Auteur Topic: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters  (gelezen 1470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Gepost op: dinsdag 28 augustus 2012 - 18:21:54 »
Citaat van: autokanaal.be
Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters

Het aantal gevallen van fysieke agressie tegen wegenwachters is in tien jaar tijd verdubbeld. Vorig jaar grepen agressieve bestuurders al dertig wachters van Touring naar de keel, zo schrijven enkele kranten.

In een vijfde van de gevallen kregen de wegenwachters zo'n stevige pandoering dat ze meer dan een week arbeidsongeschikt waren. "Ook onze telefonisten krijgen bijna dagelijks scheldtirades over zich heen. Zo veel dat we het aantal gevallen van verbale agressie zelfs niet meer tellen", aldus woordvoerder Danny Smagghe in Het Laatste Nieuws.
Stressniveau

Bij VAB is het fenomeen ook bekend. Wegenwachters willen er niet enkel informatie over het type auto en probleem als ze op pad worden gestuurd, maar ook over het "stressniveau" van de bestuurder. Zo kunnen ze beter inspelen op de situatie, zegt Maarten Matienko van VAB in De Morgen.


Enerzijds: kan er in België eigenlijk nog wel iets geregeld worden zonder dat er agressie en machtsvertoon aan te pas komt? Wat voor een samenleving is dat eigenlijk nog?


Anderzijds: bij Touring kunnen ze het behoorlijk uithangen om een mens in de gordijnen te jagen.

Op een dag riep mijn vrouw Touring op:

Toruing: "Waar staat U?"

Leslie: "Op de parking van de Colruyt in Kontich."

Touring: "In welke straat is dat?"

Leslie: "Weet ik niet, ik let daar nooit op."

Touring: "Wel, als U niet weet waar U staat, dan weet ik het ook niet."

Telefoon dicht. Afgelopen.

Vreemd dat de wachtdienst van VW dat dan wel snel wist te achterhalen.


Op een andere keer stond ik in panne met mijn Jaguar. Ik was lid van Touring en betaalde het supplement voor een vervangwagen. Toen de takelwagen leeg aangereden kwam, vroeg ik waar mijn vervangwagen was. "Die heb ik niet bij, we hebben er geen meer." Diefstal! Dan hadden ze maar een huurwagen ter beschikking moeten stellen.


Dan gaat het hier in Bayern anders. Enkele weken geleden moest de VW Touran hier bij ons thuis afgesleept worden. De garagehouder, die hier ter plaatse was, belde niet naar de ADAC, maar naar een plaatselijke firma die voor de ADAC takelt. Tien minuten later stond die man hier al. Hij zei: "Als de ADAC U iets vraagt, dan zegt U dat de wagen hier wat verder op de parking Hammerstiel stond, en hij op bevel van de politie moest verplaatst worden. Zo schrijf ik het ook hier op de papieren. Want anders had ik U zo vlug niet mogen bedienen; diegenen die langs de weg staan, hebben voorrang."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2012 - 18:31:28 »
Van je gat gaan maken tegen de mensen die komen helpen.

Dit land & zijn inwoners worden hoe langer hoe idioter.


Ik heb het ooit geweten dat een klant van mijn werkgever een service-technicus niet wou laten gaan.
Dat was rap geregeld.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 06:23:34 »
10 seconden.

Ooststatiestraat 171
2550 Kontich
Provincie Antwerpen

http://www.openingsuren.com/detail.php?edit=1589

http://goo.gl/maps/Y1BoU

 ;)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 11:57:21 »

 ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 14:25:45 »
Anderzijds: bij Touring kunnen ze het behoorlijk uithangen om een mens in de gordijnen te jagen.

Op een dag riep mijn vrouw Touring op:

Toruing: "Waar staat U?"

Leslie: "Op de parking van de Colruyt in Kontich."

Touring: "In welke straat is dat?"

Leslie: "Weet ik niet, ik let daar nooit op."

Touring: "Wel, als U niet weet waar U staat, dan weet ik het ook niet."

Telefoon dicht. Afgelopen.

Je had Alex Agnew toch niet aan de lijn?  Voor wie nu efkes niet mee is: >>> klik.   :D :D :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 20:16:10 »
Je had Alex Agnew toch niet aan de lijn?  Voor wie nu efkes niet mee is: >>> klik.   :D :D :D

Neen, die is niet bij Touring gaan werken, maar bij de VAB.

Dan had je de wachtdienst van VW moeten horen... heel wat anders:

"Mevrouw, ik bel U over enkele minuten terug."

Inderdaad, enkele minuten later belt hij terug:

"Mevrouw, uw wagen moet afgesleept worden. De VW-garage in Kontich is de dichtsbijzijnde VW-garage. Vandaag zou U dat veel kosten, want het is week-end, en bovendien is de garage gesloten. Ik heb met de gerant van de Colruyt in Kontich gebeld. U mag uw wagen daar op de parking laten staan tot maandag. Het is een parking die afgesloten wordt buiten de openingsuren. Als U het goedvindt, komt er dan maandag iemand de wagen takelen."

Maandagochtend was ik ter plaatse en kwam een lokaal takelbedrijf de wagen halen. Met een takelwagen, niet met zo een trekker met lepels achteraan om de voorwielen in te zetten. Prijs: 70 Euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 22:42:56 »
Vroeger nog een aparte wachtdienst dan... Alleszins bij BMW kom je ook gewoon bij Touring uit, alhoewel die mensen me tot nog toe toch altijd geholpen hebben zonder klagen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Dubbel zoveel geweld tegen wegenwachters
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 31 augustus 2012 - 15:16:44 »