Auteur Topic: 3 maanden moeten wachten op nieuwe nummerplaat  (gelezen 1910 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
3 maanden moeten wachten op nieuwe nummerplaat
« Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 16:55:07 »
Citaat van: autokanaal.be
3 maanden moeten wachten op nieuwe nummerplaat

De familie Oyen-Vanhees uit Munsterbilzen heeft drie maanden moeten wachten op een nieuwe nummerplaat voor hun auto. De oude werd gestolen in Hasselt. Zelfs naar de wachttijdnormen normen van de federale dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV) werd dit een uitzonderlijk geval.

Op 14 mei parkeerde Michael Oyen (29) zijn auto op de carpoolparking in Hasselt. “‘s Avonds bleek dat beide nummerplaten gestolen waren. Ik heb meteen aangifte gedaan”, klinkt het in Het Belang van Limburg. In normale omstandigheden vergt het aanvragen van nieuwe platen een kleine inspanning van het DIV.
“Ik hoorde dat de plaat op een paar dagen en in het slechtste geval na twee weken er zou zijn. Maar zelfs na een maand bleef het stil”, aldus Michael.

Nummerplaat geschrapt

Ondertussen werd de gestolen nummerplaat geschrapt en ook het verschuldigde bedrag voor de wegentaks werd terugbetaald.

“Maar zonder nieuwe nummerplaten konden we niet met onze auto rijden. Vaak moesten we beroep doen op de hulp van onze familie”, vult echtgenote Senna (26) aan.

Geen duplicaat

Een duplicaat van de gestolen plaat maken, was geen optie omdat het kenteken na de aangifte ook geseind stond bij de politie. “Er werd dus een nieuw inschrijvingsnummer aangevraagd met het politieattest van diefstal.”

In de afgelopen tien weken heeft de familie al ontelbare keren gebeld met het DIV. “Telkens kwam ik niet verder dan een computerstem. Alsof je tegen een muur oploopt. Ook mijn verzekeringsagent heeft mails verstuurd, met als enige reactie dat het dossier in behandeling was”, verzucht Michael. Maar vorige week vrijdag belde de postdienst aan bij de deur van het jonge gezin. “Ik was aangenaam verrast. Na bijna 90 dagen wachten had ik de nieuwe plaat plots in mijn handen.”

DIV excuseert zich

Bij de DIV excuseren ze zich voor de problemen. “Toen de man zich aanbood aan de loketten stelden we vast dat het dossier uit de workflow weg was zonder dat dit dossier was afgehandeld. De collega’s van de antenne van Alken hebben de aanvraag onmiddellijk verwerkt”, zegt woordvoerder Thomas De Spiegelaere.

Hij spreekt van een zeer uitzonderlijk voorval. “Jammer genoeg niet uit te sluiten bij de verwerking van 1,5 tot 2 miljoen aanvragen per jaar.”

Het Strafwetboek voorziet correctionele straffen voor het belemmeren van het verkeer.

Uitzonderlijk voorval? Leugenaar!

De schrapping van de kentekens van onze Bora en Touran is een lange lijdensweg geweest.

En nu vallen ze mijn moeder al bijna een jaar lang voortdurend lastig met bedreigingen als ze de kentekenplaat van wijlen mijn vader niet inlevert (die kentekenplaat werd ingehouden door het Landratsamt Berchtesgadener Land; de DIV werd er door het Landsratamt van op de hoogte gesteld, en kreeg er van ons een attest van). Ik had bovendien zogezegd die Volvo niet mogen exporteren... hij is niet geexporteerd, hij is nog altijd eigendom van mijn moeder, ik heb hem enkel voor onbepaalde duur in bruikleen. En omdat de voornaamste gebruiker in Duitsland woont, is hij hier ingeschreven.

Mijn schoonvader kreeg destijds maar liefst 6 keren hetzelfde originele kenteken toegestuurd (hij heeft ermee in de krant gestaan). Hij had gebeld om te vragen wanneer hij zijn kenteken zou krijgen; dat hadden ook nog zijn vrouw, zijn garagehouder, zijn verzekeraar, en nog iemand anders gedaan. Hij heeft die 6 platen nog altijd. Gelukkig moet hij maar voor één wagen verkeersbelasting betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 3 maanden moeten wachten op nieuwe nummerplaat
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 10:15:32 »
Overheidsdiensten in B : totale puinhoop.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline modano

• Doorzetter
  • **
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 11:14:21 »

Wat wil je dan ook: de meeste die er zitten, zijn toch zeker van hun job, ongeacht wat ze doen.

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 14:25:58 »
niet overal
ik ben ooit eens geholpen geweest met een juist antwoord binnen de 45 sec nadat ik de hoorn opnam om te bellen
ik moet toegeven dat ik enorm geschrokken was
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 18:36:06 »

Eerlijk gezegd: hier in D zijn er overheidsdiensten die uitstekend werk leveren, en andere die nog een grotere katastrofe zijn dan in B.

Al 4 jaar lang moeten we ongeveer om de 3 maanden een Steuerberater (belastingconsulent) inschakelen, want met de beamten van het Finanzamt valt niet te praten (diegene die je nodig hebt, is zogezegd altijd toevallig afwezig), en anders wordt je voortdurend bestolen voor grote bedragen. Betaal je ze niet, dan zit je plots bijvoorbeeld zonder telefoon omdat ze de zichtrekening laten blokkeren hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."