
Ik vind het precies een prima idee, op voorwaarde dat men de kleuren dan ook wel up to date houdt.
Geel => niet parkeren, Blauw => oppassen hier is 1 of andere regeling van toepassing, kijk eerst na wat deze was als je het bordje gemist hebt
Dat is in Nederland toch ook al zo dacht ik? Vb; http://goo.gl/maps/rRuZJ
In Engeland is er ook zoiets, maar dan met een enkele en dubbele streep.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 10:48:06 »
Ik vind het precies een prima idee, op voorwaarde dat men de kleuren dan ook wel up to date houdt.
Geel => niet parkeren, Blauw => oppassen hier is 1 of andere regeling van toepassing, kijk eerst na wat deze was als je het bordje gemist hebt
Dat is in Nederland toch ook al zo dacht ik? Vb; http://goo.gl/maps/rRuZJ

En wat als het sneeuwt?  Dan sta je daar met hetzelfde probleem.  Om een kleurenboek of schilderfestijn te maken van onze wegen, neen bedankt.  Onze wegen liggen nu al genoeg bezaaid met dwaze (illegale) fantasietjes, dat dergelijke rommel nul komma nul meerwaarde zal bieden. 

Wel integendeel.  Nog wat extra wegmarkeringen voorzien, dus ipv vereenvoudiging nog wat extra (gegarandeerd discutabele) regeltjes in de wegcode,....  neen bedankt allemaal.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 14:52:04 »
Ik vind de idee wel goed om hoe dan ook de parkeerregelingen duidelijker te maken.

Bij sneeuw heb je niet alleen op de stoeprand een probleem. Er gelden, vanwege hun unieke vorm, slechts drie besneeuwde verkeerstekens: B1, B5 en B9.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 15:35:17 »
Engeland heeft een totale puinhoop inzake parkeren ...

enkele en dubbele gele en rode
dan nog volle + onderbroken
en waanzinnige parkeerregelingen met absoluut minimale bordjes

echt op maat van de ijverige parkeerwachters daar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 15:37:23 »
Ik vind de idee wel goed om hoe dan ook de parkeerregelingen duidelijker te maken.

Bij sneeuw heb je niet alleen op de stoeprand een probleem. Er gelden, vanwege hun unieke vorm, slechts drie besneeuwde verkeerstekens: B1, B5 en B9.

Euh,... sinds kort is de vorm van de B1 niet meer zo uniek.  Stel dat de verkeerslichten niet werken, hoe weet ik dan of er een besneeuwde B1, B22 of B23 staat (zonder uit te stappen)?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 22:10:30 »
Euh,... sinds kort is de vorm van de B1 niet meer zo uniek.  Stel dat de verkeerslichten niet werken, hoe weet ik dan of er een besneeuwde B1, B22 of B23 staat (zonder uit te stappen)?

Verdorie... gelijk heb je, Bert! Ook de herkenbaarheid van een besneeuwde B1 hebben ze teniet gedaan met die B22 of B23.

Ik zie het al gebeuren op de rechtbank: "Mijn cliënt kon niet met zekerheid weten dat het wel een B1 was en geen B22 of B23"...